فدرال رزرو به بانک‌ها اعلام کرد ارائه خدمات ارز دیجیتال قانونی است

فدرال رززو و ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 437 نفر

فدرال رزرو: بانک ها همچنان مجاز به ارائه خدمات ارز دیجیتال هستند

۳ رگولاتور بانک فدرال آمریکا روز پنجشنبه یک پیام شفاف برای سازمان های بانکی داشتند: ارائه خدمات مرتبط به صنعت ارز دیجیتال غیرقانونی نیست. با این اوصاف، این سه موسسه متشکل از فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل ارز (OCC)  ریسک‌های مختلفی را که باید در تعامل با بخش کریپتو در نظر داشته باشید، نام بردند، و اینکه چه اقداماتی برای مدیریت ریسک انجام باید شود را گوشزد کردند.

ارزدیجیتال خطرناک است، اما هنوز مجاز است

این بیانیه با یادآوری به بانک‌ها برای اعمال اصول مدیریت ریسک در هنگام معامله با شرکت‌های ارز دیجیتال آغاز شد، اما هیچ اصل جدیدی برای پیروی ایجاد نکرد. در این بیانیه آمده است: «سازمان‌های بانکی از ارائه خدمات بانکی به مشتریان از هر طبقه یا نوع خاصی که در قانون یا مقررات مجاز است منع نمی‌شوند.»

با این اوصاف، رگولاتورها ادعا کردند که «خطرات نقدینگی» خاص بر کریپتوها قوی‌تر از سایر صنایع تأثیر می‌گذارد. یکی از دلایل این امر غیرقابل پیش‌بینی بودن ورودی و خروجی سپرده‌ها است.

در بیانیه توضیح داده شده است: «ثبات سپرده‌ها ممکن است تحت تأثیر دوره‌های استرس، نوسانات بازار، و آسیب‌پذیری‌های مرتبط در بخش دارایی‌های رمزنگاری باشد.» به عنوان مثال، مشتریان نهایی ممکن است به اخبار و عدم اطمینان مربوط به بازار واکنش نشان دهند، به گونه‌ای که باعث ورود و خروج سریع از بانک شود  که می‌تواند با ارائه‌های گمراه‌کننده یک نهاد مرتبط با بیمه FDIC تشدید شود.

پس از سقوط صرافی FTX و آلامدا ریسرچ در سال گذشته، بانک کریپتو سیلورگیت با کاهش سپرده‌های مشتریان مواجه شد و ۶۰ درصد از سرمایه آن ظرف ۲ ماه از بین رفت. در پایان سال ۲۰۲۲، ۴.۶ میلیارد دلار پول نقد در اختیار داشت که ۴.۳ میلیارد دلار آن را به صورت پیش پرداخت بانک وام مسکن فدرال دریافت کرد که به جلوگیری از ورشکستگی اش کمک کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx