یائو کیان، پدر کریپتو چین: یوان دیجیتال ابزاری برای نظارت دولت چین نیست

یائو کیان، پدر کریپتو چین: یوان دیجیتال ابزاری برای نظارت دولت چین نیست
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1297 نفر

یائو کیان، پدر کریپتو چین: یوان دیجیتال ابزاری برای نظارت دولت چین نیست

یائو کیان (Yao Qian) پدر کریپتو چین و مدیر سابق بانک خلق چین اصرار دارد که یوان دیجیتال ابزاری برای نظارت دولت نیست.

یاو کیان، مدیر سابق بانک خلق چین، اعلام کرده که یوان دیجیتال چین از قراردادهای هوشمند استفاده می کند و برای مقابله با پلتفرم های پرداخت خصوصی مانند علی پی طراحی شده است.

کیان در نشست بین المللی مالی در پکن گفت که شبیه سازی نمونه های فیزیکی برای موفقیت یوان دیجیتال کافی نیست. به اعتقاد او برای بهره مندی کامل از دیجیتالی بودن، این ارز دیجیتال باید با استفاده از قراردادهای هوشمند به سمت “ارز هوشمند” حرکت کند.

وی همچنین افزود که بانک های مرکزی برای همگام شدن با موج های دیجیتالی شدن، نیاز به نوآوری در ارزهای فیات دارند. وی در ادامه از بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی ژاپن و کانادا به عنوان نمونه هایی از نحوه کار بر روی ارزهای دیجیتال مبتنی بر قراردادهای هوشمند یاد کرد.

به گفته کیان دلیل ابتدایی چین از توسعه یوان دیجیتال، مقابله با تأثیر پلتفرم های پرداخت خصوصی (مانند علی پی) بوده که به طور فزاینده ای به محبوبیت آنها افزوده می شود. با این حال، وی بر این موضوع تاکید داشت که دولت چین یوان دیجیتال را به عنوان ابزار نظارتی برای ردیابی زنده معاملات توسعه نداده است:

یوان دیجیتال باید بین محافظت از حریم خصوصی کاربران و مقابله با جرائمی مانند پولشویی، فرار مالیاتی و تأمین مالی تروریسم به تعادل برسد.

کیان همچنین در ادامه توضیح داد:

اگر دلار دیجیتال و یوان دیجیتال مستقیماً در بستر شبکه های بلاکچین مانند اتریوم و دیم (Diem) فعالیت کنند، بانک های مرکزی می توانند ارزهای دیجیتال را بدون واسطه در اختیار کاربران قرار دهند.

پدر کریپتو چین

یائو کیان مدیر اداره نظارت بر علوم و فناوری کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین است. پیش از این، او مدیر بخش تحقیقات ارز دیجیتال بانک خلق چین بود. وی بیشتر به دلیل فعالیت هایش در زمینه یوان دیجیتال که از سال ۲۰۱۴ آغاز شد، شناخته می شود. نگرش مثبت او در خصوص ارزهای دیجیتال باعث شده تا از او به عنوان پدر کریپتو چین یاد شود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx