کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در استرالیا رکورد زد

ارزهای دیجیتال استرالیا
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 600 نفر

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در استرالیا

از آنجایی که ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر خیلی خوب رشد کرده اند، به مکان مورد علاقه کلاهبرداران و مجرمان سایبری برای غارت پول تبدیل شده است. طبق آخرین برآوردها، استرالیا ضررهای قابل توجهی را ثبت کرده است که نشان می دهد کلاهبرداری های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور در حال افزایش است.

طبق آمار مشاهده شده توسط کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC)، مردم این کشور در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۴۲ میلیون دلار در کلاهبرداری های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال از دست داده اند. این مرجع بیش از ۵۳۰۰ گزارش دریافت کرده است و ۵۰ درصد از آنها گزارش ضرر داده اند. شایان ذکر است که سن اکثر قربانیان بین ۵۵ تا ۶۵ سال است.

همانطور که توسط افسران ایالتی یک اداره بزرگ پلیس جرایم مالی گزارش شده است، تعداد فزاینده ای از کلاهبرداران در حال تمرین هوشمندی و استراتژی های بسیار پیشرفته هستند تا واقعی به نظر برسند و سرمایه گذاران را وادار کنند پول خود را به آن ها بدهند. کلاهبرداران به عنوان کلاهبردارانی که خود را به عنوان افراد مشهور یا افسر پلیس معرفی می کنند، به سراغ سرمایه گذاران می روند. پلیس فدرال استرالیا (AFP) با اشاره به افزایش تعداد کلاهبرداری های ارزدیجیتال از استفاده از رمزارزها انتقاد کرده است. این مقامات دارایی های دیجیتال را به عنوان “تهدیدهای نوظهور” می بینند که امروزه پس از هر هشت دقیقه یک گزارش جرم مالی ارائه می شود.

برخلاف ارقام سال قبل، آخرین یافته‌ها حاکی از افزایش ۳۶ درصدی جرایم مرتبط با بیت کوین ارزهای دیجیتال است. در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۷.۸۲ میلیون دلار استرالیا در جرایم مالی ارزهای دیجیتال مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

از آنجایی که سرمایه گذاران استرالیایی مقدار زیادی از درایی های خود را از دست دادند، حامیان مصرف کننده بانک ها را تحت فشار قرار دادند تا در جلوگیری از چنین حوادثی و بازپرداخت پول به کاربران قربانی مشارکت داشته باشند. طبق گزارش شرکت پخش استرالیا (ABC) در ۸ سپتامبر، جامعه می‌خواهد سیاست‌های اصلاح‌شده‌ای را فعال کند که به بانک‌ها در حین انتقال وجه، با تطبیق نام کاربر با یک حساب بانکی، از هویت گیرنده اطمینان حاصل کنند.

زنگ خطر مقامات استرالیایی

در پاسخ به درخواست جامعه، بانک‌ها گزینه دیگری را برای مقابله با چنین مسائلی پیشنهاد کردند. بخش بزرگی از بانک‌های این کشور به استفاده از فناوری PayID اشاره کرده‌اند که مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا نام‌های مرتبط با یک حساب و BSB را تأیید کنند. اگرچه بانک آن را به عنوان یک گزینه جایگزین می بیند، اما این سیستم کارایی پردازش مناسبی ندارد.

با توجه به رشد فزاینده کلاهبرداری ها، سوء استفاده ها و روند نزولی بازار، مقامات استرالیا نیز کاوش پلتفرم های مرتبط با ارزهای دیجیتال را آغاز کرده اند. شان هیوز، کمیسر کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا  (ASIC)، در کنفرانسی در مؤسسه حکومت‌داری در روز دوشنبه به استرالیایی‌ها هشدار داد که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار ریسکی است.

کمیسر ASIC همچنین خاطرنشان کرد:

ما می خواهیم در پیام های خود به مصرف کنندگانی که وارد بازار می شوند بسیار واضح و بدون ابهام باشیم. ما فکر می‌کنیم که ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان، ذاتاً پرخطر و پیچیده هستند.

پلیس فدرال استرالیا (AFP) در ماه آگوست یک واحد پلیس اختصاصی برای مبارزه با جرایم ارزهای دیجیتال تشکیل داد. واحد جدید مجرمان سایبری را که سیستم مالی را دور می زنند شناسایی می کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx