چگونه می‌توان NFT را استیک کرد؟ (قسمت اول)

چگونه می‌توان NFT را استیک کرد؟ (قسمت اول)
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1212 نفر

چگونه می‌توان NFT را استیک کرد؟ (قسمت اول)

استیک کردن NFT روشی جدید برای کسب درآمد غیرفعال در دنیای کریپتو است و دارندگان NFT ;اجازه می دهد دارایی های خود را در پلتفرم های DeFi قفل کنند تا پاداش دریافت کنند. آن‌ها تمام این کارها را می‌توانند بدون فروختن NFTهای خود انجام دهند.

مشابه فارمینگ‌ها در حوزه DeFi، استیکینگ NFT برای پاداش دادن به شرکت کنندگان به مکانیسم اثبات سهام (PoS) متکی است. با قفل کردن NFT ها، کاربران می توانند بر اساس بازده درصدی سالانه (APY) و تعداد NFT های استیک شده، جوایزی دریافت کنند.

در سطح فردی، استیکینگ NFT می تواند به نفع سرمایه گذاران باشد، زیرا عرضه کلی کمتر است. اما در یک زمینه گسترده تر، استیکینگ NFT موارد استفاده جدیدی را برای NFT ها به ارمغان می آورد که فراتر از ایده جمع آوری هنر دیجیتال است.

مقدمه

وقتی در مورد توکن‌های غیرمثلی (NFT) صحبت می‌کنیم; بیشتر مردم آن‌ها را به‌عنوان نمایش‌های دیجیتالی از آثار هنری و کلکسیون‌ها در نظر می‌گیرند که به‌طور بالقوه می‌توانند ارزششان را در طول زمان افزایش دهند.

برخی از پروژه های NFT بخشی از درآمدی را که به دست می آورند; با جامعه دارندگان NFT به اشتراک می گذارند و معمولاً از فروش و حق امتیاز بازار ثانویه به دست می آیند.

اما با رشد بازار NFT، توسعه دهندگان; هنرمندان و کلکسیونرها در حال بررسی موارد استفاده جدید برای مجموعه NFT خود هستند.

یکی از آخرین موارد کاربردی، استفاده از NFTها به عنوان توکن های کاربردی در پلتفرم های استیکینگ است.

به عنوان مثال، در برخی از متاورس‌های بازی، کلکسیونرهای NFT می توانند; NFT های خود را به استیک کننده تا توانایی های شخصیت بازی خود را تقویت کنند و جوایز بیشتری کسب کنند.

استیک کردن NFT چیست و چگونه کار می‌کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، استیکینگ NFT به قفل کردن NFT ها بر روی یک پلت فرم یا پروتکل; برای دریافت جوایز استیک و سایر امتیازات اشاره دارد و به دارندگان NFT اجازه می دهد تا درآمد غیرفعالی کسب کنند و در عین حال مالکیت NFT خود را حفظ کنند.

در حالی که سهامداری NFT در مقایسه با سایر مفاهیم فارمینگ DeFi هنوز در مراحل اولیه است ولی یه روشی مشابه کار می کنند.

با قفل کردن NFT ها در یک پلت فرم، می توانید بسته به بازده درصدی سالانه (APY)، مدت زمان استیکینگ و تعداد NFT های استیک شده، پاداش‌هایی دریافت کنید.

به دلیل ماهیت منحصر به فرد NFT ها، سرمایه گذاران و مجموعه داران عموما ترجیح می دهند هادل باشند.

استیکینگ NFT فرصت جدیدی را برای آنها برای کسب درآمد از دارایی های خود فراهم می کند، که به طور بالقوه می تواند افراد بیشتری را برای مشارکت جذب کند و تقاضای بازار برای NFT های قابل استناد را افزایش دهد.

استیکینگ یک NFT درست مانند قرار دادن بیت کوین (BTC) یا اتر (ETH) است. تنها چیزی که نیاز دارید یک کیف پول ارز دیجیتال با پشتیبانی NFT است.

با این حال، هر NFT را نمی توان برای کسب پاداش استیک کرد. الزامات در پروژه های مختلف متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از به دست آوردن NFT، پروژه های مورد نظر خود را بررسی کنید.

هزینه ایجاد NFT

با اینکه ایجاد این توکن ها در پلتفرمی مانند اوپن سی کاملا رایگان است; پلتفرم های دیگر ممکن است هزینه ای را از شما دریافت کنند. در پلتفرم های مبتنی بر اتریوم، این هزینه با نام “گس” شناخته می شود. هزینه گس بسته به ازدحام شبکه متغیر است.

نحوه فروش NFT

برای فروش توکن خود باید اثر مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه sell کلیک کنید. با این کلیک شما به صفحه ای منتقل خواهید شد که شما در آنجا می توانید نحوه فروش را مشخص کنید. پروسه فروش می تواند به صورت مزایده ای یا با یک قیمت ثابت انجام شود.

اتر و سایر توکن های ERC-20 از رایج ترین ارزهای دیجیتالی هستند که برای فروش NFT ها مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود برخی از پلتفرم ها فقط از توکن بومی بلاکچینی; که در بستر آن توسعه داده شده اند، پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، در پلتفرم VIV3 که یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین Flow است، فقط توکن بومی این بلاکچین به نام FLOW پذیرفته می شود.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها; صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx