بانک روسیه با قانونی کردن کریپتو برای پرداخت های برون مرزی موافقت می کند

کریپتو
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 429 نفر

بانک مرکزی روسیه، بنا به گزارش‌ها اعتراف کرده است که پرداخت‌های برون مرزی به صورت کریپتو در شرایط ژئوپلیتیک فعلی اجتناب‌ناپذیر است.

خبرگزاری محلی TASS روز دوشنبه گزارش داد که بانک مرکزی روسیه رویکرد تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال را بازنگری کرده و با وزارت دارایی برای قانونی کردن کریپتو برای پرداخت های برون مرزی به توافق رسیده است.

معاون وزیر دارایی الکسی مویزف گفته است که بانک روسیه و وزارت دارایی انتظار دارند به زودی پرداخت های برون مرزی در رمزارز را قانونی کنند.

مویزف اهمیت فعال کردن خدمات رمزنگاری محلی در روسیه را تشریح کرد و خاطرنشان کرد که بسیاری از روس‌ها برای باز کردن کیف پول رمزنگاری به پلتفرم‌های خارجی متکی هستند. این مقام مسئول گفت: «این کار در روسیه با مشارکت نهادهای تحت نظارت بانک مرکزی که موظف به رعایت الزامات مبارزه با پولشویی و شناخت مشتری خود هستند، ضروری است.»

قانونگذاران روسی از لحاظ تاریخی با ایده استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت مخالف بوده اند. در سال ۲۰۲۰، روسیه یک قانون بزرگ رمزنگاری به نام «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» به تصویب رساند که استفاده از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را برای اهداف پرداخت به طور رسمی ممنوع کرد. بانک روسیه در مورد ایده پرداخت با ارزهای رمزنگاری شده تردید دارد زیرا می خواست از روبل روسیه به عنوان تنها ارز قانونی در این کشور محافظت کند.

ایده پرداخت های رمزنگاری برای معاملات ملی در روسیه در اواخر سال ۲۰۲۱ مطرح شد. سپس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که استفاده از رمزارز برای تجارت منابع انرژی مانند نفت و گاز “هنوز زود است”.

وضعیت ظاهراً در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی غرب پس از حمله روسیه به اوکراین تغییر کرده است. در ماه مه، وزیر صنعت و تجارت اعلام کرد که روسیه دیر یا زود پرداخت های رمزنگاری را قانونی می کند. الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه نیز بعداً پیشنهاد کرد که رمزارز می‌تواند برای پرداخت‌های فرامرزی استفاده شود، اما تنها در صورتی که رمزارز وارد سیستم مالی داخلی روسیه نشود.

 

به گفته موسیف، بانک مرکزی در رویکرد خود برای تنظیم صنعت، “با توجه به اینکه وضعیت تغییر کرده است” تجدید نظر کرده است. وی افزود که زیرساخت برنامه ریزی شده برای استفاده از ارزهای دیجیتال در شهرک های برون امرزی «بیش از حد سفت و سخت» است. او در پایان گفت: «ما قطعا باید به نحوی آن را قانونی کنیم.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx