مالکیت معنوی مشکل همه توکن های غیرمثلی است

توکن های غیرمثلی
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 403 نفر

اکثر توکن های غیرمثلی مالکیت معنوی را انتقال نمی دهند

گلکسی دیجیتال در گزارشی جدید خود ادعا کرده است که توکن های غیرمثلی (NFT) محبوب مانند Bored Apes Yacht Club (میمون های کسل) و Moonbirds به دارندگان خود حقوق مالکیت معنوی انحصاری نمی‌دهند.

گزارشی با عنوان بررسی مجوزهای NFT: حقایق و داستان ها به بزرگترین پروژه های NFT در بازار و صاحبان حقوق برای خرید آنها می پردازد. این گزارش نشان می دهد که پروژه های بسیار کمی حقوق مالکیت معنوی انحصاری را به دارنده NFT اعطا می کنند.

بر اساس این گزارش، برخلاف ادعای یوگا لبز مبنی بر اینکه هر کسی که BAYC را خریداری می‌کند، مالک NFT و تمام حقوق مالکیت معنوی آن است، هیچ شرطی برای انتقال چنین حقوقی در شرایط مالکیت آن وجود ندارد.

این بدان معنی است که خریدار پس از خرید توکن های غیرمثلی BAYC از نظر قانونی مالک هیچ گونه حقوق مالکیت معنوی برای آن نیست. سایر توکن های غیرمثلی مانند Mutant Apes  و Bored Kennels  نیز همین مشکل را دارند.

یوگا لبز به طور ضمنی تصدیق می کند که دارنده NFT در واقع مالک آن اثر نیست.

مشکل NFT های Moonbirds

علاوه بر این، گزارش همچنین نشان می دهد که توکن های غیرمثلی Moonbirds به دلیل تصمیم اخیر مدیریت این مجموعه به مشکل خورده است.  مجموعه Moonbirds  که توسط PROOF Collective منتشر شده است، اخیراً پس از اینکه موسس آن اعلام کرد که قصد دارد حق انتشارCreative  Commons یا CCO را برای این مجموعه فعال کند، به مشکل خورده است.

انتقال به CCO به این معنی است که دیگر محافظت از حق نسخه برداری در NFT وجود نخواهد داشت. به این معنی که عموم مردم می توانند آزادانه از آن استفاده کنند. دارندگان توکن های غیرمثلی Moonbirds این موضوع را مورد انتقاد قرار داده‌اند و گفته‌اند که این موضوع حقوق مالکیت معنوی انحصاری آنها را نقض می‌کند.

بر اساس این گزارش، تصمیم یک جانبه برای انتقال به مجوز CCO ثابت کرد که خریداران هرگز حق تصمیم گیری برای این موضوع نداشته اند.

با این حال، محققان کشف کردند که مجموعه توکن های غیرمثلی World of Women (WoW) حقوق مالکیت معنوی انحصاری را به خریداران خود اعطا می کند. این باعث می‌شود که این مجموعه در بین کالکشن های برتر NFT تنها مجموعه ای باشد که به وعده اش عمل کرده است.

اما حتی WoW هم مشکلات خود را دارد. این کالکشن در حالی که دارای بهترین مجوز از بین ۲۵ NFT  برتر از نظر ارزش بازار است. هنوز هم مشکلاتی با انتقال حقوق پس از فروش ثانویه دارد.

الکس تورن، رئیس تحقیقات  دیجیتال گالکسی، در صحبت درباره این کشف، گفت: اساساً هیچ پروژه توکن های غیرمثلی با موفقیت حقوق مالکیت معنویخود  را منتقل نمی کند.

او افزود که این ممکن است به یک مشکل مهم برای آینده متاورس تبدیل شود و چشم انداز Web3 و دنیای بیت کوین و ارزهای دیجیتال را تضعیف کند.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx