آمار باور نکردنی از حجم بازار بیت کوین در ایران

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4698 نفر

آمار باور نکردنی از حجم بازار بیت کوین در ایران

افزایش باورنکردنی قیمت بیت کوین باعث افزایش چهار برابری ارزش معاملات روزانه ارز‌های دیجیتال شد و آمارها نشان می‌دهد ایرانی‌ها سهم شش تا هفت درصدی از استخراج بیت کوین در دنیا را دارند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نکات مهمی درباره استخراج بیت‌ کوین در ایران را بازگو کرد که نشان می‌دهد سالانه ۶۶۰ میلیون دلار بیت‌ کوین در ایران استخراج می‌شود.

سالانه در کل دنیا به اندازه ۱۰ هزار میلیارد دلار ارز دیجیتال استخراج می‌شود که سهم ایران از این رقم حدود ۷.۵ درصد است.

همچنین از زمان آغاز به صدور مجوز برای کسانی که بصورت قانونی قصد استخراج بیت کوین داشته باشند، تقریبا ۲۰۰۰ نفر درخواست کننده داشته است، که این تعداد متقاضی، در حال فعالیت در بازار ارز دیجیتال ایران هستند.

علاوه بر پروانه‌ بهره‌ برداری که وزارت صمت صادر کرده است، وزارت نیرو نیز با ۲۱ بنگاه استخراج ارز دیجیتال قرارداد امضا کرده که میزان مصرفی برق آن‌ ها ۳۱۰ مگاوات است، که هفت واحد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت می‌کنند.

 

معاملات روزانه بیت کوین در ایران

همزمان با افزایش قیمت بیت‌ کوین به قیمت ۶۰ هزار دلار، معاملات این ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی تا رزوانه ۳۸۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

در روز‌های عادی این عموما ۹۰ میلیارد تومان بیت‌ کوین در صرافی‌ها جا به‌ جا شده است که این موضوع نشان می‌ دهد این روز‌ها حجم معاملات بیت کوین تقریبا چهار برابر شده است.

افزایش ارزش معاملات روزانه ارزهای دیجیتال محدود به بیت کوین نیست. پیش از این در روز حدود ۷۰ میلیارد تومان تتر در صرافی‌های ایرانی خرید و فروش می‌ شد و در شرایط فعلی حجم معاملات روزانه تتر به حدود ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

حجم معاملات روزانه ریپل به عنوان دومین ارز دیجیتال محبوب در ایران از حدود ۹۰ میلیارد تومان تا ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش داشته است. همچنین روزانه شاهد خرید و فروش حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اتریوم در صرافی‌های ایرانی هستیم.

میزان ۳۸۰ میلیارد تومان برای معاملات بیت کوین در صرافی‌های ایرانی سهم بسیار کوچکی از معاملات جهانی این ارز دیجیتال است.

روزانه حدود دو میلیون بیت کوین به ارزش ۹۶ میلیارد دلار در بازار‌های جهانی معامله می‌شود و این رقم در ایران در بیشترین حالت تنها حدود ۳۰۰ واحد از این ارز دیجیتال است و ارزش معاملات بیت کوین در صرافی‌های ایرانی نهایتا به یک صدم درصد بازار‌های جهانی می‌رسد.

مقایسه حجم بازار بیت‌ کوین و بورس در ایران

هرچند معاملات ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته، اما همچنان ارزش روزانه معاملات آن در پررونق‌ ترین حالت، به هزار میلیارد تومان نمی‌رسد.

این در حالی است که ارزش معاملات روزانه بورس به طور میانگین حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است و در روز‌های اوج رونق معاملات تا ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند. تا جایی که ارزش معاملات روزانه صندوق پالایش به تنهایی بیشتر از کل معاملات ارز دیجیتال در روز‌های پررونق این بازار است.

با ما همراه باشید با معتبرترین اخبار ارزهای دیجیتال.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx