بلت فایننس نیز به لیست بلند پلتفرم های هک شده در بایننس اسمارت چین پیوست

بلت فایننس نیز به لیست بلند پلتفرم های هک شده در بایننس اسمارت چین پیوست
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1454 نفر

بلت فایننس نیز به لیست بلند پلتفرم های هک شده در بایننس اسمارت چین پیوست

بلت فایننس (Belt Finance) به آخرین پروتکل دیفای مبتنی بر بایننس اسمارت چین (BSC) تبدیل شده است که میلیون ها دلار را تقدیم یک هکر فرصت طلب کرده است.

وبلاگ رکت (Rekt) که به هک های دیفای می پردازد اعلام کرده که یک مهاجم با سو استفاده از یک نقص محاسباتی در ارزش وثیقه ها در والت ‌ها (vault) و با بکارگیری فلش لون ها موفق به سرقت از این پروتکل شده است:

یک فورک از یک فورک دیگر با ۶.۳ میلیون دلار سرمایه از مدار خارج شد و در دستان هکر قرار گرفت.

به گزارش رکت، هشت فلش لون در پنکیک سواپ (PancakeSwap) به ارزش ۳۸۵ میلیون دلار BUSD توسط این هکر صورت گرفته است. این هکر از والت BUSD استراتژی Elipsis با بیشترین ظرفیت در این پلتفرم استفاده کرده است.

در تاریخ ۳۰ مه، توسعه دهنده سوشی سواپ به نام مودیت گوپتا (Mudit Gupta) با انتشار رشته توییت هایی به بررسی این حادثه پرداخت و این حمله سایبری را به عنوان یکی از پیچیده ترین هک ها توصیف کرد.

به گفته گوپتا، والت های بلت فایننس برای هر استراتژی به کار رفته با یک موجودی هدف کار می کنند. هنگامی که یک کاربر پولی را به یک والت واریز می کند، سرمایه به استراتژی که بیشترین ظرفیت را دارد، اختصاص می یابد. در طرف مقابل، وقتی کسی مبلغی را از یک والت برداشت می کند، این مبلغ از یک استراتژی با حداقل ظرفیت خارج می شود.

گوپتا تصریح کرد که این مهاجم با بهره گیری از چندین معامله در استراتژی های مختلف، ارزش استخرهای خود را قبل از بازپرداخت فلش لون افزایش داده و بدین ترتیب بیش از ۶ میلیون دلار سود به جیب زده است.

افزایش تعداد هک ها در BSC

بلت فایننس آخرین مورد در لیست دراز پروتکل های هک شده دیفای در بایننس اسمارت چین است. چندی پیش در تاریخ ۲۸ مه، در یک حمله حدود ۷.۲ میلیون دلار خسارت به برگر سواپ (Burger Swap) وارد شد.

در سال جاری تاکنون پروتکل های میرکت، اورانیوم فایننس، باگد فایننس، بی ارن، کریم فایننس، سیف مون، میرکت فایننس و اسپارتان پروتکل در بایننس اسمارت چین مورد حمله سایبری قرار گرفته اند.

اکنون با توجه به افزایش حمله ها گفته می شود که بایننس برای تجزیه و تحلیل و کاهش این حملات به شرکت اطلاعاتی بلاکچین CipherTrace مراجعه کرده است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx