آغاز تحقیقات SEC از یونی سواپ، آیا UNI به سرنوشت XRP دچار خواهد شد؟

آغاز تحقیقات SEC از یونی سواپ، آیا UNI به سرنوشت XRP دچار خواهد شد؟
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ یک دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1180 نفر

آغاز تحقیقات SEC از یونی سواپ، آیا UNI به سرنوشت XRP دچار خواهد شد؟

گزارش ها حاکی از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تحقیقاتی را از بزرگترین صرافی رمزارز غیر متمرکز جهان یعنی یونی سواپ (Uniswap) آغاز کرده است.

گزارش منتشر شده توسط وال استریت جورنال در روز جمعه نشان می دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد خدمات بازاریابی و سرمایه گذاری یونی سواپ لبز (Uniswap Labs) است.

در واکنش به انتشار این خبر، سخنگوی یونی سواپ لبز گفت:

این شرکت متعهد است که از قوانین و مقررات حاکم بر صنعت پیروی کند و اطلاعات مورد نیاز برای کمک به تحقیقات را در اختیار رگولاتورها قرار بدهد.

همانطور که می دانید یونی سواپ یک صرافی غیر متمرکز است که به کاربران این امکان را می دهد که بدون نیاز به یک نهاد مرکزی، کوین ها و توکن های مبتنی بر اتریوم را با یکدیگر مبادله کنند.

بر اساس داده های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، این صرافی با حجم معاملات ۱.۵ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته در زمان نگارش این مطلب جایگاه بزرگترین صرافی غیر متمرکز را از آن خود کرده است.

در طرف مقابل،‌ سخنگوی SEC از اظهارنظر درباره وجود یا عدم وجود چنین تحقیقاتی خودداری کرده و هیچ اظهار نظری نکرده است. این خبر در حالی منتشر می شود که نهادهای نظارتی ایالات متحده توجه خود را معطوف صنعت مالی غیر متمرکز یا همان دیفای کرده اند.

افزایش فشارهای نظارتی

در این راستا، ماه گذشته گری گنسلر، رئیس SEC، اعلام کرد که به دنبال وضع قوانین کریپتویی بیشتری مرتبط با دیفای، عرضه توکن ها و استیبل کوین ها است. در اواخر ماه آگوست، این نهاد نظارتی برای نظارت و قانون گذاری هر چه دقیق تر صنعت دیفای یک قرارداد ۱۲۵،۰۰۰ دلاری با شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین AnChain.AI امضا کرد.

یونی سواپ که قبل از اقدام اخیر SEC احساس خطر کرده بود، اعلام کرده بود به دنبال افزایش فشار از سوی نهادهای نظارتی، توکن ها و سهام توکنیزه شده بسیاری را از پلتفرم خود حذف کرده است.

همانطور که می دانید این کمیسیون تحقیقات مشابه ای را از توکن XRP شرکت ریپل آغاز کرد. به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار از این شرکت، ارزش XRP به شدت سقوط کرد و این توکن از پلتفرم های بسیاری حذف گردید.

آیا به نظر شما یونی سواپ به سرنوشت ریپل دچار خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ یک دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن
حسن
2 سال ها قبل

آیا اولین جلسه دادگاهش تشکیل شده؟

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

1
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx