۱۰ چهره تاثیر گذار در حوزه ارزهای دیجیتال

مشاهیر کریپتو کارنسی
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 978 نفر

ارزدیجیتال یا کریپتوکارنسی یک صنعت نوآورانه و به سرعت در حال توسعه است که توجه همه اقشار جامعه را به خود جلب کرده است. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین این پتانسیل را دارد که جهان را تغییر دهد. جدای از ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، که آغازگر این مسیر بود، افراد خاص دیگری در شکل‌دهی و توسعه مسیر این صنعت نقش اساسی داشته‌اند. این مقاله ده نفر از تأثیرگذارترین افراد در صنعت کریپتو را معرفی می‌کند که تأثیر قابل توجهی بر نحوه درک، تجارت و پذیرش ارزهای دیجیتال گذاشته اند.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

تاثیرگذارترین چهره ارزهای دیجیتال

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم

ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. او یک چهره با نفوذ در جامعه کریپتو است و به طور گسترده به عنوان یک نابغه در زمینه فناوری بلاکچین شناخته می شود. بوترین قراردادهای هوشمند را به دنیا معرفی کرد، قراردادهایی که خوداجرا هستند و امکان انتقال دارایی‌های دیجیتال و هرگونه داده را بدون نیاز به واسطه فراهم می‌کنند. این قراردادها ستون فقرات امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را تشکیل می‌دهند و در رشد اکوسیستم دیفای مؤثر بوده‌اند. بوترین یک رهبر فکری در این صنعت است و همچنان با ایده ها و مشارکت های خود به شکل دادن به آینده رمزارزها ادامه می‌دهد.

چانگ پنگ ژائو (CZ)

بهترین صرافی ارزدیجیتال

چانگ پنگ ژائو، بنیان‌گذار بایننس

چانگ پنگ ژائو، معروف به CZ، موسس و مدیر عامل بایننس، یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال در جهان است. او نقش مهمی در رشد و توسعه ارزهای دیجیتال ایفا کرده است. ژائو با ایجاد بایننس در سال ۲۰۱۷، به یکی از چهره های اصلی در صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل شد. بایننس به سرعت به یکی از محبوب ترین صرافی های ارزهای دیجیتال تبدیل شد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. ژائو همچنین به دلیل حمایت علنی از ارزهای دیجیتال شناخته شده است. او بارها گفته است که ارزهای دیجیتال آینده پول هستند و معتقد است که این فناوری می تواند دنیا را تغییر دهد. ژائو به توسعه صنعت ارزهای دیجیتال کمک کرده است. او با حمایت از پروژه های جدید و سرمایه گذاری در شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال، به رشد این صنعت کمک بسیاری کرده است.

گاوین وود (Gavin Wood)

تاثیرگذارترین افراد کریپتو

گاووین وود، هم بنیان‌گذار اتریوم و پولکادات

گاوین وود یکی از بنیانگذاران اتریوم و یکی از توسعه دهندگان کلیدی این بلاکچین است. او در این صنعت بینش بالایی دارد و در توسعه برنامه های کاربردی غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند نقش بسزایی داشته است. مشارکت‌های وود به شکل‌دهی آینده اکوسیستم اتریوم کمک کرده و پایه و اساس رشد و توسعه مستمر آن را ایجاد کرده است. او همچنین یک رهبر فکری در جامعه رمزنگاری است و همچنان ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را در مورد آینده فناوری غیرمتمرکز به اشتراک می گذارد. وود همچنین پس از جدا شدن از تیم اتریوم، بلاکچین پولکادات را راه اندازی کرد.

مایکل سیلور (Michael Saylor)

10 چهره تاثیرگذار در دنیای کریپتو

مایکل سیلور، بیتکوینیست و مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی

مایکل سیلور مدیر عامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy) است؛ یک شرکت هوش تجاری که سهام آن به صورت عمومی معامله می‌شود و سرمایه گذاری زیادی در بیت کوین انجام داده است. سیلور یک چهره برجسته در جامعه رمزنگاری است و در ترویج پذیرش سازمانی ارزهای دیجیتال نقش مهمی داشته است. او مدافع سرسخت بیت کوین به عنوان یک دارایی بوده و سایر سرمایه گذاران نهادی را تشویق کرده است که از این روش پیروی کنند. تلاش‌های سیلور کمک قابل توجهی به رشد سرمایه‌گذاری نهادی در ارزهای دیجیتال و شکل‌دهی به مسیر آینده آن کمک کرده است.

ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت اسپیس اکس

ایلان ماسک یک کارآفرین فناوری و یکی از تاثیرگذارترین چهره ها در جهان است. او با توییت ها و نظرات خود در مورد بیت کوین و دوج کوین توجه جامعه کریپتو را به خود جلب کرده است. توییت های ماسک تاثیر قابل توجهی بر قیمت این ارزهای رمزپایه داشته است و علاقه او به آن ها باعث جلب توجه بسیاری از افراد دیگر نیز شده است. در حالی که تأثیر ماسک بر صنعت کریپتو ممکن است موقتی باشد، تأثیر او بر آینده فناوری و نوآوری را نمی توان دست کم گرفت.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو

چارلز هاسکینسون بنیانگذار کاردانو و یکی از هم‌بنیان‌گذاران اتریوم است. کاردانو یک پلتفرم بلاکچین غیرمتمرکز است که هدف آن ارائه زیرساخت ایمن و مقیاس پذیر برای برنامه های غیرمتمرکز می‌باشد. او یک کارآفرین باتجربه در حوزه فناوری است و در رشد صنعت کریپتو نقش بسزایی داشته است. هاسکینسون به شکل‌دهی آینده امور مالی غیرمتمرکز کمک شایانی کرده و پایه و اساس رشد و توسعه مستمر آن را ایجاد کرده است. او همچنان نقش مهمی در توسعه راه حل های بلاکچین ایفا می کند.

آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)

آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیان‌گذاران سولانا

آناتولی یاکوونکو یکی از بنیانگذاران سولانا، یک پلتفرم بلاکچین سریع و مقیاس پذیر است. او یک کارآفرین باتجربه در زمینه فناوری است و در رشد امور مالی غیرمتمرکز در اتریوم نقش بسزایی داشته است. فعالیت یاکوونکو به سهولت دسترسی و کارآمدتر کردن امور مالی غیرمتمرکز کمک کرده است و دیدگاه او برای یک سیستم مالی غیرمتمرکز مسیر آینده آن را شکل داده است. او همچنان نقش مهمی در توسعه راه‌حل‌های بلاک‌چین مقیاس‌پذیر ایفا می‌کند و صدایی پیشرو در جامعه رمزنگاری است.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

10 چهره تاثیر گذار در حوزه ارزهای دیجیتال

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی کوین بیس

برایان آرمسترانگ مدیر عامل صرافی کوین بیس (Coinbase)، یکی از بزرگترین و محبوب ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است. او یک کارآفرین باتجربه است و در دسترسی و قابل درک کردن ارزهای دیجیتال برای عموم مردم نقش مهمی ایفا کرده است. آرمسترانگ یک مدافع سرسخت ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین است و از پلتفرم خود برای گسترش آگاهی و آموزش در مورد این صنعت استفاده کرده است. او نقش مهمی در رشد صنعت مبادلات کریپتو ایفا کرده است و همچنان با چشم انداز خود برای یک سیستم مالی در دسترس تر و کاربرپسندتر، آینده آن را شکل می دهد.

ساندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal)

سازنده پالیگان

ساندیپ نیلوال، یکی از بنیانگذاران پالیگان

ساندیپ نیلوال یکی از بنیانگذاران پالیگان (Polygon) است، یک پلتفرم بلاکچین لایه۲ سریع و مقیاس پذیر که هدف آن ارائه زیرساخت برای برنامه های غیرمتمرکز شبکه اتریوم است. او یک کارآفرین باتجربه است و سابقه درخشانی در توسعه فناوری دارد. نیلوال در سال ۲۰۱۰ به عنوان مهندس نرم افزار در شرکت CSC شروع به کار کرد و سپس در سال ۲۰۱۴ به عنوان مشاور به شرکت Deloitte پیوست. در سال ۲۰۱۵، او شرکت ScopeWeaver را تأسیس کرد که بزرگترین بازار هندوستان برای خدمات حرفه ای به شمار می رفت. نیلوال همچنین یک رهبر قوی و با انگیزه است. او به طور فعال در توسعه پالیگان مشارکت دارد و به دنبال راه هایی برای بهبود پلتفرم و گسترش اکوسیستم آن است. او همچنین یک سخنران عمومی فعال است و در مورد پالیگان و آینده فناوری بلاکچین صحبت می کند.

الکسی پرتسف (Alexey Pertsev)

10 چهره تاثیر گذار در حوزه ارزهای دیجیتال

الکسی پرتسف، توسعه دهنده تورنادوکش

الکسی پرتسف (Alexey Pertsev)، توسعه دهنده روسی-آمریکایی، یکی از سه بنیانگذار پروژه تورنادو کش است. این پروژه یک میکسر رمزارز مبتنی بر اتریوم است که به کاربران امکان می دهد تا تراکنش های خود را به گونه ای مخلوط کنند که ردیابی آنها دشوار باشد. اختراع پرتسف در راستای یکی از اهداف اصلی ایجاد بیت کوین و رمزارزها است، یعنی ناشناس بودن و حریم خصوصی؛ اما به این دلیل به لیست ما وارد نشده است بلکه به‌خاطر سرنوشتش نام او را بیان کرده‌ایم. پرتسف متاسفانه در سال ۲۰۲۲ توسط مقامات هلندی در آمستردام به اتهام پولشویی دستگیر شد. دستگیری پرتسف بسیار بحث برانگیز شد؛ زیرا او فقط یک ابزار خاص را توسعه داده است. حتی ویتالیک بوترین اعلام کرد بارها از تورنادوکش برای ارسال کریپتو به مردم اوکراین کمک کرده است. پرتسف در زمان نگارش این مقاله منتظر دادگاهش است. نتیجه دادگاه او می‌تواند تاثیر زیادی در بحث قانون گذاری ارزهای دیجیتال داشته باشد.

سخن پایانی

البته که صنعت کریپتو رشد خود را مدیون خیلی از افراد است که شاید نتوان همه آن‌ها را معرفی کرد. برای مثال همه این افراد پس از ابداع بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو وارد این حوزه شدند. پس می‌توان گفت تاثیرگذارترین چهره، خود ناکاموتو باشد. علاوه بر افراد ذکر شده، می‌توان به نام‌های دیگری اشاره کرد از جمله: پائول دوروف (Pavel Durov)، سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)، یات سیو (Yat Siu)، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، الیزابت استارک (Elizabeth Stark) و… . با اینحال اگر اسمی در خاطر شما هست که در لیست این مقاله آورده نشده است، لطفا در بخش کامنت‌ها بیان کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx