حمله به پلتفرم وام دهی آوالانچ

آوالانچ
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 517 نفر

حمله به پلتفرم وام دهی آوالانچ

نرئوس فایننس، پلتفرم استیک دیفای مبتنی بر آوالانچ مورد حمله وام سریع قرار گرفت. اعتقاد بر این است که صرافی غیرمتمرکز جو تریدر و پلتفرم دیفای کرو فایننس نیز تحت تأثیر اتفاق مشابه ای قرار گرفته اند. تیم آوالانچ و نرئوس فایننس هنوز بیانیه رسمی در مورد این حمله منتشر نکرده اند.

دکتر مارتین هیسبوک، سرپرست تحقیقات Uphold، به داده‌های زنجیره ای از اسنوتریس استناد کرد که نشان می‌دهد مهاجم با وام ۵۱ میلیون دلاری این سوءاستفاده را انجام داده است. سپس از این وجوه برای اجرای یک حمله وام فلش استفاده شد که قیمت گذاری توکن را در پلتفرم سهام دستکاری کرد.

در حالی که نهاد پشت این حمله وام ۵۱ میلیون دلاری را بازپرداخت کرد، آنها هنوز هم پس از اتمام معامله آربیتراژ، ۳۷۰۰۰۰ دلار در استیبل کوین USDC داشتند. بر اساس گزارش‌ها، مهاجم وجوه غیرقانونی را از بلاک‌چین آوالانچ به شبکه اتریوم منتقل کرد و به دنبال آن وجوه پل‌شده به ۱۹۴ اتریوم و ۱۵۸۰۰ دای در این آدرس مبادله شد.

آمار از این دست حمله ها

در گزارشی که اخیرا منتشر شده، نرم افزار امنیتی زنجیره ای سرتیک اسکای نت فاش کرده است که بیش از ۲.۳۳ میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری ها و سوء استفاده های مختلف در فضای وب ۳ از بین رفته است و در مجموع نزدیک به ۳۷۷ حمله تا کنون در سال جاری ثبت شده است.

تنها در ماه آگوست، ۴۴ حمله از این قبیل ثبت شده است که ۳۳ مورد آن کلاهبرداری خروجی و ۷ مورد به عنوان حملات وام فوری، از جمله موارد دیگر، تلقی می شوند. حتی با وجود اینکه وام های فلش همچنان یک نقطه ضعف اصلی برای اکوسیستم هستند، گزارش اسکای نت بیان کرد که این حملات به طور قابل توجهی در مقایسه با جولای کاهش یافته است.

در واقع، کاهش ۹۵ درصدی برای این نوع حملات مشاهده شد که منجر به ضرر ۷۴۵ هزار دلاری شد، که دومین کمترین رقم ثبت شده در سال جاری پس از فوریه است.

آگوست دارای کمترین میزان کل کلاهبرداری های از این دست از فوریه امسال است. در طول ۷ حمله، ما خسارت ۷۴۵۲۴۴ دلاری را به ثبت رساندیم که نسبت به ماه قبل از جولای ۹۵ درصد کاهش داشته است. میانگین ضرر هر حمله در این ماه ۱۰۶,۴۶۳ دلار بود که کمترین مبلغی است که ما در سرتیک تا به حال برای وام های فلش ثبت کرده ایم.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx