روسیه با فناوری بلاکچین جایگزین سوئیفت را توسعه داد

روسیه با فناوری بلاکچین جایگزین سوئیفت را توسعه داد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 902 نفر

روسیه با فناوری بلاکچین جایگزین سوئیفت را توسعه داد

گروه روستک (Rostec) روسیه، یک سازمان دولتی متشکل از چندین شرکت فناوری، اعلام کرده که یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین برای راه اندازی یک سیستم دیجیتالی برای پرداخت های بین المللی توسعه داده اند. طبق اعلام این گروه این سیستم می تواند به جایگزینی برای سیستم جهانی سوئیفت تبدیل شود.

همانطور که می دانید بانک های روسیه در فوریه گذشته به دلیل تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی در واکنش به جنگ روسیه و اوکراین از سیستم سوئیفت حذف شدند.

از آن زمان تا به امروز، مسکو در تلاش برای جستجوی یک سیستم پرداخت مالی جایگزین برای سوئیفت بوده است که بتواند از مبادلات تجاری خارجی خود محافظت کند.

پرداخت با ارزهای ملی

این سیستم دیجیتال پرداخت های بین المللی به روسیه این امکان را خواهد داد که هزینه واردات خود را به جای دلار با پول ملی خود یعنی روبل، پرداخت کند.

به گفته گروه روستک، این سیستم جدید به کشورهای خارجی نیز این امکان را می دهد که هزینه واردات خود از روسیه را با ارزهای ملی خود پرداخت کنند.

در بیانیه روستک آمده است که این پلتفرم بلاکچینی که این سیستم پرداخت در بستر آن توسعه داده شده سلز (CELLS) نام دارد. این بلاکچین نیز توسط موسسه سیستم‌ های نرم ‌افزاری نووسیبیرسک (NIPS)، که خود وابسته به گروه روستک است، توسعه یافته است.

بر اساس این بیانیه، پلتفرم CELLS علاوه بر خدمات پرداخت بین المللی، امکان ایجاد کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

اولگ یوتوشنکو، مدیرعامل گروه روستک، متعهد شد که این سیستم جدید سرعت بالا و تراکنش‌ های ایمن را تضمین می‌کند. وی همچنین مدعی شد که این سیستم دیجیتال جدید می‌ تواند در حدود ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند. به گفته یوتوشنکو حتی این امکان وجود دارد که این رقم به دو برابر افزایش یابد.

 

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx