روبل دیجیتال وارد مرحله آزمایشی شد

روبل دیجیتال
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 528 نفر

یک مقام بانک مرکزی روسیه گفت: پرداخت های دیجیتالی روبل برای خرید و فروش و تراکنش های همتا به همتا راه اندازی می شود.

روز جمعه اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون رئیس بانک مرکزی روسیه، گفت که ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC)، روبل دیجیتال، برای مرحله آزمایشی آماده است. اسکوروبوگاتووا در جریان کنفرانس فین تک در روسیه به خبرنگاران گفت که این پروژه برای انتقال همتا به همتا بین افراد و برای خرید و فروش راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود که بانک مرکزی روسیه، CBDC جدید را با مجموعه‌ای از مشتریان منتخب آزمایش خواهد کرد. به گزارش یک خبرگزاری محلی، پس از اجرای آزمایش، بانک روسیه در مورد راه های گسترش این پروژه تصمیم گیری خواهد کرد.

بانک مرکزی روسیه برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ پروژه CBDC را پیشنهاد کرد، زمانی که یک مقاله مشاوره ای منتشر کرد که طرح های بالقوه روبل دیجیتال را تشریح می‌کرد. در اظهارات بعدی، بانک اعلام کرد که این پروژه می تواند به کاهش وابستگی اقتصاد روسیه به دلار آمریکا و کاهش تأثیر تحریم های خارجی بر این کشور از زمان تهاجم روسیه به اوکراین کمک کند.

در ابتدا انتظار می‌رفت این آزمایش در سال ۲۰۲۱ اجرا شود، اما برخی نگرانی‌ها در جامعه بانکی روسیه برانگیخته شد. نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه ایجاد زیرساخت‌ها برای روبل دیجیتال برای وام دهندگان سنگین خواهد بود و سیستم بانکی را متمرکزتر می‌کند. بانک روسیه بعداً قول داد که این مفهوم را اصلاح کند تا به سیستم سنتی آسیب نرساند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx