پنج رمزارزی که ما را در سال ۲۰۲۰ شگفت زده کردند‍!

پنج رمزارزی که ما را در سال 2020 شگفت زده کردند‍!
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2482 نفر

پنج رمزارزی که ما را در سال ۲۰۲۰ شگفت زده کردند‍!

در سال ۲۰۲۰ تعداد رمزارز هایی که عملکرد چشمگیری داشتند کم نیست. حتی ارزهایی مانند یونی (UNI) و فایل کوین که عملکرد خوبی نداشتند را نمی توان به عنوان ارزهای شکست خورده تلقی کرد.

۵. اتریوم

با صعودهای بیت کوین، اتریوم نیز صعود کرد. اما در واقع اتریوم در مقایسه با بیت کوین عملکرد بهتری داشته است. قیمت این ارز دیجیتال از ابتدای سال جاری (تا ۱۸ دسامبر) رشدی ۳۶۰ درصدی داشته است،‌ در حالی که رشد بیت کوین ۲۴۰٪ بوده است.

نمودار یک ساله اتریوم

نمودار یک ساله اتریوم

ارزش بازار اتریوم از ۱۴.۴ میلیارد دلار در اول ژانویه به ۷۴ میلیارد دلار در ۱۸ دسامبر افزایش یافت که حاکی از رشدی ۳۸۰ درصدی است.

عملکرد خوب این ارز دیجیتال فقط به اعداد محدود نمی شود. توسعه دهندگان اتریوم موفق شدند که جامعه اتریوم را به سرمایه یک میلیارد دلاری در قرارداد سپرده اتریوم ۲.۰ پلتفرم اثبات سهام که مدت زمان زیادی تا راه اندازی اش باقی مانده ترغیب کنند.

چنین سرمایه گذاری در اتریوم نشان می دهد که تعهد خاصی نسبت به این رمزارز به خصوص با حضور شبکه های دیگری مانند سولانا (Solana) وجود دارد. سولانا که خود را به عنوان جایگزینی برای اتریوم معرفی کرده که در حال حاضر از ازدحام و ترافیک بالا رنج می برد، ادعا می کند که مقیاس پذیری اتریوم را دارد.

دیفای یکی از دلایلی است که باعث ازدحام و در عین حال عملکرد خوب اتریوم شده است. برنامه های دیفای که در بستر اتریوم توسعه یافته اند، در حال حاضر ارزش قفل شده ای برابر با ۱۵ میلیارد دلار دارند. این موضوع نشان می دهد که اتریوم به خوبی توانسته خود را فراگیر کند.

۴. چین لینک

یکی از دلایلی که باعث رشد چین لینک شده است، افزایش میزان استفاده از دیفای بوده است. پروتکل های بسیاری برای دیفای به چین لینک وابسته هستند که با استفاده از گره هایش اطلاعات لازم را برای قراردادها فراهم می کند و از توکن چین لینک (LINK) برای پرداخت ها استفاده می کنند.

نمودار یک ساله چین لینک

نمودار یک ساله چین لینک

قیمت چین لینک که در ابتدای ژانویه برابر با ۱.۷۰ دلار بود به ۱۳ دلار تا ۱۸ دسامبر افزایش یافت. این ارز موفق شد به اوج خود یعنی ۱۹.۹۰ دلار در ماه آگوست برسد. این ارز همچنان از نظر ارزش بازار در رتبه دهم قرار گرفته و حجم مبادلات روزانه اش به حدود ۱ میلیارد دلار رسیده است.

۳. آوه

در ابتدای سال جاری آوه ارزشی برابر با یک سنت داشت. زمانی که این ارز در ماه اکتبر نام خود را از Aave به AAVE تغییر داد و دارندگان این ارز دیجیتال در ازای هر ۱۰۰ لند (LEND) یک آوه (AAVE) دریافت کردند، قیمت این ارز افزایش یافت.

نمودار یک ساله آوه 

نمودار یک ساله آوه

از زمان معرفی لند در ماه اکتبر، ارزش این توکن از ۵۳ دلار به ۸۹ دلار افزایش یافت. و در کمتر از سه ماه از نظر ارزش بازار در رتبه بیست و هفتم با ارزش ۱ میلیارد دلار و حجم روزانه مشابه قرار گرفت. ارزش کل قفل شده در قراردادهای هوشمند این پلتفرم برابر با ۳۱۸ هزار دلار بود ولی در حاضر به رقم ۱.۴ میلیارد دلار رسیده است.

۲. یو اس دی سی

شاید از قرار گرفتن این استیبل کوین در این لیست تعجب کنید. خوب معلوم است که ارزش این استیل کوین از ابتدای سال جاری تغییری نکرده است. به همین دلیل ارزش ثابت این ارز نمی تواند تحسین برانگیز باشد اما کاربردش چرا!

نمودار یک ساله یو اس دی سی

نمودار یک ساله یو اس دی سی

یو اس دی سی (USDC) از بلاکچین شبکه اتریوم به بلاکچین های آلگوراند، استلار و سولانا نیز گسترش یافته است. علاوه بر حضور پررنگش، حجم معاملات روزانه این ارز در ماه ژانویه با بالاترین سطح خود به ارزش ۴۲۶ میلیون دلار رسید و در ماه دسامبر از ۴۵۳ دلار نزول نکرده است.

ارزش بازار این ارز نیز از رقم ۵۱۶ میلیون دلار در ابتدای سال به ۳ میلیارد افزایش یافته است.

۱. بیت کوین

یکی از دلایلی که بیت کوین در این لیست قرار گرفت ارزش بازار این ارز است که از ابتدای ژانویه از ۱۳۰ میلیارد دلار به ۴۳۰ میلیارد افزایش یافت. به علاوه این ارز دیجیتال موفق شد ارزش خود را با رشدی ۲۴۰ درصدی به بازه ۲۴۰۰۰ دلاری افزایش بدهد.

نمودار یک ساله بیت کوین

نمودار یک ساله بیت کوین

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx