صفر تا صد: همه چیز درباره ETF

همه چیز درباره ETF
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1382 نفر

همه چیز درباره ETF

به نظر میرسد جلوگیری ادغام دو فناوری برتر دنیای سرمایه‌گذاری غیرممکن به نظر برسد. یکی بیت کوین برترین ارزدیجیتال و یکی صندوق‌های قابل معامله یا ETF. از نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران بهترین راه ادغام دو سرمایه‌گذاری ادغام این دو است و مردم هم علاقه زیادی به این موضوع نشان خواهند داد.

ETF به زبان ساده

قبل از بررسی پتانسیل‌های رشد و ریسک‌های صندوق قابل معامله بیتکوین باید کاملا از آن شناخت داشت. ETF یک وسیله سرمایه‌گذاریست که عملکرد یک یا چند دارایی خاص را دنبال می‌کند. این صندوق‌ها به سرمایه‌گذاران اجازه میدهد; دارایی خود را بین چند نوع مختلف بدون نیاز به خرید واقعی آن‌ها پخش کنند.

در نتیجه این صندوق‌ها برای کسانی که به دنبال معامله و سود هستند و هدفشان مالکیت دارایی‌ نیست گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

صندوق قابل معامله بیتکوین هم از قیمت واقعی بیتکوین پیروی می‌کند. و به سرمایه‌گذاران اجازه معامله بیتکوین و کسب سود از آن بدون نیاز به خرید واقعی بیت کوین را می‌دهد. در نتیجه شرکت‌کنندگان در این صندوق‌های معاملاتی از استرس و مشکلات امنیتی مربوط به نگهداری رمزارزها رنج نمی‌برند.

در بیشتر کشورها، ETF‌ها شامل معافیت یا تخفیف مالیاتی هستند. برای شخص سرمایه‌گذاری که مقدار زیادی بیت کوین دارد; در افتادن با سازمان مالیات خطرناک است. و شاید ترجیح بدهد به‌جای بیت کوین واقعی از آن در ETF ها استفاده کند.

 

چه تفاوتی با سرمایه‌گذاری مستقیم در بیتکوین دارد؟

چرا وقتی می‌توان به راحتی بیتکوین خرید ، بعضی از افراد به صندوق‌های قابل معامله رو می‌آورند؟

اولین دلیلی که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم عدم درگیری با مشکلات و امنیت ذخیره‌سازی بیتکوین است. نیازی هم به واسطه نیست. دومین دلیل دو طرفه بودن بازار است. به لطف همین امر سرمایه‌گذاران درصورت اطمینان از کاهش قیمت بیتکوین; می‌توانند با استفاده از موقعیت فروش Sell Short از کاهش قیمت هم درآمدزایی کنند.

در واقع هدف صندوق‌های قابل معامله تنها کسب سود از نوسانات بازار است. و هدف نهایی ارزهای دیجیتال و پروژه‌های آن‌ها اهمیت چندانی ندارد.

 

صندوق‌های قابل معامله بیتکوین – بزودی …

در حال حاضر موسسه‌هایی که قصد راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری  بیتکوین را دارند باید شماری از مسائل قانونی و قانون‌گذاری را پشت سر بگذارند. کامرون و تایلر وینکلو‌وس (Cameron & Tyler Winklevoss) که از سرمایه‌گذاران بزرگ فیسبوک و صرافی Gemini  بودند; در سال ۲۰۱۷ قصد افتتاح یک صندوق قابل معامله بیتکوین با نام Winklevoss Bitcoin Trust را داشتند. اما سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا با آن‌ها مخالفت کرد و مجوز فعالیت آن‌ها صادر نشد.

دلیل مخالفت این بود که بیت کوین در مبادلات غیرقابل کنترل زیادی مورد معامله قرار می گیرد و آن را مستعد کلاهبرداری و دستکاری می کند . برادران وینکلووس تلاش خود را رها نکردند. در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۸ ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به آنها حق ثبت اختراع شرکتی به نام Winklevoss IP LLP را برای محصولات قابل مبادله داد.

برادران Winklevoss تنها علاقه مندان به ارزهای دیجیتال نیستند که به دنبال اولین کسانی هستند که موفق به راه اندازی ETF بیت کوین شدند. Cboe Global Markets (CBOE) ، صرافی مسئول ایجاد معاملات آتی بیت کوین ، امیدوار بود که SEC به ETF های مرتبط با ارز دیجیتال نیز مجوز دهد. Cboe همچنین Bats Global Markets را خریداری کرد ، مبادله ای که Winklevoss ETF در آن ارائه شده بود.

VanEck و SolidX ، با پروژه هایی مربوط به بیت کوین ، برنامه هایی را در اوایل سال ۲۰۱۸ برای VanEck SolidX Bitcoin Trust ETF اعلام کردند. این ETF یا قیمت ۲۰۰ هزاردلاری خود تنها سرمایه گذاران نهادی را هدف قرار می دهد.

یان ون اِک ، مدیرعامل موسسه VanEck به CoinDesk توضیح داد که; ما معتقدیم که در مجموع چیزی را خواهیم ساخت که ممکن است بهتر از سازه های دیگری باشد که در حال حاضر از طریق فرایند نظارتی در حال پیشرفت هستند. قرار گرفتن در معرض قیمت بیت کوین و حمایت بیمه به سهامداران در برابر خطرات عملیاتی تامین و نگهداری بیت کوین کمک می کند.

در سال ۲۰۲۱ ، گمانه زنی های زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه VanEck و ProShares اخیراً پیشنهادات خود برای ETF های آینده اتریوم را پس گرفته اند. این بدان معناست که بسیاری معتقدند که این نشانه ای برای ETF های احتمالی آینده بیت کوین در افق است – که توسط SEC تأمین می شود و به پرونده ها اجازه می دهد تا همچنان فعال بمانند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx