۱۳ سال بعد از بلاک آفرینش

۱۳ سال بعد از بلوک آفرینش
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1044 نفر
امروز ۳ ژانویه است، روزی که در آن اولین بلاک بیت کوین به نام بلاک آفرینش را جشن می‌گیریم. بلاک شماره صفر بیت کوین در چنین روزی در ۱۳ سال پیش پدید آمد. اگرچه به این موضوع خیلی کم توجه شده است اما یک بخش بسیار مهم از افسانه بیت کوین است.

در ۱۳امین سالگرد بیت کوین، شبکه BSV مسئول ۳.۵ میلیون تراکنش است که با توجه به نمودار دایره‌ای شکل Bitinfohcart، حدودا ۵۴% معاملات روزانه را شامل می‌شود.

بهتر است امروز به جای آن که به عقب نگاه کنیم و بلاک آفرینش را مورد بررسی قرار دهیم سالگرد بیت کوین را جشن بگیریم.

اما در ابتدا در توضیح این که چرا ما نیازی به بررسی بلوک بیت کوین نداریم باید بگویم که اهمیت دلیل ساخت این موضوع به مراتب از ساخت خود بلاک مهم تر است.

کج فهمی‌ها و رازهای بلاک آفرینش

بلاک جنسیس روز تولد بیت کوین را نشان نمی دهد بر خلاف چیزی که در حال حاضر اتفاق میفتد. بلکه این بلاک به عنوان یک نقطه مرجع برای سایر بلاک‌ها به حساب می‌آید.

زیرا بلاک شماره یک بیت کوین ۶ روز بعد از بلاک آفرینش خلق شد و به همین دلیل است خیلی‌ها این روز را به عنوان روز تولد بیت کوین در نظر می‌گیرند.

بلاک شماره صفر بیت کوین در ساعت ۶:۱۵ به وقت جهانی در بلاکچین و درون کوین بیس با یکی از سر تیترهای روزنامه The Times ظاهر شد: رئیس خزانه‌ [سلطنتی انگلستان] در آستانه دومین کمک مالی به بانک‌ها. تنها یک تراکنش در این بلاک به ثبت رسید. ۵۰ واحد بیت کوین به عنوان پاداش.

امروزه، آن ۵۰ واحد بیت کوین ۰ دلار  می ارزند زیرا آن‌ها را نمی‌توان از آدرس بلاک آفرینش انتقال داد بنابراین ارزش آن همان مقداری حساب می‌شود که در سال ۳ ژانویه ۲۰۰۹ بوده است. به همین خاطر ارزش آن را ۰ دلار در نظر می‌گیرند.

دکتر کریگ رایت

همانطور که دکتر کریگ رایت (Craig Wright) در گذشته نیز بیان کرده است، تیتر روزنامه تایمز در این بلاک وجود دارد تا روز آن را مشخص کند و همچنین ثابت کند که بیت کوین از قبل برای سود خالق آن استخراج نشده است .

تنها هدف آن خلق یک ارزش ارزی فیات بوده است ( بسیاری از بلاک چین‌ها فرایند استخراج را از قبل انجام میدهند تا سرمایه‌ای را به موسسان آن ببخشد).

همچنین وی به این موضوع اشاره کرد که انتخاب چنین تیتری با هدف سیاسی انجام شده است اما نه به آن صورتی که بسیاری از مردم می‌پندارند.

اغلب این جمله را به عنوان یک بیانیه ضد بانکی تلقی می‌دانند که منجر به ایجاد ماموریتی برای طرفداران بیت کوین به منظور تخریب نظام بانکی و جایگزینی آن می‌شود.

اما به نظر دکتر رایت این جمله در مخالفت با این ایده که دولت‌ها در بازارهای آزاد دخالت می‌کنند بیان شده است.

چه چیزی در سال ۲۰۲۲ از همه مهمتر است؟

بنابراین بلاک آفرینش نقطه‌‍ای است که بقیه رشته بیت کوین را در یک نقطه نگه داشته است. اما چیزی که در حال حاضر بعد از ۱۳ سال پس از تولد این بلاک مهم است خود این رشته است.

بلاک شماره صفر یک نقطه مرجع برای BSV، BTC و BCH است و از همه مهم‌تر پایگاه تراکنشی است که به این سه شبکه جدا شده از هم اجازه فعالیت می‌دهد.

این سوال که چه کسی مالکیت معنوی دارایی موجود در آن منبع داده را بر عهده دارد همچنان بدون جواب است.

دکتر رایت قول داده است که به هر طریقی جواب این سوال را بدهد که می‌تواند یک موضوع بسیار مهم در سال ۲۰۲۲ باشد.

دکتر رایت گفته است که زمانی که او بتواند مالکیت این منبع داده را ثابت کند، شبکه‌های BTC و BCH مجبور به پرداخت هزینه‌‌ای بابت اخذ گواهی برای ادامه فرایندخود هستند.

یکی از نیازهای اصلی از چنین توافقی این است که هر چیزی تحت عنوان “بیت کوین” به غیر از BSV باید متوقف شود.

به ویژه توسط کمپ اصلی BTC که با معرفی نادرست بیت کوین به عنوان “بیت کوین”، سرمایه گذاران و سایر اعضای عمومی را گمراه می کند.

این تصور چند سال پیش توسط اکثر مردم دور از ذهن تلقی می شد، و حتی امروز نیز بسیاری آن را اینگونه می نامند.

در این مرحله، باید به شما یادآوری کنیم که بسیاری از کسانی که در گذشته اظهارات دکتر رایت را به سخره گرفته‌اند، ضایع شده‌اند.

و برای کسانی که BSV را به عنوان بیت کوین حمایت کرده‌اند اما آرزو می‌کنند که داستان‌های او تحت تاثیر مبارزات حقوقی او قرار نگیرد.

آن ۳.۵ میلیون تراکنش در روز خبر بسیار بزرگی است. BSV به دنبال اثبات آن ” بلاک بزرگ” بیت‌کوین است که می‌تواند برای پردازش هر حجمی از داده‌ها به صورت درون زنجیری بزرگنمایی شود.

بیشتر تراکنش‌های اخیر از اقدامات بازی نشات گرفته‌اند که CryptoFights نام گذاری شده‌اند. چیزی فراتر از آن چه که ساتوشی ناکاموتو در زمان ساخت بیت کوین متصور می شد.

حجم زیاد دیگر از ریزتراکنش‌های سرویس‌های پایش آب و هوا مانند WeatherSV یا نمایش‌های رسانه‌های اجتماعی حاصل شده است که طیف وسیعی از موارد استفاده بالقوه را در دنیای Big Data نشان می‌دهد.

آرمان‌های ساتوشی ناکاموتو

بیت کوین، این روزها به عنوان BSV، در حال تبدیل شدن به شفافیت داده ها و ابزار حسابرسی چشم انداز اصلی ساتوشی است. در سال ۲۰۲۲، واقعیت بیش از حد و عدم صداقت بر چشم انداز اطلاعات حاکم است و حتی ماشین Wayback به عنوان روشی برای اثبات آنچه در گذشته به صورت آنلاین وجود داشته، به خطر افتاده است.

توانایی پردازش، مهر زمانی و تأیید تمام اطلاعات جهان اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. به‌جای تجزیه و تحلیل داده‌ها در یک بلاک، بیایید از آنچه که از آن زمان در همه بلاک‌ها استفاده شده است، قدردانی کنیم – از جمله تمام داده‌هایی که از زمان شروع خواندن این مقاله به بلاکچین بیت‌کوین اضافه شده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx