سازنده The DAO پس از ۹ سال از اتریوم جدا شد

سازنده The DAO پس از 9 سال از اتریوم جدا شد
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 465 نفر

استفان توآل، یکی از طراحان اصلی ساختار The DAO، پس از ۹ سال جامعه اتریوم را ترک کرد. دلیل او عدم ارتباط بین چیزی که می خواست بسازد و آنچه که فکر می کند پروژه به آن تبدیل شده است، می باشد. او در ایمیلی به جلسه اتریوم لندن نوشت: «با وجدان خوب نمی‌توانم به این رفتار ادامه دهم که «همه چیز در Web3 خوب است». وی اعلام کرد که از اجرای جلسه کناره گیری می کند و جامعه اتریوم را به طور گسترده تر ترک می کند.

توآل جزئیات بیشتری را در یک پست جداگانه Reddit ارائه کرد. او در این پست به مجموعه‌ای از انتقادات و ادعاهای تقلبی در مورد DAO و شرکت نرم‌افزاری Slock.it پرداخته است. این توسعه دهنده گفت:

از ۱۵ آگوست ۲۰۲۲، “بلاک چین” به سیرکی از NFT های متمرکز، طرح های پانزی بی پایان، اوراق بهادار غیرقانونی یا افرادی که به آنها وفاداری می کنند تبدیل شده است. من خودم را متعلق به این فضا نمی دانم، حتی یک ذره.

توآل افزود که او اکنون قصد دارد بر روی فناوری های دیگر از جمله شبکه های مش و ارتباطات رادیویی تعریف شده توسط نرم افزار تمرکز کند.

توآل چه نقشی داشت؟

در ژانویه ۲۰۱۴، توآل به عنوان مدیر ارشد ارتباطات به پروژه اتریوم پیوست. او تا سپتامبر ۲۰۱۵ در آنجا کار کرد. وی در سال ۲۰۱۶ برای ایجاد Slock.it (چارچوبی برای ساخت DAO) پست قبلی خود را ترک کرد. در آن سال، جامعه بزرگی از توسعه دهندگان با هماهنگی Slock.it این فریم ورک را گرفتند و از آن برای راه اندازی استفاده کردند. چیزی که به DAO معروف شد.

DAO اولین تلاش بزرگ برای یک سازمان مستقل واقعا غیرمتمرکز بود که بر تامین مالی جمعی متمرکز بود. قبل از اینکه یک اشکال در کد آن مورد سوء استفاده قرار گیرد، سرمایه‌گذاری زیادی جذب کرد. چیزی حدود ۱۵٪ از کل اتریوم (ETH) در گردش آن زمان. این مشکل به قدری شدید بود که به هارد فورک بلاک چین اتریوم منجر شد و در نتیجه اتریومی که امروز می شناسیم و اتریوم کلاسیک ایجاد شد.

پس از فروپاشی The DAO، توآل از کانون توجه محو شد اما در جامعه اتریوم فعال باقی ماند. او Slock.it را در سال ۲۰۱۷ ترک کرد تا یک انکوباتور متمرکز بر کریپتو ایجاد کند و به اجرای رویدادهای اتریوم در لندن ادامه دهد. توآل در مورد اینکه چه کسی از این باگ در The DAO سوء استفاده کرده است هیچ جزئیاتی ارائه نکرد، اما اشاره کرد که “در نهایت حقیقت آشکار خواهد شد.”

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx