چرا مردم کوبا تمایل دارند به جای دلار از بیت کوین استفاده کنند

کوبا و روند پذیرش رمزارزها
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1139 نفر

چرا مردم کوبا تمایل دارند به جای دلار از بیت کوین استفاده کنند

برای اولین بار در تاریخ کوبا; ارزش دلار در مقایسه با ارزهای دیگر مانند بیت کوین که توسط هیچ ارتشی حمایت نمی شود اما به صورت زنده در اینترنت حضور دارد; پایین‌تر است. رمزارزها در حال معامله در  ارزشی فراتر از ارزش واقعی خود در برابر دلار است.

همانطور که توسط Alex Gladstein، بازرس ارشد سازمان حقوق بشر  و شهروند کوبا در حساب توییتر او آمده است:

در حال حاضر ۱ دلار از بیت کوین یا تتر از ارزش بالاتری نسبت به ۱ دلار پول نقد در کوبا برخوردار است.

دلایل افزایش ارزش بیت کوین نسبت به دلار در کوبا

به دلیل تنش بین کوبا و آمریکا، ارتباط این جزیره با سامانه مالی بین المللی و روش های پرداخت با آن قطع شده است. در همین زمان; یکی از بیشترین تعداد مهاجران به آمریکای شمالی را شهروندان کوبایی تشکیل می دهند.

همین امر باعث شده بسیاری از کوبایی ها به پول‌هایی که توسط خانواده آن‌ها ارسال می‌شود وابسته باشند. اما همیشه این امر باعث شده که ارسال و دریافت دلار برای مهاجران مسئله باشد. بنابراین روش‌های پرداختی توسط رمزارزها و بیت کوین که از نظر زمان و هزینه انتقال نسبت به دلار بهتر هستند، ارجحیت یافته است.

همچنین; کوبایی ها برای حمایت خود از تورم و کاهش ارزش پول ملی به استفاده از رمز ارزها روی آورده‌اند. در نتیجه با توجه به گزارشات محلی، تجارت‌ها و بازرگانان شروع به پذیرش بیت کوین و دیگر رمزارزها به عنوان روش‌های پرداخت کرده‌اند.

نظرات شهروند کوبایی

Enrique Yecier، یک شهروند کوبایی در یک گزارش در رابطه با ارزش بیت کوین که فراتر از دلار رفته است چنین ادعا کرده ست که:

با توجه به اینکه قیمت یک دلار در بازار کریپتو فراتر از یک دلار پول نقد رفته است، همانند اتفاقی است که بیت کوین الان بالاتر از ۴۶،۰۰۰$ در حال معامله است; در حالی که همین رمز ارز پارسال با قیمت ۲۳،۰۰۰$ معامله میشد. اگر چیز اشتباهی در حال حاضر وجود داشته باشد، قاعدتا BTC‌ نیست.

کوبا به نظر می رسد آهسته اما مستمر در مسیر پذیرش بیشتر بیت کوین قدم برداشته است. در یک گزارش از AFB که در ماه آگوست منتشر شد، دولت ملی به بازرگانان یک مدرک داده است تا تجارت خود را با استفاده از دارایی‌های دیجیتال انجام دهند.

این گزارش توسط بانک مرکزی کوبا منتشر شد و این اقدامات را به قانون ۲۱۵ تبدیل کردند. این قوانین جدید از ۱۵ سپتامبر در حال تایید شدن هستند و هدف آن‌ها تنظیم مقرراتی برای استفاده از رمزارزها در تراکنشات تجاری است.

با توجه به گزارش Chainanalysis; این کشور  مسیر طولانی را تا پذیرش کامل بیت کوین و رمز ارزها دارد. یک عامل مشترک بین کشورهایی که در بین ۱۰ کشور اول در پذیرش صنعت بیت کوین قرار دارند، تورم بالای اقتصادی و کاهش ارزش ملی است. این کشورها عبارتند از  آرژانتین، اوکراین، ونزوئلا و افغانستان.

با توجه به گزارشYecer; با ارزش ترین دارایی دیجیتال در کوبا، بیت کوین نیست. کوبایی ها تمایل بیشتری به استفاده از ترون دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند که در اکوسیستم ترون به انجام مبادلات خود بپردازند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx