۵.۷ میلیون دلار از دارایی کاربران در هک پلتفرم رول سرقت شد!

  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1862 نفر

۵.۷ میلیون دلار از دارایی کاربران در هک پلتفرم رول سرقت شد!

در یک حمله سایبری به کیف پول نرم افزاری پلتفرم اجتماعی رول (Roll) در ۱۵ مارس در حدود ۳۰۰۰ واحد اتریوم به ارزش ۵.۷ میلیون دلار به سرقت برده شد.

طبق گزارش My Crypto، هکری با بدست آوردن کلیدهای خصوصی کیف پول این پلتفرم موفق شده به دارایی های کاربران دسترسی پیدا کند و آنها از پلتفرم مذکور به بیرون منتقل کند.

پس از گذشت ۱۲ ساعت از حمله، پلتفرم رول با انتشار بیانیه ای این حمله را تایید و اعلام کرد که هکر توکن های بسیاری را به سرقت برده است. این پلتفرم همچنین اعلام کرد که به دلیل این هک فرایند برداشت را متوقف کرده است:

هکر کل توکن ها را فروخته است. توصیه ای در حال حاضر برای کاربران وجود ندارد.

رول همچنین به این موضوع اشاره کرد که فاندی ۵۰۰ هزار دلاری برای کمک به توسعه دهندگان و سازندگان که در این حمله متضرر شده اند، راه اندازی کرده است.

گفته می شود که هکر ۱۱ توکن اجتماعی مختلف از جمله  WHALE، RARE و PICA را به سرقت برده است. این هکر دارایی های دزدیده شده را به Tornado Cash که توسط هکرها برای پولشویی استفاده می شود، انتقال داده است. سپس، هکر دارایی ها را در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ با اتر ترید کرده است.

دامپ توکن ها

بعد از اعلام این خبر، توکن های به سرقت رفته شاهد دامپ بودند و به سرعت ارزش خود را از دست دادند. از جمله توکن هایی که متحمل بیشترین ضرر بودند می توان به PICA، WHALE و FWB اشاره کرد که هر یک به ترتیب ۹۹.۶، ۹۹.۳ و ۹۲.۳۵ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

به دلیل این هک ارزش بازار این توکن های اجتماعی از ۱.۵ میلیارد دلار ثبت شده در ۱۲ مارس به ۳۶۵ میلیون دلار در زمان نگارش این مطلب سقوط کرد.

از بین توکن ها، توکن WHALE که فقط ۲.۱۷٪ از عرضه خود را در این هک از دست داد، موفق شد به سرعت قیمت خود را افزایش بدهد و به ۳۰ دلار در زمان نگارش این مطلب برسد.

لازم به ذکر است که توکن های اجتماعی،‌ توکن هایی از نوع ERC-20 هستند که کاربران آنها را در پلتفرم هایی مانند رول برای برقراری ارتباط با سایر کاربران و همچنین فروش دارایی های خود ایجاد می کنند.

واکنش کاربران

هک رول واکنش های مختلفی را در توییتر به همراه داشته و یکی از مباحثی که بیشترین توجه را به خود جلب کرده فاند ۵۰۰ هزار دلاری بوده است. کاربری در توییتر در این خصوص گفت:

فاند ۵۰۰ هزار دلاری؟ من توسعه دهنده هستم و پلتفرم ما همه چیز را از دست داده است. ارزش PICA به صفر رسید. من حقوق چند ماه خودم را از دست دادم. ما به عنوان یک جامعه سازنده کوچک بیشتر از این ها انتظار داریم. امیدوارم که بازپرداخت کامل صورت بگیرد. در هر صورت،‌ اعتماد ما کاملا خدشه دار شده است.

توییت Maxime Hacquard

توییت Maxime Hacquard

کاربر دیگری گفت:

۱۰ میلیون دلار در کیف پولی بدون مالتی سیگ که به کاربران قولش را داده بودید، تاخیر ۱۲ ساعتی در پاسخ به این حادثه و ۵۰۰ هزار دلار که قرار است بین ده ها توسعه دهنده تقسیم شود! آه!

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx