مفهوم و اهمیت سرمایه در گردش، عرضه حداکثر و عرضه کل

سرمایه در گردش
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3722 نفر

مفهوم و اهمیت سرمایه در گردش، عرضه حداکثر و عرضه کل

سه عبارت سرمایه در گردش، عرضه حداکثر و عرضه کل در ارزهای دیجیتال معمولا به خوبی درک نمی شود. در صورتی که دانستن مفهوم و اهمیت این سه اصطلاح بسیار مهم است. چرا که در قیمت ارزهای دیجیتال موثر هستند.

در ابتدا نیاز است دوباره ذکر شود که عرضه و تقاضا اصل اساسی تعیین قیمت است. ضمنا اصل کمیابی نیز بر ارزش هر چیزی موثر است. طلا با ارزش است چون تعداد آن کم است. سنگ ارزشی ندارد چون به راحتی پیدا می شود.

با در نظر گرفتن این موارد، به معنی این سه عبارت می پردازیم.

 

سرمایه در گردش Circulating Supply

می دانیم مقداری از هر ارز دیجیتال تولید یا استخراج شده است. برای بعضی ارزها به این صورت است که کل ارزهای استخراج شده در دست مردم در حال گردش است. اما برای بعضی ارزها مقداری از آن توسط سازمانی قفل شده و ارائه نشده است. این عدم ارائه، تعداد کل کوین/توکن های موجود را کم می کند. پس عرضه را کم می کند و می تواند قیمت را افزایش دهد. به کل رمزارز موجود در دست مردم سرمایه ی در حال گردش می گویند.

 

عرضه ی حداکثر Max Supply

همان طور که گفته شد، ممکن است همه ی کوین/توکن های استخراج شده در بازار ارائه نشود. مثلا ۱۰ میلیون از یک ارز استخراج شده باشد و فقط ۸ میلیون آن به بازار عرضه شده باشد. ۲ میلیون بقیه که بلوکه شده است در قیمت گذاری موثر نخواهد بود.

 

عرضه کل Total Supply

تعداد کل رمز ارزهایی است که به وجود خواهد آمد. مثلا برای بیت کوین این رقم ۲۱ میلیون کوین است. بعد از استخراج کوین آخر، دیگر امکان استخراج وجود ندارد.

البته بعضی ارزهای دیجیتال مثل اتریوم عرضه ی نا محدود دارند. در واقع اطلاعاتی از سقف آن منتشر نشده است. در دراز مدت این موضوع بر روی کاهش ارزش آن ارز موثر است.

با مراجعه به سایت coinmarketcap.com امکان مشاهده ی هر کدام از موارد فوق وجود دارد. اگر عرضه ی یک کوین خیلی بالا باشد، در دراز مدت قطعا از ارزش آن کاسته می شود.

 

تفاوت بین مقدار کل عرضه شده و حداکثر عرضه

مقدار کل عرضه شده به تعداد ارزها یا توکن هایی اطلاق می شود که هم اکنون موجود هستند. این ارزها یا در گردش هستند و یا در جایی قفل شده اند. مقدار کل عرضه شده، مجموع ارزهای قبلا استخراج شده (یا صادر شده) منهای کل ارزهای سوزانده شده یا از بین رفته است.

در ضمن، حداکثر میزان مقدار کل ارزها یا توکن هایی است که می توانند استخراج یا تولید شوند. این بدان معناست که با دستیابی به حداکثر میزان عرضه، دیگر راهی برای تولید ارز یا توکن وجود ندارد.

چون ارزش بازار با قیمت یک دارایی رابطه دارد، بنابراین درک آن می تواند مهم باشد. ارزش بازار به افراد این امکان را می دهد تا فضای ارز رمزنگاری را با واقع بینی بیشتری ارزیابی کنند.ممکن است شخصی با نگاه کردن به قیمت بیت کوین، آن را گران ارزیابی کند و بلافاصله روی ارزهای ارزان تر متمرکز شود.

دارایی ها از لحاظ موارد استفاده، پتانسیل سود و ریسک های مرتبط با آنها، متفاوت هستند. با این وجود، بررسی یک دارایی براساس ارزش بازار خاص، قیمت و عرضه می تواند به سرمایه گذاران در ارزیابی بازار کمک کند.

 

نتیجه گیری

عرضه ی کل تعداد تمامی سکه های قابل استخراج، عرضه ی حداکثر تعداد تمامی سکه های استخراج شده ی قابل عرضه در بازار و سرمایه در گردش تعداد کل سکه هایی است که در دست مردم مبادله می شود.

 

همراه ما باشید

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx