آمریکایی ها ۲.۵ میلیارد دلار در کلاهبرداری کریپتو در سال ۲۰۲۲ از دست دادند

کلاهبرداری کریپتویی
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 489 نفر

آمریکایی ها ۲.۵ میلیارد دلار در طرح های کلاهبرداری کریپتو در سال ۲۰۲۲ از دست دادند

شهروندان ایالات متحده بیش از ۱۰ میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری آنلاین در سال ۲۰۲۲ از دست دادند که کلاهبرداری های سرمایه گذاری در حوزه کریپتو ۲.۵۷ میلیارد دلار از این مبلغ را تشکیل می دادند. اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) فاش کرد که آمریکایی ها سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری آنلاین از دست دادند. قربانیان ۲.۵۷ میلیارد دلار از این مبلغ را از طریق طرح های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از دست دادند.

کلاهبرداری های ارز دیجیتالی در حال افزایش است

علیرغم سال نزولی برای صنعت ارزهای دیجیتال، سال ۲۰۲۲ برای مجرمان مثمر ثمر بود. آنها با استفاده از طرح های سرمایه گذاری مربوط به بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال، نزدیک به ۲.۶ میلیارد دلار از مصرف کنندگان آمریکایی سرقت کردند. در مقابل، چنین کلاهبرداری در سال ۲۰۲۱ “فقط” ۹۰۷ میلیون دلار بود.

کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری کریپتو شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای در تعداد قربانیان و ضرر دلاری این سرمایه‌گذاران بود. در گزارش FBI آمده است که بسیاری از قربانیان بدهی های هنگفتی را برای پوشش خسارات ناشی از این سرمایه گذاری های تقلبی متقبل شده اند. این آژانس فاش کرد که بیشترین گروه هدف، افراد ۳۰ تا ۴۹ ساله هستند. مطالعات قبلی نشان داده است که چنین افرادی در زمینه ارزهای دیجیتال بسیار فعال هستند.

FBI متداول‌ترین روش‌های حمله کلاهبرداران رمزارز به قربانیان را تشریح کرد. آنها اغلب افراد را فریب می دهند تا کیف پول خود را به یک برنامه استخراج نقدینگی تقلبی متصل کنند و بنابراین وجوه آنها را سرقت می کنند یا حساب های رسانه های اجتماعی آنها را هک می کنند.

جعل هویت افراد مشهور نیز یک روش محبوب است: افراد خلافکار ویدئویی از یک طرح سرمایه گذاری مشکوک را پخش می کنند و چهره یک فرد مشهور را پست می کنند تا پروژه خود را قانونی جلوه دهند. نیازی به گفتن نیست که سلبریتی ها اجازه حضور در این آگهی را نداده اند، در حالی که قربانیانی که به کلاهبرداری می پیوندند اغلب پول خود را از دست می دهند. متعاقباً، کلاهبرداران کریپتو گاهی وانمود می‌کنند که متخصصان املاک و مستغلات یا کارفرمایان شرکتی هستند که مشاوره سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. با این حال، به جای ارائه راهنمایی های ارزشمند، سعی می کنند تا حد امکان از قربانیان خود پول بدزدند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx