کمرنگ شدن محبوبیت آلت کوین ها در هیاهوی رونق DeFi

کمرنگ شدن محبوبیت آلت کوین ها در هیاهوی رونق DeFi
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2626 نفر

کمرنگ شدن محبوبیت آلت کوین ها در هیاهوی رونق DeFi

محبوبیت آلت کوین ها به دلیل عملکرد قدرتمند توکن های DeFi تحت الشعاع قرار گرفته است. اما DeFi تا کی می تواند به این روند رو به رشد خود ادامه دهد؟ محبوبیت روز افزون و رشد سرمایه گذاری در DeFi تاثیر قابل توجهی در نمودارهای قیمت داشته است. به عنوان مثال می توان به یرن فایننس (YFI) و لند (LEND) که مبتنی بر بستر DeFi هستند اشاره کرد که رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند.

YFI به تنهایی از زمان لیست شدنش توانسته در حدود ۱۰ برابر رشد کند. در واقع، بیشتر توکن های معروف مبتنی بر DeFi از بیت کوین (BTC) و سایر آلت کوین ها عملکرد بسیار بهتری داشته اند و گوی سبقت را ربوده اند. حتی پروژه های حکمرانی و زیرساختی نیز مانند چین لینک (LINK) و UMA، که بزرگترین پروتکل DeFi در ماه سپتامبر بود، تحت الشعاع توکن های DeFi قرار گرفتند.

با تمام نگاه ها و توجه ها به پروژه های DeFi و پلتفرم های قراردهای هوشمند مانند اتریوم (ETH) و کاردانو (ADA)، به نظر می رسد که سایر بخش های دنیای رمزارزها عقب مانده باشند که مثال بارز آنها پلتفرم هایی مانند ریپل (XRP) و استلار (XLM) است.

مقایسه سود و زیان از سال ۲۰۱۸

اگر چه پلتفرم قراردادهای هوشمند ایاس (EOS)، سود خوبی را از آن خود کرده اند، اما موفق به همگامی با رقیبان خود مانند اتر (Ether) نشده است.

کمرنگ شدن جذابیت ریپل XRP

در بین ۱۰ آلت کوین برتر از نظر ارزش سرمایه ای، در سال ۲۰۲۰ ریپل بدترین عملکرد را با واگذاری جایگاه خود به عنوان سومین آلت کوین برتر به تتر (USDT) داشته است. هم اکنون ریپل چهارمین رمزارز بزرگ با ارزش سرمایه ای در حدود ۱۰.۶ میلیارد دلار است. با اینکه ریپل از آغاز سال ۲۰۲۰ رشد ۲۰ درصدی داشته است، اما همچنان از بیت کوین و سایر آلت کوین ها عقب تر است. براساس گزارش سه ماه دوم منتشر شده توسط بایننس (Binance)، ریپل از نظر بدترین عملکرد، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

پرایوسی کوین ها نیز جا ماندند

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Messari که یک شرکت داده دارایی دیجیتال است، بیت کوین عملکرد بهتری در بازار پرایوسی کوین ها (Privacy Coin) یا به عبارتی رمزارزهای پیگیرگریز داشته است. با وجود عملکرد خوب بیت کوین در این حوزه، در ۱۲ ماه گذشته، سکه هایی مانند مانرو (XMR) و زدکش (ZEC) به ترتیب در حدود ۵ و ۲۰ درصد سود کسب کرده اند.

با ترکیدن حباب DeFi ورق خواهد برگشت

بعضی از توکن های مبتنی بر DeFi ضررهای هنگفتی را متحمل شده اند که به عنوان نمونه می توان به سوشی و هات داگ (Hot Dog) که در پنج دقیقه ۹۹ درصد ارزش خود را از دست داد اشاره کرد. در حالی که DeFi بعضی از بخش های دنیای رمز ارز را ترک می کند، کاربران باید مراقب پروژه های نوظهور باشند. چرا که این پروژه های جدید چیز خاصی برای ارائه ندارند و در نهایت ممکن است به ضرر سرمایه داران منجر شوند.

با بروز چند نشانه مبنی بر کاهش سرعت رشد DeFi و توسعه استراتژی های خودکار با عملکرد بالا و همچنین علاقه سرمایه گذاران به سرمایه های امن تر، می توان این پیش بینی را داشت که بخشی از سودها به سمت بیت کوین و آلت کوین ها در آینده روانه شود. بنابراین، ممکن است نیازی به توسعه پروژه های جدید توسط سکه ها و شبکه هایی که در بستر DeFi نیستند نباشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx