چگونه با پروتکل NEAR خریدهای اتریومی ارزانتری داشته باشیم؟

چگونه با پروتکل NEAR خریدهای اتریومی ارزانتری داشته باشیم؟
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1094 نفر

چگونه با پروتکل NEAR خریدهای اتریومی ارزانتری داشته باشیم؟

نقشه راه

در این آموزش، در قسمت اول پروتکل نیر NEAR تعریف شده است. در قسمت دوم، مکانیسم NEAR مورد بررسی قرار گرفته است که شامل معرفی شاردینگ، پل رنگین کمان و آئورا است. در قسمت سوم، به معرفی کاربردهای توکن NEAR و چگونگی خرید آن پرداخته شده است.

مقدمه

پروتکل نیر NEAR یک بلاک چین لایه ۱ است که از Nightshade، یک فناوری منحصربفرد به تکه تکه کردن یا همان شاردینگ، برای دستیابی به مقیاس پذیری استفاده می کند. این شبکه در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک زیرساخت ابری غیرمتمرکز برای میزبانی برنامه های غیرمتمرکز (DApps) راه اندازی شد؛ NEAR قابلیت همکاری بین زنجیره ای متقابل را از طریق پل رنگین کمان (Rainbow Bridge) و یک راه حل لایه ۲ به نام Aurora ارائه می دهد. کاربران می‌توانند توکن‌ها و دارایی‌های ERC-20 را از بلاک چین اتریوم به شبکه پروتکل NEAR متصل کنند که به آنها امکان دسترسی به توان عملیاتی بالاتر و هزینه‌های تراکنش کمتر را می‌دهد؛ NEAR توکن اصلی پروتکل نیر NEAR است و برای پرداخت هزینه های تراکنش و ذخیره سازی داده ها استفاده می شود. دارندگان توکن NEAR همچنین می‌توانند توکن‌های خود را روی کیف پول NEAR استیک کنند تا جوایزی را دریافت کنند یا از آنها برای رأی دادن به پیشنهادات حاکمیتی استفاده کنند.

با محبوبیت بیشتر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، بیت کوین، اتریوم و سایر شبکه ها به دلیل افزایش تقاضا با چالش های مقیاس پذیری مواجه شدند. علاقه روزافزون به برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن‌های غیرمثلی (NFT) این چالش‌ها را به‌ویژه در بلاک چین اتریوم محسوس‌تر می‌کند. این شبکه اغلب به دلیل ترافیک سنگین با افزایش قیمت تراکنش و هزینه های تراکنش مواجه است که می تواند برای بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان دلسرد کننده باشد؛در حالی که چندین تیم در حال بررسی راه حل های مقیاس پذیری مختلف برای شبکه های بلاک چین هستند، تیم پروتکل NEAR (NEAR) بر روی رفع محدودیت ها از طریق تکه تکه کردن یا همان شاردینگ متمرکز شده است.

پروتکل NEAR چیست؟

پروتکل NEAR یک بلاک چین لایه اول است که از فناوری شاردینگ یا همان به تکه تکه کردن برای دستیابی به مقیاس پذیری استفاده می کند. NEAR از قراردادهای هوشمند استفاده می کند و مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) را برای ایمن سازی شبکه خود به کار می گیرد. پروتکل NEAR که توسط NEAR Collective ساخته شده است، توسط Alex Skidanov و Illia Polosukhin در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد. این پروژه به عنوان یک زیرساخت ابری اداره شده توسط کامیونیتی برای میزبانی برنامه های غیرمتمرکز (DApps) در حال توسعه است.

پلتفرم NEAR شامل طیف گسترده ای از ابزارها و زبان های برنامه نویسی و همچنین قراردادهای هوشمند با قابلیت بین زنجیره ای است تا به توسعه دهندگان در ساخت DApps کمک کند. این پلتفرم با یک فرآیند در حال اجرای ساده کار می‌کند و به جای آدرس‌های کیف پول رمز گذاری شده از نام‌های حساب‌های قابل خواندن توسط استفاده می‌کند. به عنوان یک بلاک چین اثبات سهام، NEAR در سال ۲۰۲۱ برچسب محصول خنثی آب و هوا (Climate Neutral Product Label) را به دلیل خنثی بودن کربنی دریافت کرد.

 نایت شید (Nightshade Sharding)

Nightshade فناوری اصلی بلاک چین NEAR است. این یک فناوری به شاردینگاست که برای پردازش داده ها به صورت کارآمدتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاردینگ به تقسیم کار پردازش تراکنش ها در بین بسیاری از گره های اعتبار سنجی اشاره دارد. به این ترتیب، هر گره تنها کسری از تراکنش‌های شبکه را مدیریت می‌کند. بنابراین تعداد بیشتری تراکنش در ثانیه (TPS) را می‌تواند فراهم می‌کند، در NEAR، Nightshade از تولیدکنندگان بلوک و اعتباردهنده‌ها برای پردازش داده‌های تراکنش به صورت موازی در چند تکه استفاده می‌کند.

هر شارد (Shrad) مقداری از بلوک بعدی خود را تولید می کند. به هر کدام از این مقدارها یک تکه یا چانک (Chunk) گفته می‌شود. سپس این تکه ها پردازش و در بلاک چین پروتکل نیر NEAR ذخیره می شوند تا تراکنش های موجود در آنها نهایی شود؛ از نظر تئوری، Nightshade ممکن است به نیر NEAR اجازه دهد تا میلیون‌ها تراکنش در ثانیه را بدون تأثیرگذاری بر عملکرد آن انجام دهد. بسته به شرایط شبکه، بر اساس ترافیک شبکه و استفاده از منابع، خرده ها را به صورت پویا تقسیم و ادغام می کند. وقتی شبکه در ظرفیت بالایی باشد، تعداد گره ها افزایش می یابد. راندمان کلی را می توان حفظ کرد و هزینه تراکنش ها را می توان پایین نگه داشت.

برخلاف سایر شبکه‌های PoS، اعتبار سنجی‌ها برای بلوک بعدی بر اساس اندازه سهام خود رقابت نمی‌کنند. نیر NEAR از مکانیزم انتخابی به نام آستانه اثبات سهام (TPoS) برای انتخاب اعتبار دهنده ها استفاده می کند. TPoS مشابه یک حراجی است، که در آن تعداد زیادی اعتبارسنج نشان می‌دهند که چه مقدار توکن NEAR را مایلند از طریق یک معامله امضا شده استیک کنند. سپس TPoS حداقل آستانه را برای اعتباربخش شدن در هر دوره (epoch) تعیین می کند (معمولاً یک بازه زمانی ۱۲ ساعته). کسانی که بالاتر از این آستانه استیک کرده اند، متناسب با مبلغی که استیک کرده اند، شانس انتخاب به عنوان اعتبار سنجی را خواهند داشت.

پل رنگین کمان یا Rainbow Bridge

Rainbow Bridge یک برنامه کاربردی در نیر NEAR است که به کاربران امکان می دهد توکن های ERC-20، استیبل کوین ها، توکن های پوششی یا Wrapped Tokenها و حتی NFT ها را بین بلاک چین های اتریوم و NEAR جابجا کنند و به توسعه دهندگان و کاربران امکان می دهد از توان عملیاتی بالاتر و هزینه های کمتر در پروتکل NEAR استفاده کنند؛ پل رنگین کمان کاملاً بدون مجوز و غیرمتمرکز است. برای پل زدن توکن ها، کاربران می توانند دارایی های ERC-20 را مستقیماً از متامسک یا سایر کیف پول های Web3 به NEAR Wallet ارسال کنند و بالعکس. برای انجام این کار، ابتدا باید این توکن‌ها را در یک قرارداد هوشمند اتریوم واریز کنند. از آنجایی که انتقال مستقیم توکن بین شبکه ها امکان پذیر نیست، توکن ها قفل شده و در اتریوم از گردش خارج می شوند. سپس توکن‌های جدیدی در NEAR ایجاد خواهند شد که نشان دهنده توکن‌های اصلی است. به این ترتیب، کل عرضه در گردش توکن در هر دو بلاک چین ثابت می ماند.

در بیشتر موارد، تراکنش‌های NEAR در ۱-۲ ثانیه تایید می‌شوند و هزینه آن کمتر از ۱ دلار است. با این حال، اگر کاربر بخواهد توکن را به اتریوم بازگرداند، این روش ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد و پردازش آن بیشتر طول بکشد. مقدار نهایی به ترافیک فعلی اتریوم و قیمت تراکنش بستگی دارد.

آئرورا (Aurora)

Aurora یک راه حل لایه ۲ در بلاک چین پروتکل NEAR است. هدف آن کمک به توسعه دهندگان است که برنامه های خود را بر روی یک پلتفرم سازگار با اتریوم گسترش دهند که هزینه تراکنش پایینی را برای کاربرانشان ارائه می دهد. به گفته NEAR، Aurora قادر است در هر ثانیه هزاران تراکنش را میزبانی کند، که زمان تایید بلوک آن تنها دو ثانیه است؛Aurora از موتور آئرورا (Aurora Engine) و پل آئرورا (Aurora Bridge) تشکیل شده است. Aurora Engine یک ماشین مجازی اتریوم (EVM) بر روی پروتکل NEAR است.

به این معنی که با اتریوم سازگار است و از تمام ابزارهای موجود در اکوسیستم اتریوم پشتیبانی می‌کند و کار را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند تا بدون نیاز به بازنویسی DApp‌های خود یا یادگیری نحوه کار با ابزارهای توسعه جدید، در پروتکل NEAR شروع به کار کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از پل آئرورا (همان فناوری پل رنگین کمان) برای پل زدن بی‌وقفه قراردادهای هوشمند و توکن‌های ERC-20 بین بلاک چین‌های اتریوم و پروتکل NEAR استفاده کنند. کاربران همچنین می توانند هزینه تراکنش با ETH را در Aurora بپردازند.

چگونه NEAR بخریم؟

برای خرید رمزارز NEAR با نماد NEAR می‌توانید از صرافی ارزینجا استفاده کنید. بدین صورت که وارد حساب کاربری خود می‌شوید، حساب خود را شارژ می‌کنید، و در بخش بالا سمت چپ سایت بر روی سفارش جدید کلیک می‌نمایید.

در مرحله بعد ارز NEAR را در بخش نوع ارز انتخاب کنید، و مقداری که قصد خرید آن را دارید را یا به صورت واحد ارز مورد نظر در مقدار به عدد یا به صورت مقدار بر حسب تومان وارد کنید. لازم به ذکر است که این توکن در صرافی ارزینجا بر روی شبکه‌های BEP20، BEP2 و NEAR قرار دارد. برای انتقال آن لازم است شبکه انتقال NEAR را انتخاب کنید. پس از وارد کردن مقداری که قصد خرید آن را دارید، آدرس کیف پول خود را وارد کنید تا به محض خریداری این توکن، به کیف پول شما واریز شود.

خلاصه

همانطور که فضای بلاک چین رشد می کند، پلتفرم هایی که می توانند هزینه تراکنش کمتر و توان عملیاتی را افزایش دهند، احتمالا نقش مهمی در پذیرش جریان اصلی خواهند داشت. راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری نیر NEAR می‌توانند توسعه‌دهندگانی را که به دنبال ساخت محصولات DeFi کارآمدتر و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) هستند، جذب کند. نقشه راه نیر NEAR شامل توسعه‌های تقسیم‌بندی بیشتر و راه‌حل‌های زنجیره‌ای متقابل لایه ۲ برای مقیاس‌بندی بیشتر بلاک چین و در نهایت بهره‌مندی از توسعه‌دهندگان و کاربران نهایی است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx