مخالفان پوتین بالغ بر ۳۲ میلیون دلار بیت کوین به کارزار الکسی ناوالنی کمک کرده اند!

مخالفان پوتین بالغ بر 32 میلیون دلار بیت کوین به کارزار الکسی ناوالنی کمک کرده اند!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1936 نفر

مخالفان پوتین بالغ بر ۳۲ میلیون دلار بیت کوین به کارزار الکسی ناوالنی کمک کرده اند!

الکسی ناوالنی (Alexei Navalny)، رهبر جنبش مخالفان روسیه، از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۶۵۸ واحد بیت کوین به عنوان کمک مالی برای راه اندازی یک کارزار علیه ولادیمیر پوتین دریافت کرده است. با قیمت فعلی، ارزش این بیت کوین ها بالغ بر ۳۲ میلیون دلار برآورد شده است.

فعالان سیاسی روس برای پیشبرد اهداف سیاسی خود در راستای دموکراسی از کمک های مالی در قالب بیت کوین استفاده می کنند. امسال نیز این کمپین در حدود ۶.۲ واحد بیت کوین به عنوان کمک مالی دریافت کرده است.

گفته می شود که کارزار الکسی ناوالنی بیشتر بیت کوین ها را به کیف پول های دیگری ارسال کرده و در حال حاضر موجودی کیف پول این کارزار در حدود ۳۰۰ دلار است.

الکس گلدشتاین (Alex Gladstein)، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر در این خصوص گفت:

در رژیم های استبدادی مانند روسیه، دولت بر سیستم بانکی کنترل کامل دارد، اما بیت کوین را نمی تواند کنترل کند.

ناوالنی کیست؟

ناوالنی که شناخته شده ترین رهبر مخالفان روسیه است، در ماه اوت سال گذشته در سیبری مسموم شد. ناوالنی دولت پوتین را مقصر می داند اما کرملین این ادعا را رد کرده است.

ناوالنی پنج ماه را به دلیل مسمومیت در بیمارستانی در آلمان گذراند. زمانی که او به روسیه بازگشت، دولت روسیه وی را دستگیر کرد و همین باعث ایجاد تظاهرات گسترده توسط طرفداران وی در روسیه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان دستگیری ناوالنی، کمک های مالی اهدایی رشد چشمگیری داشته و یکی از طرفداران او یک بیت کوین کامل را به کارزار ناوالنی اهدا کرده است.

طبق محاسباتی که رویترز انجام داده است، از تاریخ ۱ ژانویه تا ۱۱ فوریه، کارزار ناوالنی ۶.۲ واحد بیت کوین به ارزش بالغ بر ۲۹۴ هزار دلار دریافت کرده است. از ۱۱ فوریه نیز در حدود ۰.۱۶۸ بیت کوین به ارزش ۸۲۶ دلار به این کارزار اهدا شده است.

گلدشتاین اعتقاد دارد که افزایش کمک های مالی در قالب بیت کوین نشان دهنده علاقه عمومی به این ارز دیجیتال و در عین حال نشان دهنده “خشن بودن اقدامات پوتین علیه ناوالنی” است.

کمک های مالی در قالب بیت کوین در حالی در روسیه صورت می گیرد که ارزهای دیجیتال در این کشور به صورت قانونی قابل خرید و فروش هستند اما قابل استفاده در زندگی روزمره مانند ارزهای فیات نیستند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx