بروزرسانی تپروت بیتکوین با موفقیت انجام شد

تپروت
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4148 نفر

بروزرسانی تپروت بیتکوین با موفقیت انجام شد

از صبح امروز بیت کوین به دلیل بروزرسانی جدید خود در تیتر همه اخبار بوده است. بروزرسانی جدید این شبکه که از نوع سافت فورک است با نام تپروت راه‌اندازی شد و بعد از ۴ سال اولین بروزرسانی بیت کوین است. هدف این بروزرسانی افزایش امنیت و قابلیت کد یا اسکریپت نویسی است. هم چنین قابلیتی را با نام امضای اشنور را فعال سازی می‌کند که پشتیبانی از تراکنش‌های چندامضائی را اضافه می‌کند می‌کند. علاوه بر این، ویژگی MAST یا Merkelized Abstract Syntax Tree باعث افزایش بهره‌وری و تقویت حریم خصوصی کاربران می‌شود.

قبل از بروزرسانی تپروت هر کاربر شبکه میتوانست تراکنش‌های پیچیده‌تر شبکه لایتنینگ را پیگیری و ردیابی کند. ولی حالا به لطف این بروزرسانی  تمامی تراکنش‌های شبکه بیت کوین به یک شکل دیده می‌شوند و قابلیت ردیابی نخواهند داشت در نتیجه امنیت و حریم خصوصی این شبکه افزایش یافته است.

امضای اشنور یک امضای رمزنگاری شده است که خالق آن یک ریاضیدان و رمزنگار آلمانی به نام کلاوس اشنور است. امضاهای اشنور مزایای زیادی دارند اما مهم‌ترین مزیت آن‌ها سادگی زیاد آن‌هاست. این ویژگی امکان ایجاد امضاهای کوچک و کم حجم را به کاربر می‌دهد. کاربر با استفاده از این امضا می‌تواند چندین بار یک تراکنش را رمزنگاری کند که باعث می‌شود امکان ردیابی تراکنش برای دیگران وجود نداشته باشد و در عین حال به دلیل کوچک بودن امضا و کاهش حجم تراکنش‌ها، بلاک‌های شبکه نیز می‌توانند تراکنش‌های بیشتری را در خود جا دهند.

قبل از بروزرسانی تپروت اسکریپت‌های بیت کوین با محدودیت حجمی ۱۰ کیلوبایت مواجه بود که حالا حذف شده است و می‌توان اسکریپت‌های حجیم‌تری را در شبکه پیاده سازی کرد.

این بروزرسانی تماما توسط کاربران و توسعه دهندگان شبکه طراحی شد و توسط ۹۰ درصد نودهای شبکه تایید و اجرا شد.

 

معتبرترین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال در آکادمی ارزینجا

ارزینجا در اینستاگرام – ارزینجا در تلگرام

 

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx