حمله به پلتفرم وام دهی آوالانچ

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

حمله به پلتفرم وام دهی آوالانچ نرئوس فایننس، پلتفرم استیک دیفای مبتنی بر آوالانچ مورد حمله وام سریع قرار گرفت. اعتقاد بر این است که صرافی غیرمتمرکز جو تریدر و پلتفرم دیفای کرو فایننس نیز تحت تأثیر اتفاق مشابه ای قرار گرفته اند. تیم آوالانچ و نرئوس فایننس هنوز بیانیه رسمی در مورد این حمله […]

آوالانچ

حمله به پلتفرم وام دهی آوالانچ

نرئوس فایننس، پلتفرم استیک دیفای مبتنی بر آوالانچ مورد حمله وام سریع قرار گرفت. اعتقاد بر این است که صرافی غیرمتمرکز جو تریدر و پلتفرم دیفای کرو فایننس نیز تحت تأثیر اتفاق مشابه ای قرار گرفته اند. تیم آوالانچ و نرئوس فایننس هنوز بیانیه رسمی در مورد این حمله منتشر نکرده اند.

دکتر مارتین هیسبوک، سرپرست تحقیقات Uphold، به داده‌های زنجیره ای از اسنوتریس استناد کرد که نشان می‌دهد مهاجم با وام 51 میلیون دلاری این سوءاستفاده را انجام داده است. سپس از این وجوه برای اجرای یک حمله وام فلش استفاده شد که قیمت گذاری توکن را در پلتفرم سهام دستکاری کرد.

در حالی که نهاد پشت این حمله وام 51 میلیون دلاری را بازپرداخت کرد، آنها هنوز هم پس از اتمام معامله آربیتراژ، 370000 دلار در استیبل کوین USDC داشتند. بر اساس گزارش‌ها، مهاجم وجوه غیرقانونی را از بلاک‌چین آوالانچ به شبکه اتریوم منتقل کرد و به دنبال آن وجوه پل‌شده به 194 اتریوم و 15800 دای در این آدرس مبادله شد.

آمار از این دست حمله ها

در گزارشی که اخیرا منتشر شده، نرم افزار امنیتی زنجیره ای سرتیک اسکای نت فاش کرده است که بیش از 2.33 میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری ها و سوء استفاده های مختلف در فضای وب 3 از بین رفته است و در مجموع نزدیک به 377 حمله تا کنون در سال جاری ثبت شده است.

تنها در ماه آگوست، 44 حمله از این قبیل ثبت شده است که 33 مورد آن کلاهبرداری خروجی و 7 مورد به عنوان حملات وام فوری، از جمله موارد دیگر، تلقی می شوند. حتی با وجود اینکه وام های فلش همچنان یک نقطه ضعف اصلی برای اکوسیستم هستند، گزارش اسکای نت بیان کرد که این حملات به طور قابل توجهی در مقایسه با جولای کاهش یافته است.

در واقع، کاهش 95 درصدی برای این نوع حملات مشاهده شد که منجر به ضرر 745 هزار دلاری شد، که دومین کمترین رقم ثبت شده در سال جاری پس از فوریه است.

آگوست دارای کمترین میزان کل کلاهبرداری های از این دست از فوریه امسال است. در طول 7 حمله، ما خسارت 745244 دلاری را به ثبت رساندیم که نسبت به ماه قبل از جولای 95 درصد کاهش داشته است. میانگین ضرر هر حمله در این ماه 106,463 دلار بود که کمترین مبلغی است که ما در سرتیک تا به حال برای وام های فلش ثبت کرده ایم.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx