اترماین، پردازش تراکنش های تورنادو کش را متوقف می کند

تورنادو کش
  • زمان مطالعه: 13دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 400 نفر

اترماین دیگر بلوک‌هایی را که شامل تراکنش‌های تورنادو کش می‌شود را پردازش نمی‌کند و در سطح پروتکل سانسور ایجاد می‌کند. امید به اینترنت غیرمتمرکز، باز و رایگان در حال حاضر در خطر است. این اغراق، FUD یا یک کلک نیست. اترماین، بزرگترین استخر ماینینگ اتریوم، دیگر بلوک‌های حاوی تراکنش‌های تورنادو کش را تولید نمی‌کند. این تصمیم احتمالاً به دلیل تحریم های OFAC است و نمونه ای از سانسور در سطح پروتکل است.

یک تحلیلگر کریپتو، کشف کرد که اترماین پردازش تراکنش‌های تورنادو کش را متوقف کرده است و نموداری ارائه کرد. CryptoSlate داده‌های روی زنجیره را بررسی کرد و تأیید کرد که اترماین بلوکی که شامل تراکنش تورنادو کش باشد را تولید نکرده است. ما باید تقریباً ده روز به عقب برگردیم تا بلوکی تولید شده توسط اترماین را پیدا کنیم که شامل تراکنش تورنادو کش است. بلوک ۱۵۳۰۶۸۹۲ در ۹ آگوست ایجاد شد و توسط اترماین استخراج شد. این بلوک دارای یک تراکنش ۱۰ اتری بود که از طریق روتر تورنادو کش پردازش شده بود.

چرا این موضوع اهمیت دارد؟

چرا این مهم است؟ اخیرا، ایالات متحده، از طریق OFAC، استفاده از تورنادو کش را تحریم کرده است و تعامل هر نهاد آمریکایی با این پروتکل را غیرقانونی می‌داند. پس از این تحریم، سیرکل، USDC در شبکه اتریوم را در”لیست سیاه” قرار داد تا هر دارنده ای که با تورنادو کش تعامل داشته است دیگر نتواند با این قرارداد هوشمند تعامل داشته باشد. این حرکت اساساً تمام دلار USDC را که از تورنادو کش عبور کرده بود، مسدود کرد.

در مرحله بعد، پروتکل‌های دیفای مانند آوه، یونی سوآپ، بالانسر و سایرین یک API از TRM Labs معرفی کردند که فرانت اند نرم افزار های غیرمتمرکز آن‌ها را غیرفعال کرد و اساساً آدرس‌های تحریم شده توسط OFAC را ممنوع کرد.

پارادوکس آوه

گزارش شده است که آوه دسترسی به آدرس‌هایی را که با ۰.۱ ETH «غبارآلود» شده بود، بازگرداند. این عمل توسط یک هکتیویست که تلاش می‌کرد یکی از مسائل مهم پایبندی به تحریم‌ها را برجسته کند انجام شده بود. به گفته OFAC، هر آدرسی که با تورنادو کش تعامل داشته باشد، اکنون تحت تحریم ایالات متحده است، بنابراین، هنگامی که هکتیویست ۰.۱ اتر را برای چندین فرد با نفوذ در فضای کریپتو ارسال کرد، نشان داد که تحریم ها می توانند به راحتی مورد سوء استفاده قرار گیرند.

اینکه آوه دسترسی به آن دسته از افراد برجسته ای را که هدف قرار گرفتند بازگرداند خوب است. اما این سوال همچنان باقی است. “چه اتفاقی برای کاربرانی خواهد افتاد که در آینده هدف چنین حمله ای قرار می گیرند؟” اگر رئیسم را دوست نداشته باشم، بنابراین از طریق تورنادو کش ۰.۱ اتر برای او ارسال کنم. آیا اکنون او از آوه محروم می شود؟ اگر چنین است، آوه چگونه ثابت خواهد کرد که ادعای او مشروع است؟ کاربران ممنوعه هنوز هم می توانند پروتکل را فورک کنند یا از طریق CLI تعامل داشته باشند، اما این از دسترس اکثر کاربران خارج است.

تصمیم اترماین برای توقف تولید بلوک‌هایی که شامل تراکنش‌های تورنادو کش می‌شوند، گامی فراتر از هر یک از موارد فوق است. انتخاب تراکنش هایی که باید پردازش شوند با اصول اصلی بلاک چین اتریوم مغایرت دارد. قرار است این شبکه منبع باز، رایگان، غیرمتمرکز و فراگیر باشد.

سانسور در سطح پروتکل

در حالی که سایر ماینرها در حال حاضر هنوز در حال پردازش تراکنش ها هستند، اگر دیگران از اترماین پیروی کنند، ممکن است که تورنادو کش دیگر ماینرهایی را نداشته باشد که تراکنش هایش را پردازش کنند.

ویتالیک بوترین از این تصور که اعتبارسنجی‌ها ممکن است پس از ادغام از تحریم‌های OFAC پیروی کنند بسیار خشمگین بود. او اعلام کرد اتریوم استیک شده هر اعتبارسنجی که از تحریم‌ها پیروی می‌کند باید سوزانده شود. او با این عقیده موافق بود که اقداماتی که شامل تراکنش‌های تورنادو کش نمی‌شوند باید «حمله به اتریوم» تلقی شوند. همچنین سوزاندن سهام آن‌ها از طریق اجماع اجتماعی انجام گیرد.

ایگور ماندریگین، مدیر ارشد فناوری شرکت زیرساخت وب ۳ Gateway.fm، هنگام بحث در مورد احتمال نادیده گرفتن تراکنش‌های تورنادو کش توسط تایید کننده‌های اثبات سهام، به CryptoSlate گفت:

از نظر فنی غیرممکن نیست که بلوک‌های شامل تراکنش های تورنادو کش را تایید نکرد و در استخر تراکنش‌ها نادیده گرفت… اما هرچه اعتبارسنجی‌های کمتری تحت مقررات ایالات متحده باشد، بهتر است.»

در عرض یک روز پس از مکالمه فوق، اکنون نمونه‌ای در دنیای واقعی از اعتبارسنجی‌های اثبات کار را می‌بینیم که بلوک‌های تورنادو کش را نادیده می‌گیرند.

اترماین یک شرکت مستقر در ایالات متحده نیست و بنابراین تحت صلاحیت تحریم های OFAC قرار نمی گیرد. با این حال، ماینرهایی که از استخر اترماین استفاده می‌کنند، می‌توانند در داخل ایالات متحده مستقر باشند. اگر اترماین بلوکی را استخراج کند که شامل تراکنش تورنادو کش است، می‌تواند در تعامل با تورنادو کش و در نتیجه شکستن تحریم‌ها در نظر گرفته شود.

واکنش اولیه جامعه

در پاسخ به این خبر، مارتین کوپلمن، یکی از بنیانگذاران Gnosis، با نظری که می گوید «مهم نیست» با این موضوع مخالفت کرد. مت هوانگ، یکی از بنیانگذاران پارادایم، اخیراً بر اهمیت اکوسیستم بلاک چین برای “خنثی ماندن و مقاومت در برابر سانسور” تاکید کرده است.

شبکه‌های کریپتو مانند بیت‌کوین و اتریوم، سیستم‌های زیرساختی جهانی شبیه به شبکه‌های تلفن، اینترنت و غیره هستند. بسیار مهم است که آنها خنثی بمانند. بسیار مهم است که در برابر سانسور از پایه مقاومت کنند. اجماع اجتماعی به اندازه سابقه قانونی مهم است. ما باید برای هر دو بجنگیم.

هارش راجات، بنیانگذار سرویس اطلاع رسانی اتریوم، نگرانی های مشابهی را به کریپتو اسلیت گفت:

مقررات ممنوعیت یک فناوری منبع باز شبیه به طرح اتهام علیه فورد به دلیل اختراع اتومبیل است. غم انگیز است که می بینیم پروژه هایی که خوب هستند به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن یا به این دلیل که مقررات به گونه ای خاص نوشته شده اند مجبور به رعایت مقررات می شوند. با این حال، حتی غم انگیزتر از آن، این است که عده ای واکنش تند و سریع انجام دادند. آنها قوانینی را خریداری کرد که به سادگی نمی‌توان (آن را) در وب ۳ اعمال کرد. “

راجات در مورد راه حل گفت: «به عبارت ساده، ما باید جلوی بازیگران بد را بگیریم، اما نه اختراعاتی که به پیشرفت ما کمک می کنند.»

راهی به سوی آینده تاریک

هیچ موجودی در اکوسیستم اتریوم نباید بتواند تصمیم بگیرد که چه چیزی در بلوک ها گنجانده شود یا نه. در حالی که اخبار حیرت انگیز است، اما هنوز یک بحران نیست. به نظر می‌رسد هیچ استخر استخراج دیگری از اترماین پیروی نمی‌کند و اعتبار سنج هایی مانند کوین‌ بیس قاطعانه اعلام کرده‌اند که پس از ادغام، تراکنش‌ها را سانسور نمی‌کنند. با این حال، این یک جاده خطرناک برای سفر است. این راه به سوی اینترنت غیرمتمرکز رایگان و منصفانه نیست. این چند قدم به عقب است و به طور بالقوه راهی به سوی آینده ای حتی تاریک تر است.

کد تورنادو کش خود هیچ کار غیرقانونی انجام نمی دهد و کاملاً منبع باز است. ما تولیدکنندگان اسلحه را زمانی که علیه افراد بی گناه استفاده می شود، زندانی نمی کنیم. هنگامی که یک مجرم از پول نقد برای یک معامله غیرقانونی استفاده می کند، دولت مقصر نیست. با همین استدلال ها، کد نوشته شده توسط تیم تورنادو کش مسئولیتی در قبال کسانی که از طریق این پروتکل پولشویی می کنند ندارد.

تورنادو کش کاربردهای مشروعی دارد و ابزار حفظ حریم خصوصی است. به نظر من (نویسنده)، مقامات باید بررسی و ردیابی کنند که چگونه این پول به تورنادو کش رسیده و پس از آن برای چه استفاده شده است، زیرا در آنجا می توان فعالیت های غیرقانونی را پیدا کرد.

کریپتو اسلیت با اترماین تماس گرفت اما هیچ پاسخی دریافت نکرد. یکی از مدیران انجمن دیسکورد به کریپتو اسلیت گفت: «Ethermine/BitFly یک شرکت ثبت‌شده GmbH است، بنابراین آنها تابع قوانین اتریش هستند، پس این احتمال وجود دارد که این یک حرکت انطباق پذیری باشد. با این حال نمی‌توانم به طور قطعی بگویم.»

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx