تعداد کاربران ۱۰ DApp برتر به یک میلیون نفر رسید!

تعداد کاربران 10 DApp برتر به یک میلیون نفر رسید!
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2237 نفر

تعداد کاربران ۱۰ DApp برتر به یک میلیون نفر رسید!

براساس اطلاعات منتشر شده توسط پلتفرم تحلیلی DappRadar، طی ۳۰ روز گذشته ۱۰ برنامه غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم یا همان DApp ها موفق شده اند بیش از ۱ میلیون کاربر فعال جمع آوری کنند.

این نقطه عطف در حالی اتفاق می افتد که علاقه به امور مالی غیرمتمرکز، که معمولاً DeFi نامیده می شود، شاهد رشدی دوباره بوده و موفق شده در ۱۱ روز اول ماه نوامبر تعداد کاربران خود را ۱۱ درصد افزایش دهد.

از بین این ده DApps، شش مورد از آنها که ارائه دهنده خدمات “DeFi و مبادلاتی” هستند، طی ۳۰ روز گذشته، حجم معاملاتی خود را به بیش از ۲۱ میلیارد دلار افزایش داده اند.

سه DApp برتر – DeFi Swap ، Uniswap و Compound – با بیش از ۹۳۰ هزار کاربر بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. دیفای سواپ، یونی سواپ و کامپوند به ترتیب دارای ۵۰۹.۶ هزار، ۲۷۶.۷ هزار و ۱۴۳.۹ هزار کاربر هستند. در حالی که  هیچ یک از هفت DApp باقیمانده بیش از ۳۰ هزار کاربر در طول ماه نداشته اند.

داده های Dune Analytics نشان می دهد که یک کاربر DeFi ممکن است دارای چندین آدرس باشد و در طول یک ماه در زمان های مختلف ممکن است با چندین DApp تعامل داشته باشد. بنابراین تخمین دقیق تعداد واقعی کاربران امر نسبتا دشواری است. براساس داده های این سایت، تعداد کل آدرس کیف پول های منحصر به فرد کاربران DeFi برابر با ۹۰۱ هزار است.

براساس داده های پلتفرم تجزیه و تحلیل Coin Metrics، در ماه اکتبر، به نظر می رسید که حباب DeFi بالاخره ترکیده است به این دلیل که فقط در طی چند هفته، تعداد آدرس های فعال روزانه از اوج خود یعنی ۱۷۶ هزار به زیر ۲۰ هزار کاهش یافت.

با این حال، مشخص شد که این حباب DeFi نبود که ترکید، بلکه حباب سوشی سواپ و یونی سواپ بود که ترکید. اگر این پروژه ها را و تعداد آدرس های فعال آنها را از این معادله  حذف کنیم، تغییر چندانی را در سه ماه گذشته مشاهده نخواهیم کرد.

تعداد آدرس های فعال روزانه دیفای

تعداد آدرس های فعال روزانه دیفای

در سال جاری تعداد کل کاربران فعال اتریوم در حال افزایش بوده است و در ۳۳ ماه گذشته به بالاترین سطح خود رسید. داده های پلتفرم تجزیه و تحلیل Glassnode Studio نشان می دهد که تعداد آدرس های فعال اتریوم از کمترین میزان خود در ماه ژانویه که کمتر از ۲.۸ میلیون بود به بالاترین سطح خود به ۵.۹ میلیون در ماه اکتبر افزایش یافت.

با وجود رشد مداوم DApp ها در بستر اتریوم، با اینکه تعداد کاربران فعال به یک میلیون نفر رسید اما در مقایسه با ماه اکتبر، این میزان از کاربر حاکی از کاهشی ۲۰ درصدی است، که نشان می دهد همچنان پتانسیل رشد در اکوسیستم DApp وجود دارد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx