قابلیت قراردادهای هوشمند برای کاردانو در بهار امسال منتشر خواهد شد

قابلیت قراردادهای هوشمند برای کاردانو در بهار امسال منتشر خواهد شد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1428 نفر

قابلیت قراردادهای هوشمند برای کاردانو در بهار امسال منتشر خواهد شد

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، مدیرعامل شبکه توسعه دهنده IOHK، در کنفرانس مجازی Cardano360 اعلام کرد که شبکه آزمایشی آلونزو (Alonzo) که قراردادهای هوشمند را برای بلاکچین کاردانو به ارمغان می آورد، ممکن است از ماه آوریل اجرایی شود.

طبق گفته هاسکینسون این شبکه آزمایشی در اواخر ماه آوریل یا اوایل ماه مه راه اندازی خواهد شد. وی در این خصوص گفت:

برای اولین بار به صورت عمومی، کاربران می توانند قراردادهای هوشمند تنظیم کنند و آنها را در کاردانو اجرا کنند.

طبق برنامه زمانی ارائه شده، به روزرسانی Alonzo به شکل یک هارد فورک در بهار سال جاری منتشر خواهد شد. در ابتدا، قراردادهای هوشمند فقط به صورت آزمایشی در دسترس خواهند بود. گفته شده است که راه اندازی کامل شبکه اصلی برای ماه آگوست برنامه ریزی شده است.

اضافه شدن قراردادهای هوشمند نقطه عطفی مهم برای کاردانو محسوب می شود. با اضافه شدن این قابلیت، بلاکچین کاردانو در نهایت به یک رقیب جدی برای اتریوم تبدیل خواهد شد.

از تابستان سال گذشته، بازار اکوسیستم دیفای اتریوم رونق گرفته و بر اساس طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز یا همان دی اپ ها (dapps) بنا شده است. قابل ذکر است که همه این ویژگی ها و قابلیت ها مبتنی بر قراردادهای هوشمند هستند.

حالا قابلیت مشابهی برای بلاکچین کاردانو طراحی شده است. به عنوان نمونه، توسعه دهندگان بلاکچین کاردانو یک دی اپ بومی راه اندازی کرده اند که به کاربران امکان سواپ توکن های مختلف را می دهد.

ورود به بازار ارزشمند دیفای

براساس داده های DeFi Pulse، ارزش کل قفل شده در دیفای در حال حاضر نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار است. باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که پلتفرم های مهمی همچون میکر دائو (MakerDAO)، کامپوند و آوه و پلتفرم های بسیار دیگری همه در بستر قراردادهای هوشمند اتریوم ساخته شده اند. حالا با راه اندازی آلونزو، کاردانو می تواند به این بازار چند میلیارد دلاری ورود کند.

در اوایل ماه مارس، با انتشار آپدیت قبلی کاردانو که Mary نام گذاری شده بود، بلاکچین کاردانو بسیار شبیه به بلاکچین اتریوم شد. این به روزرسانی به کاربران این امکان را می دهد که توکن های سفارشی ایجاد کنند. حالا با این ویژگی، کاردانو به یک شبکه چند دارایی تبدیل شده که به طور بالقوه می تواند از انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند.

اما برخلاف اتریوم، کاردانو برای تراکنش ها به قراردادهای هوشمند متکی نیست. به عبارتی دیگر، کارمزد تراکنش ها که در اتریوم سر به فلک کشیده، در کاردانو بسیار کمتر است.

نمودار کارمزد تراکنش ها در اتریوم

نمودار کارمزد تراکنش ها در اتریوم

طبق داده های منتشر شده توسط Blockchair، کارمزد تراکنش های اتریوم در تاریخ ۲۳ فوریه به بالاترین سطح خود یعنی ۴۳ دلار رسید. با افزایش هزینه ها، حالا کاربران بسیاری اعتقاد دارند که شبکه اتریوم بسیار گران شده و با روی کار آمدن رقبایی همچون کاردانو این موضوع بیش از پیش نمایان شده است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx