با سقوط بیت کوین و کاهش ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست!

با سقوط بیت کوین و کاهش ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1747 نفر

با سقوط بیت کوین و کاهش ارزش سهام تسلا، ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست!

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، به دنبال اصلاح عمیق بیت کوین و کاهش ارزش سهام شرکتش، که به عقیده برخی از تحلیلگران به یکدیگر مرتبط هستند، دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست.

ارزش سهام تسلا با کاهشی ۲۱ درصدی از بالاترین سطح خود یعنی ۸۹۰ دلار در ۲۶ ژانویه به ۶۹۸ دلار کاهش یافت. سهام این شرکت خودروسازی، بدترین روز خود را از اوایل سپتامبر با کاهشی ۱۳ درصدی در ۲۳ فوریه ثبت کرد.

بیت کوین عامل کاهش ارزش سهام تسلا

تحلیلگران فاکس بیزنس (Fox Business) اعتقاد دارند که کاهش ارزش سهام این شرکت به دلیل سقوط بیت کوین است. تحلیلگر دیگری به نام دن ایوز (Dan Ives) از شرکت سرمایه گذاری ودبوش (Wedbush) نیز اعتقاد دارد که سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین یک حرکت استراتژیک بلند مدت است:

سرمایه گذاران در حال گره زدن بیت کوین و تسلا به یکدیگر هستند. در حالی که تسلا روی کاغذ تقریباً یک میلیارد دلار در عرض یک ماه از سرمایه گذاری خود در بیت کوین درآمد کسب کرد که بالاتر از سود این شرکت از فروش خودروهایش در سال ۲۰۲۰ بود. اما سقوط اخیر بیت کوین و همچنین نوسانات باعث شده برخی از سرمایه گذاران در کوتاه مدت اقدام به فروش سهام های خود کنند.

شرکت تسلا در حدود ۴۸ هزار بیت کوین در اختیار دارد. می توان گفت که روی کاغذ این شرکت سودی یک میلیارد دلاری از خرید بیت کوین های خود زمانی که این ارز در تاریخ ۲۱ فوریه به بالاترین سطح خود یعنی ۵۸ هزار دلار رسید، کسب کرد.

با وجود سقوط قیمت بیت کوین، این شرکت همچنان از این سرمایه گذاری متضرر نشده است. زمانی که تسلا خبر ورود به بازار بیت کوین را اعلام کرد،‌ این ارز در بازه ۳۹ هزار دلاری معامله می شد.

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ

کاهش سهام تسلا حالا باعث شده ایلان ماسک با ثروتی برابر با ۱۸۰ میلیارد دلار بعد از جف بزوس با ثروتی برابر با ۱۸۷ میلیارد دلار در رتبه دوم شاخص میلیاردرهای بلومبرگ قرار بگیرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx