معرفی اوج قیمت یا all time high و بررسی احتمال ریزش قیمت

معرفی اوج قیمت یا all time high و احتمال ریزش قیمت
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2878 نفر

معرفی اوج قیمت یا all time high و بررسی احتمال ریزش قیمت

اوج قیمت یا all time high به معنی بالاترین قیمت ثبت شده برای یک ارز است. اختصار آن ATH می باشد و می تواند برای پیش بینی قیمت بسیار حیاتی باشد!

باید بدانیم اوج قیمت در سهام و املاک هم بررسی می شود که مورد بحث ما نیست. یکی از اهمیت هایی که اوج قیمت دارد این است که به ما قدرت پیش بینی می دهد.

آدم عاقل وقتی در شهری زندگی می کند که تغییرات آب و هوایی زیادی دارد، هر روز قبل از خروج از منزل آب و هوا را بررسی می کند. این کار به او فرصت می دهد تا بتواند تصمیم درست تری بگیرد.

بررسی پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال هم مانند بررسی آب و هوا است. تغییرات زیاد و روزهایی بارانی و روزهای آفتابی دارد. یکی از این مولفه ها که در پیش بینی ها می تواند مفید باشد ATH است.

از نظر تئوری بالاترین قیمت ثبت شده می تواند شانس صعود یا ریزش را نشان دهد. برای مثال اگر ATH یک ارز دیجیتال ۱۰ هزار دلار باشد و قیمت آن ارز در حال حاضر ۷ هزار دلار باشد، این ارز امکان رشد دارد.

برعکس آن هم صادق است. یعنی اوج قیمت ۱۰ هزار دلار باشد و خود ارز به ناگهان به ۱۱ هزار دلار برسد. احتمال ریزش و سقوط قیمت در این ارز بالا است.

ارزها منزوی نیستند!

از بررسی یک موضوع نباید غافل شد. آن هم این است که هیچ بازار مالی منزوی عمل نمی کند. اگر بخواهیم صرفا با یک مولفه به بررسی ارزهای دیجیتال بپردازیم، اشتباه کرده ایم.

برای روشن تر شدن موضوع، این صحیح است که فاصله ی قیمت تا ATH می تواند نشان دهنده ی صعود یا نزول قیمت باشد. اما برای بسیاری از آلت کوین ها بعد از سال ۲۰۱۸، احتمالا هیچ وقت ATH تکرار نمی شود. علت آن هم جور نبودن بقیه عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال است.

تشخیص ریزش قیمت / مهم!

همان طور که گفته شد، بالاتر رفتن قیمت از اوج قیمت، بیانگر احتمال سقوط قیمت است. هرچقدر هم این فاصله بیشتر باشد، ریزش وحشتناک تر است. اما چگونه میتوان این ریزش را تشخیص داد؟

۳ عامل وجود دارد که می تواند نشانه ی ریزش قریب الوقوع باشد.

۱. شیب رشد بالا

اگر قیمت یک ارز دیجیتال در زمان بسیار کوتاه متوجه رشد بسیار بالا باشد، هر آن احتمال ریزش دارد.  در سال ۲۰۱۸ وقتی بیت کوین از ۷ هزار دلار به ۲۰ هزار دلار رسید، با فروش بسیار بالا مواجه شد. این اتفاق عرضه را افزایش و قیمت را کاهش داد.

۲. قیمت روانی

هر ارز دیجیتال یک قیمت روانی دارد که با رسیدن به آن،قیمت بالاتر نمی رود. این قیمت به نوعی یک سقف شیشه ای برای جلوگیری از رشد است. مثلا مدتی است که قیمت روانی بیت کوین ۱۲ هزار دلار است. بالاتر رفتن قیمت از این حدود، باعث ریزش قیمت می شود. این یعنی غالب افراد ارزش این رمز ارز را حداکثر ۱۲ هزار دلار می دانند.

۳. کارمزد شبکه

افزایش کارمزد شبکه اتفاق بسیار بدی است. این موضوع می تواند سبب ریزش قیمت شود. درباره ی شبکه ی اتریوم نیز باید مراقب بود. چرا که شلوغی شبکه استقبال از آن شبکه را به شدت کاهش می دهد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx