صرافی WazirX متعلق به بایننس در هند به فرار مالیاتی محکوم شد

صرافی WazirX متعلق به بایننس در هند به فرار مالیاتی محکوم شد
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1076 نفر

صرافی WazirX متعلق به بایننس در هند به فرار مالیاتی محکوم شد

مقامات مالیاتی هند بزرگترین پلتفرم تجارت ارزهای دیجیتال این کشور، WazirX را به فرار مالیاتی به ارزش ۴۰.۵ کرور روپیه (۵.۴ میلیون دلار) متهم کردند.

اداره مالیات کالا و خدمات (GST) بمبئی در حال بررسی تراکنش‌های تجاری این پلتفرم است و در ۳۱ دسامبر اعلام کرد که ۴۹.۲۰ کرور روپیه از WazirX در فرار از مالیات و جریمه مشخص شده است. این اولین تحقیق فرار مالیاتی مرتبط با رمزنگاری در هند است.

در همین حال، این شرکت که توسط صرافی پیشرو جهانی بایننس در سال ۲۰۱۹ خریداری شد، می‌گوید هر گونه فرار غیرعمدی بوده است. اما این تحقیقات نشان دهنده عصر جدیدی برای مقامات مالیاتی هند است که رمزارزها منبع بالقوه درآمد و همچنین تقلب هستند.

آنچه گفته می شود WazirX انجام داده است

WazirX گزینه ای برای انجام تراکنش به روپیه یا WRX، که توکن های ابزاری هستند که توسط Binance برای تجارت ارزهای دیجیتال معرفی شده اند، فراهم کرده است. توکن های WRX را فقط می توان از این صرافی خریداری کرد. این شرکت برای هر تراکنش از خریدار و فروشنده پورسانت دریافت می کند – ۰.۲٪ برای تراکنش روپیه و ۰.۱٪ در WRX.

طبق بیانیه مقامات GST، تحقیقات نشان داد که این پلتفرم در معاملات، سپرده گذاری و برداشت از طریق تراکنش های روپیه و WRX کمیسیون دریافت می کند. اما فقط برای آنچه که از طریق تراکنش‌های روپیه به دست می‌آورد، مالیات می‌پردازد، نه برای WRX.

پاسخ WazirX

Zanmai Labs که صاحب پلتفرم WazirX است، گفت که فرار مالیاتی ادعایی عمدی نبوده است.

در تفسیر یکی از مؤلفه‌ها ابهامی وجود داشت که منجر به محاسبه متفاوت GST شد. با این حال، ما به طور داوطلبانه به GST مبلغ اضافی را پرداخت کردیم تا همکاری و سازگاری داشته باشیم. هیچ قصدی برای فرار مالیاتی وجود نداشته و ندارد.

Zanmai Labs همچنین گفت که صنعت ارزهای دیجیتال هند به وضوح در مورد مالیات‌ها به مقررات نیاز دارد.

مشکل سیاست هند در مورد مالیات رمزارزها چیست؟

به گفته مقامات بمبئی، این تحقیقات تمام صرافی‌های رمزنگاری را در منطقه خود پوشش می‌دهد و به سایر مشاغل نوظهور مانند تجارت الکترونیک، بازی‌های آنلاین و توکن‌های غیرمثلی برای شناسایی فرار مالیاتی احتمالی گسترش می‌یابد.

در همین حال، شرکت‌های رمزارزی هندی می‌گویند که بیش از یک سال است که منتظر قانون صنعت توکن مجازی هستند. لایحه کریپتوکارنسی برای جلسه زمستانی مجلس فهرست شده بود اما به دلیل نیاز به بررسی بیشتر تا کنون جیزی مطرح نشده است.

برخی از مسائل کلیدی این است که آیا ارز دیجیتال باید به عنوان یک کالا، یک دارایی یا پول قانونی در نظر گرفته شود. طبقه بندی آن بر مالیات تأثیر می گذارد و همچنین سرمایه گذاران را از تقلب و سایر تخلفات محافظت می کند.

جی جاوری (Jay Jhaveri) ، شریک شرکت حسابداری Bhuta Shah و شرکت مستقر در بمبئی، می‌گوید:

قوانین مالیاتی هند در مورد پیامدهای تراکنش‌های دیجیتال عصر جدید مانند رمزنگاری، NFT، بازی‌های آنلاین و غیره نامشخص است.

ضعف در قوانین هند، به‌ویژه GST، با ساختار همیشه در حال تکاملش، توسط پلتفرم‌هایی که با تراکنش‌های دیجیتال عصر جدید سروکار دارند، به بهترین شکل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

علیرغم سردرگمی آشکار شرکت‌ها در مورد قوانین مالیاتی قابل اجرا، اداره کل اطلاعات مالیاتی کالاها و خدمات – یک سازمان مجری قانون تحت وزارت دارایی – در حال بررسی دقیق چندین شرکت رمزنگاری از جمله Buyucoin و Unocoin است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx