کیف پول‌های امانی بهتر است یا غیرامانی؟ (قسمت سوم)

کیف پول‌های امانی بهتر است یا غیرامانی؟ (قسمت سوم)
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 943 نفر

کیف پول‌های امانی بهتر است یا غیرامانی؟ (قسمت سوم)

در این مقاله آموزشی به بررسی کیف پول‌های امانی و غیرامانی می پردازیم. در قسمت اول، توضیح کلی در مورد این دو کیف پول ارائه می‌شود. در قسمت دوم، به نحوه کارکرد کیف پول‌های رمزارزی می‌پردازیم. در قسمت سوم، کیف پول رمزارزی امانی معرفی می‌گردد.

کیف پول رمزارزی امانی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، کیف پول رمزارزی امانی کیفی است که دارایی‌های شما برای شما نگهداری می‌شود. این بدان معناست که شخص ثالثی کلیدهای خصوصی شما را از طرف شما نگه داشته و مدیریت می‌کند. به عبارت دیگر، شما کنترل کامل بر وجوه خود را نخواهید داشت – و همچنین توانایی امضای تراکنش‌ها را ندارید. اما استفاده از سرویس کیف پول رمزارزی امانی لزوماً چیز بدی نیست.

در روزهای اولیه بیت کوین، همه کاربران مجبور بودند کیف پول و کلیدهای خصوصی خود را ایجاد و مدیریت کنند. در حالی که “بانک خود بودن” مزایای زیادی به همراه دارد، اما برای کاربران کم تجربه می تواند ناخوشایند و حتی خطرناک باشد. اگر کلیدهای خصوصی شما به خطر بیفتد یا گم شوند، برای همیشه دسترسی به دارایی های رمزارزی خود را از دست خواهید داد. گزارش های تجزیه و تحلیل بلاک چین نشان می دهد که ممکن است بیش از ۳ میلیون بیت کوین برای همیشه از بین برود.

همچنین مثال‌های زیادی از کیف‌پول‌های امانی وجود دارد که دیگر قابل بازیابی نیستند، زیرا کلیدهای خصوصی تنها در اختیار مالک اصلی کریپتو بوده است. شما می توانید با اشتراک گذاری دسترسی به دارایی های خود با یک نگهبان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنید.

حتی اگر رمز عبور صرافی ارز دیجیتال خود را فراموش کردید، باز هم می‌توانید با تماس با پشتیبانی به حساب و دارایی خود دسترسی داشته باشید. با این حال، اگر از یک کیف پول غیرامانی استفاده می کنید، مسئولیت ایمن نگه داشتن رمزارز خود را بر عهده دارید.

بنابراین، در بسیاری از موارد، اتکا به خدمات کیف پول امانی منطقی است. اما، این بدان معناست که شما کلیدهای خصوصی خود را به شخص ثالثی می سپارید. به همین دلیل مهم است که یک صرافی یا ارائه دهنده خدمات قابل اعتماد را انتخاب کنید.

برخی از اطلاعاتی که هنگام بررسی ارائه دهندگان خدمات امانی باید به آنها توجه کرد این است که آیا این خدمات تحت نظارت است، چه نوع خدماتی دریافت می کنید، چگونه کلیدهای خصوصی شما ذخیره می شوند و آیا پوشش بیمه ای وجود دارد یا خیر.

به عنوان مثال، بایننس کاستدی، که هم قانون گذاری شده و هم سازگار است، بیمه استانداردی را برای حساب‌های بایننس شرکتی ارائه می‌کند. همچنین پوشش بیمه جرم و سایر الزامات پوشش بیمه ای سفارشی را در صورت درخواست ارائه می دهد. بایننس کاستدی همچنین از کیف‌پول‌های چند امضایی (multisig) استفاده می‌کند، پروتکلی که ریسک‌های متمرکز را با الزام طرف‌های مختلف به تایید تراکنش‌های رمزارزی قبل از انجام آنها حذف می‌کند.

 

نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند. و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx