پاسخ عباس آرگون نسبت به اخبار مربوط به سایت های صرافی ارز دیجیتال و درگاه ها

  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2713 نفر

پاسخ عباس آرگون نسبت به اخبار مربوط به سایت های صرافی ارز دیجیتال و درگاه ها

شرایط موجود نسبت به تحریم کمرشکن آمریکا علیه ایران تهدید‌ها و آسیب‌های زیادی به کشور وارد کرده است، اما حالا به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی و فناوری، تکنولوژی ارز دیجیتال به کمک کشور آمده است تا بتوانیم از حوزه جدیدی که بر پایه فضای دیجیتال شکل گرفته است، برای ایجاد گردش مالی و واردات ارز و کالا به کشور استفاده کنیم. 

عباس آرگون، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت که نمی‌توان با تکنولوژی روز دنیا مقابله کرد و فعالیت تنظیم شده و مقرراتی در ارزهای دیجیتال می‌تواند به اقتصاد کشور برای خروج از تحریم و تورم کمک کند.

دلیل مخالفت با ارزهای دیجیتال در ایران

با وجود رشد ارزهای دیجیتال و وجود ظرفیت‌هایی که این حوزه می‌تواند برای اقتصاد ایران ایجاد کند، خبر می‌رسد که سیاست‌گذاران، از مسئولین دولتی گرفته تا نمایندگان مجلس، به دنبال وضع مقررات برای محدود کردن فعالیت در این حوزه هستند. اما دلیل آن چیست؟

عباس آرگون به این سوال اینگونه پاسخ داد:

“معاملات ارزهای دیجیتال از قبل، محدودیت‌هایی داشته و هنوز مقرراتی برای آن وضع نکرده‌اند. ارز دیجیتال فناوری جدیدی است. در حال حاضر استخراج ارزهای دیجیتال قانونی است و می‌توان مجوز گرفت و این کار را انجام داد. بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که افراد می‌توانند بر اساس سازوکاری که بانک مرکزی تعریف می‌کند، از استخراج ارزهای دیجیتال اقدام به واردات کالا‌های مورد نیاز کشور کنند.”

وی در ادامه گفت: “به هر حال باید گفت که برای ما ارز دیجیتال ابزار بسیار خوبی است، با توجه به این که شرایط کشور ما در شرایط تحریم است، ارز دیجیتال به نوعی یک روش مناسب برای دور زدن تحریم‌ها است و با توجه به انرژی برق بسیار خوبی که در کشور داریم می‌توانیم این انرژی را تبدیل به ارز دیجیتال کنیم و از طریق مجاری‌ای که وجود دارد نسبت به تأمین یک بخشی از نیاز‌های کشور کمک کنیم.”

 

نظر عباس آرگون راجع به خروج ارز توسط ارزهای دیجیتال

از آنجا که یکی از دلایلی که برای وضع این مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال عنوان شده این است که ارز از کشور خارج می‌شود، پاسخ ایشان در مورد میزان نگرانی خروج ارز از کشور این بود که:

” امکان دارد در زمینه‌های دیگر هم ارز خارج شود و این موضوع پیچیدگی زیادی ندارد. ارز دیجیتال هم مانند بقیه حوزه‌های دادوستدی است. نرخ ارز اگر غیر واقعی باشد، خروج ارز همواره نگران کننده است، ولی برای هیچ حوزه و هیچ بازاری محدودیتی در داخل وجود ندارد و این دلیل مناسبی نیست. ولی می‌توان گفت که می‌شود از این فناوری به نحو احسن استفاده کرد. ولی با توجه به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها رقم زده است، نباید سایت‌های صرافی را مسدود کنند.”

وی در مورد اخبار مبنی بر ایجاد محدودیت برای صرافی‌ها و درگاه های صرافی‌ توضیح داد: “من فکر نمی‌کنم که چنین بحثی مطرح باشد. قرار بر این بود که یک سری از صرافی‌ها برای پیشبرد کارشان مجوز بگیرند. اگر جزییات خرید و فروش ارز دیجیتال در دسترس همه باشد و معلوم باشد که چه کسی معامله می‌کند که دیگر ارز دیجیتال و رمز ارز نیست! به نظر می‌رسد که یک سری صرافی تعریف شده‌ای باشد تا آن‌ها بتوانند کار را پیش ببرند تا اصل موضوع رمز ارز زیر سؤال نرود.”

وی چشم انداز حوزه ارزهای دیجیتال را اینگونه توصیف کرد: “سرعت رشد این تکنولوژی بسیار بالا است و می‌بینیم که در کمتر از چند سال، توسعه زیادی پیدا کرده و خواهد کرد. کوین‌های مختلفی آمده و قطعا این حوزه رو به توسعه خواهد بود. دنیای امروز با قبل خیلی متفاوت است و همچنین دنیای فردا و سال‌های آینده، خیلی متفاوت پیش خواهد رفت. بحث‌هایی که در دهه نود شمسی مطرح شده است را اگر با بحث‌های دهه هشتاد قیاس کنیم، می بینیم که این روند، که روندی بسیار رو به رشد است را نمی‌توان متوقف کرد.”

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx