تحلیل قیمت ۱۰ میم کوین در سال ۲۰۲۳

میم کوین های آینده دار
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1154 نفر

سال ۲۰۲۳، سالی پربار برای ارزهای دیجیتال بلو چیپ (blue-chip cryptocurrencies) بود. رمزارز بلوچیپ، به دارایی های دیجیتالی گفته می شود که از پشتوانه قوی تری نسبت به سایر رمزارزها برخوردار هستند. برای مثال اگر بخواهیم تحلیل کلی از بازار کریپتو داشته باشیم، بیت کوین (BTC) نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. در همین زمان، ملکه رمزارزها یعنی اتریوم (ETH)، حدود ۵۸ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته را در رزومه خود ثبت کرد.

این موضوع برای میم کوین ها (meme coins)، کمی متفاوت بود. برخی از میم کوین ها عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند، اما برخی دیگر نیز با چالش های مهمی مواجه شدند. از همین روی می توان گفت علیرغم عملکرد مناسب برخی از میم کوین ها، هنوز هم باید محتاطانه بر روی این نوع رمزارز سرمایه گذاری کرد. چراکه ریسک پذیری در حوزه میم کوین ها بیشتر از سایر ارزهای رمزنگاری شده است. در این مقاله، ۱۰ میم کوین را مورد بررسی قرار داده ایم تا چشم اندازی از قیمت این میم کوین ها در سال ۲۰۲۳ داشته باشیم.

دوج کوین (DOGE) میم کوین محبوب بازار

طبق آخرین بررسی های بازار، ارزهای دیجیتال بلوچیپ مانند بیت کوین، بیشترین بازدهی سالانه را به سرمایه گذاران کریپتویی ارائه دادند. در مقابل، محبوب ترین میم کوین های بازار، در روند نزولی قرار داشتند و عملکرد متفاوتی را از خود نشان دادند. دوج کوین را می توان جزو میم کوین های محبوب بازار دانست که قیمت آن به طور میانگین، پایین تر از استانداردهای بازار نسبت به سال ۲۰۲۱، بوده است. 

زمانی که ایلان ماسک خبر اضافه شدن دوج کوین به توییتر به عنوان سیستم پرداخت اصلی این شبکه اجتماعی محبوب را منتشر کرد، قیمت دوج کوین به طور چشمگیری افزایش یافت. پس از آنکه هیجانات مبنی بر این خبر به طور کامل از بین رفت، دوج کوین روند متفاوتی را طی کرد. در حال حاضر، دوج کوین با مقاومت قابل توجهی در محدوده قیمتی ۰.۰۷۵ دلار مواجه است. این امر می تواند دوج کوین را تا پایان سال ۲۰۲۳، به پایین ترین سطح قیمتی خود یعنی  ۰.۰۵ دلار بازگرداند.

قیمت دوج کوین در آینده

دوج کوین یکی از محبوب ترین میم کوین های بازار است که محبوبیت آن با توییت های ایلان ماسک اوج گرفت.

شیبا اینو (SHIB) جانشین دوج کوین!

ارز دیجیتال شیبا اینو، دومین میم کوین محبوب از لحاظ ارزش بازار به شمار می رود که تقلیدی از دوج کوین است. اگر بخواهیم این توکن را طبق تحلیل تکنیکال کوتاه مدت مورد بررسی قرار دهیم، شرایط بهتری نسبت به ارز دوج کوین داشته است. شیبا اینو اخیرا، به بالاترین سطح کوتاه مدت خود رسیده است. از همین روی می توان گفت اگر ارز دیجیتال شیبا، در بالای میانگین های متحرک ۲۱ و ۵۰ روز خود باقی بماند، روند خوبی را طی خواهد کرد. چراکه احتمال دارد تا پیش از اتمام سال ۲۰۲۳، به سطح مقاومت ۰.۰۰۰۰۰۸۴ و نقطه قیمتی ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار بازگردد. این بدان معناست که شیبا اینو در حال خروج از روند نزولی است و اگر همین رفتار را در پیش بگیرد، می تواند به سطح مقاومت ۰.۰۰۰۰۰۸۴ دلار بازگردد و به سوی ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار حرکت کند. 

پپه (PEPE) میم کوین دوست داشتنی بازار

روند ارز دیجیتال پپه را می توان یک موفقیت بزرگ برای بازار میم کوین ها در سال ۲۰۲۳ دانست. این میم کوین در راستای بزرگداشت یک قورباغه که شخصیت کارتونی معروفی در اوایل دهه ۲۰۰۰ بود، ساخته شد. ارز دیجیتال پپه، در اوریل سال ۲۰۲۳، محبوبیت دیوانه واری را تجربه کرد و قیمت آن به طور چشمگیری افزایش یافت. این توکن نوستالژی، ارزش بازار خود را در ماه می، تا ۱.۸ میلیارد دلار افزایش داد. جالب است بدانید این انتهای ماجرا نیست و پپه موفق شد تا این لحظه، ارزش بازار خود را در محدوده ۶۰۰ میلیون دلار حفظ کند.

این در حالی است که بازار ارزهای دیجیتال در روند نزولی درجا می زند و هنوز نتوانسته است به جایگاه اصلی خود دست یابد. برخی از تحلیل گران بازار بر این باورند که اگر رمزارزهای اصلی مانند بیت کوین و اتریوم، شروع به اوج گرفتن کنند پپه نیز به بالاترین سطح تاریخی خود دست می یابد.

میم کوین پپه قیمت

میم کوین پپه بر اساس یک شخصیت کارتونی ساخته شده است که با نماد قورباغه نشان داده می شود.

میم کوین وال استریت (Wall Street Memes)

مجموعه وال استریت میم، یکی از محبوب ترین جوامع کریپتوکارنسی را تشکیل داده است که تلاش می کند اتحادی میان سرمایه گذاران کوچک ایجاد کند. محبوبیت این میم کوین در سال ۲۰۲۳، با توجه به حمایت خرده فروشان از آن اوج گرفت. حال باری دیگر، این مجموعه با آغاز دوره پیش فروش توکن های جدید وال استریت به نام WSM، نام خود را بر سر زبان ها انداخته است. اولین دوره از پیش فروش توکن های WSM، با استقبال بالایی مواجه شد و تنها در کمتر از یک ماه، حدود ۱۴.۵ میلیون دلار سرمایه برای این پروژه جمع آوری شد. البته گفتنی است که این میزان جذب سرمایه نسبت به جامعه بزرگ وال استریت دور از ذهن نبود. مجموعه وال استریت میم، دارای ۵۲۳ هزار عضو فعال، تنها در یکی از حساب های اینستاگرام خود با نام wallstbets، است. 

همچنین ۲۱۴ هزار کاربر توییتر و ۱۰۰ هزار کاربر چنل های اینستاگرامی نیز وجود دارند که در جامعه بزرگ وال استریت فعالیت می کنند. به همین ترتیب، می توان گفت وال استریت میم، از جامعه ۱ میلیون نفری تشکیل شده است که تمامی این افراد به طور دیوانه واری، از میم کوین های وال استریت حمایت می کنند. به همین خاطر بسیاری از تحلیل گران کریپتویی، عقیده دارند این جامعه بزرگ می تواند توکن WSM را در صرافی های سطح ۱ مانند بایننس (Binance)، لیست کند. با توجه به اینکه ۳۰ درصد از توکن های در گردش WSM، به این جامعه بزرگ تعلق دارد، دور از ذهن نیست که ایردراپ این توکن بخش عظیمی از اکوسیستم آن را تشکیل دهد.

توکن فلوکی (FLOKI)

فلوکی میم کوینی مشابه شیبا اینو است که با نماد سگ شیبا در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می شود. جالب است بدانید فلوکی نام سگ ایلان ماسک است. فلوکی در اوایل سال جاری، رشد قیمتی خوبی را تجربه کرد. البته در حال حاضر شور و شوق برای خرید این میم کوین کاهش یافته است. بعید نیست که توکن فلوکی در آینده ای نزدیک، به پایین ترین سطح قیمتی خود در سال ۲۰۲۲ برسد. ممکن است این میم کوین تا قبل از سال ۲۰۲۳، کاهش قیمت را تجربه کند و منطقه ۰.۰۰۰۰۰۵ دلار را لمس کند.

میم کوین های انفجاری

فلوکی از شباهت بسیار بالایی با دوج کوین برخوردار است و با نماد سگ شیبا اینو در بازار شناخته می شود.

تامادوج (TAMA) جدید ترین میم کوین بازار

تامادوج توکن بومی بازی تاماگوچی است که از نسل بازی های وب ۳ به شمار می رود. در حال حاضر این توکن در پایین ترین رکورد قیمتی خود یعنی ۰.۰۱۱ دلار، معامله می شود. البته این قیمت گذاری مناسبی برای توکن تامادوج است. چراکه تامادوج از جدید ترین توکن های بازار محسوب می شود و هنوز مدت زمان زیادی از شروع جمع آوری سرمایه آن نگذشته است.

درواقع این توکن هنوز راه طولانی برای رشد قیمتی دارد. مجموعه بازی های Tamadoge Arcade، به تازگی اپلیکیشن موبایلی خود را در گوگل پلی و اپل استور عرضه کرد. از همین روی هنوز جایگاه خود را در میان پروژه های کریپتویی به دست نیاورده است. با این حال با توجه به نقشه راه پروژه تامادوج، می توان گفت پتانسیل آن برای رشد بسیار بالا است.

توکن مار یا اسنک (SNEK)

بر خلاف این باور غلط که تمامی پروژه های مشهور میم کوین ها در اکوسیستم اتریوم قرار دارند، کاردانو اخیرا غوغایی در حوزه میم کوین ها به پا کرده است. توسعه دهندگان کاردانو میم کوین جدیدی به نام SNEK را وارد بازار کردند که مورد حمایت جمعی از سرمایه گذاران قرار گرفت. توکن مار یا SNEK، در اواخر ماه می، با قیمت ۰.۰۰۱۴ دلار خرید و فروش می شد و ارزش بازار آن به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسید. البته از آن زمان تا به امروز، این آمار به ارزش بازار حدود ۳۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

به نظر می رسد افراد فعال در جامعه کریپتو، به دنبال پروژه های مهیج تری رفتند و در حال حاضر توکن اسنک فراموش شده است. از همین روی می توان گفت احتمال دارد توکن اسنک به روند نزولی خود ادامه دهد و تا پیش از اتمام سال ۲۰۲۳، به پایین ترین سطح تاریخی خود برسد.

بهترین میم کوین های آینده دار

میم کوین مار یا SNEK، در اواخر ماه می به قیمت ۰.۰۰۱۴ دلار رسید و ارزش بازار آن به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دست یافت.

میم کوین بونک (BONK)

بونک به عنوان یکی دیگر از توکن های مطرح بازار شناخته می شود که بر روی بلاک چین سولانا (Solana)، توسعه یافته است. عمده فعالان جامعه سولانا از توکن بونک حمایت می کنند. زیرا این میم کوین زمانی راه اندازی شد که بلاک چین سولانا با چالش های مهمی مواجه بود و در زمان بحرانی خود قرار داشت. توکن بونک زمانی به عرصه ارزهای دیجیتال ورود کرد که در پی فروپاشی صرافی FTX و فشار در حوزه دیفای، قیمت سولانا سقوط بدی را تجربه کرده بود. 

این میم کوین شروع تازه ای برای سوالانا بود و جان تازه ای به شبکه آن بخشید. البته در حال حاضر، توکن بونک از اوج قیمتی خود فاصله زیادی دارد و دیگر در مرکز توجه ها نیست. این توکن بیش از ۹۰ درصد از اوج قیمتی خود که ۰.۰۰۰۰۰۰۴ دلار بود، پایین تر معامله می شود.

مستر هانکی کوین (HANKEY)

توکن جذاب آقای هانکی کوین، شت کوین جدیدی است که بر اساس یک مجموعه تلوزیونی محبوب با همین نام ساخته شده است. این رمزارز جدید با عملکرد خوبی که از همین ابتدای ورود به بازار ارائه داده است، خود را در لیست بهترین شت کوین های جهان قرار داده است. این توکن در همان روزهای ابتدایی عرضه در صرافی یونی سواپ (Uniswap)، بیش از ۲۰۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کرد. درست است که آقای هانکی قطعا پتانسیل رقابت با بیت کوین را ندارد، اما به جرئت می توان گفت پتانسیل قرار گیری در فهرست ۱۰ میم کوین برتر بازار را دارد. چراکه مستر هانکی از جامعه بزرگی تشکیل شده و در شبکه های اجتماعی بسیاری در حال گسترش است.

بهترین میم کوین ها

مستر هانکی جزو بهترین میم کوین ها بازار قرار دارد که تا به امروز پیشرفت قیمتی خوبی را تجربه کرده است.

تاگ لایف توکن (THUG)

با آنکه تاگ لایف توکن، در دسته پروژه های جدید بازار کریپتو قرار دارد، اما با این حال در همین مدت زمان کوتاه توانسته است به موفقیت چشمگیری دست یابد. چراکه این پروژه توانست بیش از ۱.۵۸ میلیون دلار، از طریق پیش فروش توکن THUG، به دست آورد. این توکن از تفاوت های اصلی با سکه های دیگر که موفقیت خود را مدیون توییت های ایلان ماسک یا سایر جوامع کریپتو بودند، برخوردار است. چراکه این مجموعه توکن به دنبال جنبش برگ Thug Life در دهه ۸۰، به شهرت رسید.

این جنبش برای اولین بار توسط افراد برجسته موسیقی پاپ مانند اسنوپ داگ رواج یافت. پروژه تاگ لایف توکن، با توجه به جامعه حمایتگر بزرگ و پتانسیل های خوبی که دارد، می تواند به طور چشمگیری افزایش قیمت را تجربه کند. بسیاری از فعالان بازار کریپتو، پروژه تاگ لایف را ارزشمند می دانند و عقیده دارند این میم کوین پتانسیل بالایی برای افزایش قیمت دارد.

سخن پایانی

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار بسیار پویا است. پروژه‌های جدید با رمزارزهای مختلف هر روزه معرفی می‌شوند به طوری که تعداد آن‌ها به طرز شگفت انگیزی در چند سال گذشته افزایش داشته است. میم کوین‌ها نیز جز دسته رمزارزهایی هستند که تعداد بسیار زیادی دارند. با اینکه برخی از این میم کوین‌ها سود های نوجومی را ثبت کرده اند اما نمی‌توان گفت که همه آن‌ها موفق خواهند شد. از این رو در این مقاله به معرفی برخی از میم کوین‌های برتر پرداختیم و بررسی کردیم که ممکن است در پایان سال ۲۰۲۳ چه وضعیتی داشته باشند. به یاد داشته باشید که بازار کریپتو بازار پر ریسکی است و در این میان میم کوین‌ها از ریسک نسبتا بالاتری نیز برخوردارند. پس قبل از سرمایه گذاری در این بازار شماهم تحقیقات خودتان را انجام دهید و با افراد متخصص و آگاه مشورت کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
حامد
9 ماه ها قبل

مفید بود👍

احمد محمدیان
ویرایشگر
احمد محمدیان
9 ماه ها قبل
پاسخ دهید  حامد

خوشحالیم که مطلب مفید بوده واستون ✌️

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx