باگ مهم در کلاینت گث اتریوم؛ از انجام تراکنش خودداری کنید!

باگ مهم در کلاینت گث اتریوم؛ از انجام تراکنش خودداری کنید!
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1747 نفر

باگ مهم در کلاینت گث اتریوم؛ از انجام تراکنش خودداری کنید!

یک باگ بسیار مهم در شبکه اتریوم باعث جدایی نیمی از نودهای فعال در بستر نسخه قدیمی کلاینت گث (Geth) شده و شبکه اتریوم را در معرض یک هارد فورک قرار داده است.

به گفته یکی از توسعه دهندگان نرم افزار اتریوم، ماریوس وان در وایدن (Marius van der Wijden)، یک فرد یا گروه ناشناس از آسیب پذیری موجود در یکی از نسخه های قدیمی کلاینت نرم افزار اتریوم به نام گث شبکه اتریوم را در معرض خطر جدی قرار داده است.

ضرورت آپدیت به نسخه جدید

به گفته این توسعه دهنده، آندسته از کلاینت های گث و نودهای اتریوم که از نرم افزار نسخه ۱.۱۰.۷ یا قدیمی تر استفاده می کنند، در معرض خطر جدایی از شبکه قرار دارند. وان در وایدن در این خصوص گفت:

یک شکاف زنجیره ای در شبکه اصلی اتریوم رخ داده است. این مشکل در نسخه ۱.۱۰.۸ برطرف شده است. لطفا نودهای خود را آپدیت کنید.

حساب کاربری بایننس اسمارت چین قبلا در این خصوص هشدار داده و نصب نسخه ۱.۱۰.۸ را توصیه کرده بود. گفته می شود که این آسیب پذیری حتی می تواند ماشین های مجازی اتریوم و زنجیره هایی که با این ماشین سازگار هستند را در معرض خطر قرار بدهد.

داده هایی که اترنود منتشر کرده نشان می دهند که ۷۴.۶% کل نودهای اتریوم در کلاینت گث قرار دارند و فقط ۲۸.۴٪ از آنها از نسخه ۱.۱۰.۸ استفاده می کنند. به عبارتی دیگر، در حدود ۵۳٪ نودها در معرض این آسیب پذیری قرار دارند. آندره کرونیه (Andre Cronje)، توسعه دهنده یرن فایننس، به کاربران هشدار داد:

اگر از آخرین نسخه گث استفاده نمی کنید، از انجام تراکنش ها خودداری کنید.

اگر چه باگ های نرم افزاری قبلاً نودهای شبکه اتریوم را تهدید کرده بودند، اما به نظر می رسد این حادثه یکی از بزرگترین مواردی است که یک بلاکچین بزرگ مانند اتریوم را تهدید می کند. به عنوان مثال، در آگوست سال ۲۰۲۰، پس از بروز یک اشکال در نودهای پاریتی (Parity) و اوپن اتریوم (OpenEthereum) تقریباً ۱۲٪ از نودهای شبکه اتریوم غیرقابل استفاده شدند.

خبر خوب برای علاقه مندان و کاربران اتریوم عدم واکنش قیمت ETH به این خبر است. اتریوم در حال حاضر، در زمان نگارش این مطلب، در سطح ۳۲۴۵ دلار معامله می شود.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx