گزارش: علیرغم کاهش میزان جرایم، چین همچنان یکی از جرم خیزترین کشورها در حوزه کریپتو است

گزارش: علیرغم کاهش میزان جرائم، چین همچنان یکی از جرم خیزترین کشورها در حوزه کریپتو است
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1294 نفر

گزارش: علیرغم کاهش میزان جرایم، چین همچنان یکی از جرم خیزترین کشورها در حوزه کریپتو است

براساس یک گزارش جدید در خصوص جرایم کریپتو، کیف پول های چینی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ بالغ بر ۲ میلیارد دلار رمزارز غیرقانونی ارسال و دریافت کرده اند.

گرارش جدیدی که Chainalysis منتشر کرده نشان می دهد در حالی که سهم چین از تبادلات غیرقانونی کریپتو در سطح دنیا از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ رو به کاهش بوده است، با این حال، این کشور همچنان سهم بزرگی از جرایم مربوط به پولشویی و کلاهبرداری را به خود اختصاص داده است.

ارز دیجیتال و چین

در گزارش ۳ آگوست خود با عنوان “ارز دیجیتال و چین”، Chainalysis اعلام کرد که بیش از ۲.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال از کیف پول های چینی به آدرس های مرتبط با فعالیت های غیرقانونی بین آوریل ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۱ ارسال شده است.

آدرس های چینی همچنین بالغ بر ۲ میلیارد دلار دارایی دیجیتال مرتبط با فعالیت هایی مانند کلاهبرداری و بازارهای دارک نت دریافت کردند. با این حال، این گزارش نشان می دهد که جرایم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است:

حجم معاملات آدرس های غیرقانونی چینی در دوره زمانی مورد بررسی، هم از نظر ارزش و هم در مقایسه با سایر کشورها به شدت کاهش یافته است. عامل اصلی این کاهش عدم وجود طرح های پانزی بزرگ مانند کلاهبرداری سال ۲۰۱۹ پلاس توکن است.

این گزارش همچنین افزود:

در حالی که چین همچنان یکی از کشورهای جرم خیز در حوزه کریپتو است، اما این کشور در گذشته با اختلاف در صدر قرار داشت. این مهم بیانگر این موضوع است که جرایم مربوط به رمزارزها در این کشور کاهش یافته است.

حجم تراکنش های غیرقانونی

حجم تراکنش های غیرقانونی

برخورد دولت چین با مجرمان

Chainalysis همچنین خاطرنشان کرد که دولت چین با بیش از ۱۱۰۰ بازداشت مرتبط با پولشویی با دارایی های دیجیتال در ماه ژوئن با این جرایم مبارزه کرده است.

با این حال، Chainalysis باور دارد که اقدامات فزاینده چین برای مقابله با رمزارزهای غیرمتمرکز سنتی ممکن است جایگاه این کشور را به عنوان یک ابرقدرت جهانی در حوزه کریپتو تضعیف کند.

این گزارش همچنین عنوان کرده خصومت جدید دولت چین با دارایی های غیرمتمرکز بخشی از برنامه های این کشور برای پذیرش گسترده یوان دیجیتال خود است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx