اقتصاد استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 64092 نفر

قسمت سوم – اموزش استخراج بیت کوین

مکان های مختلف در جهان میانگین قیمت برق متفاوتی خواهند داشت. برق خانگی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اغلب برای استخراج از معادن بسیار گران است تا از نظر مالی مقرون به صرفه باشد. با توجه به اینکه قیمت برق اغلب بین ۰.۱۵ تا ۰.۲۵ دلار در هر کیلووات ساعت است; استخراج بیت کوین در مناطق مسکونی آنقدر زیاد است که نمی تواند به طور مداوم سودآور بماند.

ماینرهای حرفه ای بیت کوین اغلب عملیات خود را در مناطقی انجام می دهند که برق بسیار ارزان است. برخی از این مناطق عبارتند از منطقه سیچوان در چین، ایسلند، منطقه ایرکوتسک در روسیه و همچنین برخی مناطق در ایالات متحده و کانادا. این مناطق معمولاً دارای نوعی تولید برق محلی ارزان قیمت مانند سدهای برق آبی هستند.

قیمت‌هایی که این ماینرهای بیت‌کوین از آن بهره می‌برند اغلب کمتر از ۰.۰۶ دلار در هر کیلووات ساعت خواهد بود; که معمولاً به اندازه‌ای پایین است که حتی در زمان رکود بازار سود کسب کند.

به طور کلی، قیمت های زیر ۰.۱۰ دلار برای حفظ یک عملیات انعطاف پذیر توصیه می شود. یافتن مکان مناسب برای ماینینگ تا حد زیادی به شرایط فرد بستگی دارد. افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ممکن است نیازی به فراتر رفتن از خانه خود نداشته باشند; در حالی که افرادی که در کشورهای توسعه یافته هستند احتمالاً موانع بیشتری برای ورود دارند.

جدای از انتخاب سخت افزار، سود و درآمد یک ماینر به شدت به شرایط بازار و حضور سایر ماینرها بستگی دارد. در طول بازارهای صعودی، قیمت بیت کوین ممکن است به طور سرسام آوری بالاتر رود; که باعث می شود بیت کوین استخراج شده توسط آنها بر اساس دلار ارزش بیشتری داشته باشد.

مقایسه سودآوری سخت افزار ماینینگ

چندین ماشین حساب آنلاین در وب سایت هایی مانند; AsicMinerValue، CryptoCompare و Nicehash وجود دارد که می توان به سرعت سودآوری یک دستگاه استخراج را بررسی کرد. همچنین تخمین سود به صورت دستی با فرمول زیر امکان پذیر است:

این فرمولی است که بسیاری از این ماشین‌حساب‌ها از آن استفاده می‌کنند و به سادگی سهم شما را از نرخ هش کلی تقسیم بر کل انتشار شبکه به دلار نشان می‌دهد. مقادیر ورودی مورد نیاز یا پارامترهای ثابت هستند (زمان بلاک برای بیت کوین ۱۰ دقیقه است; بنابراین شش بلوک در یک ساعت و ۱۴۴ بلاک در روز استخراج می شود); یا می توان آنها را در وب سایت های داده مانند Blockchain.com یا Coinmetrics پیدا کرد.

برای یافتن سود; باید هزینه برق را نیز کم کرد. به لطف معادل بین کیلووات و کیلووات ساعت; این می تواند به سادگی ضرب مصرف برق دستگاه در ۲۴ ساعت در روز و قیمت برق در هر کیلووات ساعت باشد.

ASIC های اصلی در حال حاضر در بازار و دوره بازپرداخت آنها را نشان می دهد; – یعنی چقدر طول می کشد تا سرمایه گذاری با درآمدهای فعلی کاهش یابد. شایان ذکر است که سود استخراج‌کننده بیت‌کوین در طول زمان به شدت در نوسان است و تعمیم یک روز در آینده می‌تواند منجر به نتایج نادرست شود. با این وجود; این یک معیار مفید برای درک اثربخشی نسبی هر دستگاه است.

هیچ یک از ASIC ها با قیمت ۰.۲۰ دلار در هر کیلووات ساعت سود نمی کنند. عملکرد نسبی اکثراً برای هر یک از نسل جدید ASIC یکسان است; در حالی که اگر برق ارزان باشد، مدل‌های قدیمی‌تر می‌توانند پیشنهاد جذابی باشند.

به عنوان مثال، Canaan AvalonMiner 1066 بازده انرژی پایینی دارد اما قیمت بسیار پایینی نیز دارد، که علیرغم اینکه یک مدل نسبتاً قدیمی است، آن را نسبتاً در قیمت پایین برق رقابتی می کند. Bitmain S17 Pro; یک ASIC نسل قبلی، به دلیل هزینه پایین‌تر همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است، اما با افزایش نرخ قیمت برق مرجع; به سرعت غیرجذاب می‌شود. به نظر می رسد دستگاه های MicroBT متعادل ترین عملکرد را برای ماینینگ دارند.

یکی از آخرین مسائلی که باید در نظر گرفت این است که این جدول در یک بازار صعودی گردآوری شده است. سود ممکن است بالاتر از حد متوسط باشد، اگرچه هالوینگ سال ۲۰۲۰ هنوز تازه شروع شده است; و ممکن است با انتشار کمتر بیت کوین، اثر را متعادل کند.

 

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx