مجلس به زودی بررسی رمزارز ملی را آغاز خواهد کرد

مجلس به زودی بررسی رمزارز ملی را آغاز خواهد کرد
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1221 نفر

مجلس به زودی بررسی رمزارز ملی را آغاز خواهد کرد

با گسترش روزافزون فناوری بلاکچین و استفاده از رمزارزها، کشورهای بسیاری در تلاش برای راه اندازی رمزارز ملی خود یا همان CBDC هستند.

در کشور ما نیز خبرهای مختلفی در این خصوص منتشر شده است. اخیرا، اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه ای به تشریح این موضوع پرداخت. وی در این خصوص گفت:

اگر موضوع “رمز ارز ملی” به شکل آزمایشی در کشور اجرا شود و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود، مخالفتی با آن نداریم. و در صورت داشتن پشتوانه، مردم هم از آن حمایت می ‌کنند.

وی درمورد راه اندازی احتمالی رمز ارز ملی گفت:

بحث راه اندازی رمزارز ملی به شکل طرح در مجلس هنوز مطرح نشده است. در کل ایده این موضوع را رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرده ‌اند و این استدلال را کردند که هم اکنون رمزارزها در جهان در حال رشد هستند و مردم در دنیا به راحتی می‌ توانند از آن استفاده کنند، اما در ایران از این ظرفیت استفاده نمی ‌شود.

عدم قانون گذاری

سلیمی در خصوص مباحث قانون گذاری در حوزه رمزارزها گفت:

با توجه به اینکه رمزارز ملی هنوز قانون مشخصی ندارد و حمایتی از رمزارزها نمی ‌شود معتقدیم رمزارز ملی را با ساز و کارهای مشخص و با پشتوانه نفت و … تعریف کنیم و به شکل آزمایشی آن را در کشور اجرا کنیم. اگر اجرای طرح رمزارز ملی موفق بود می ‌توانیم این ایده را تقویت کنیم و توسعه دهیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت:

فعلا بحث رمزارز ملی در کمیسیون اقتصادی توسط رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده است. این کمیسیون ماه آینده بررسی‌ های لازم را در این باره انجام خواهد داد و راهکارهای لازم برای اجرای آن را ارائه می ‌دهد.

سلیمی در پایان تصریح کرد:

اگر از ظرفیت ‌های داخلی بهتر استفاده کنیم، می ‌توانیم نسخه بومی رمزارزها را به مردم ارائه دهیم تا آنان بتوانند در یک جای مطمئن، قانونمند و با پشتوانه سرمایه گذاری کنند. وقتی پشتوانه نفت را داشته باشد سود اقتصادی هم به دنبال دارد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx