ایران نیز بررسی عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی را آغاز کرد

ایران نیز بررسی عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی را آغاز کرد
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1888 نفر

ایران نیز بررسی عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی را آغاز کرد

تحول دیجیتال در حال شکل دادن به تمام جنبه های زندگی است و صنعت مالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در همین راستا، بانک های مرکزی در حال بررسی فناوری های جدید برای پاسخ گویی به نیازهای جدید هستند.

یکی از این نیازها، ارز دیجیتال بانک مرکزی یا همان CBDC است. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یک شکل دیجیتال از ارزهای فیات هستند که با پشتوانه های مختلف مانند ذخایر ارزی عرضه می شوند.

کشورهای بسیاری عرضه CBDC ها در دستور کارشان قرار داده اند. از جمله این کشورها می توان به چین اشاره کرد که در مقایسه با سایر کشورها پیشرو است و اقدامات بسیاری را در خصوص آزمایش یوان دیجیتال خود انجام داده است.

در همین راستا، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی از بررسی عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی خبر داد و گفت:

در سال ‌های اخیر مباحث متعددی درباره بانک‌ های مرکزی و رمز ارزها در جهان مطرح شده است. خصوصا نحوه تنظیم گری رمز ارزها، و نسبت آنها با سیاست گذاری پولی و ارزی از مباحث پر چالش این حوزه است.

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی

همتی تصریح کرد:

طی دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری های اقتصادی جهان در باره رمزارز ها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده، با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است

رئیس کل بانک مرکزی افزود:

از جمله اهداف بانک های مرکزی مختلف، افزایش کنترل در خصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگو های مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع ارز دیجیتال را تهیه کرده است.

وی در پایان گفت:

از همکارانم در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته ‌ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری پولی فراهم آید.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx