چرخه نزولی بازار NFT؛ واقعیت یا خیال؟

بازار NFT
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 481 نفر

سقوط بازار NFT در هفته های اخیر به خوبی محسوس است. برخی از بدبینان بازار حتی گفته اند که احتمالاً در حال حاضر در میانه “اولین بازار نزولی NFT” هستیم. یکی از کارشناسان بلاک چین ادعا می کند که طبقات NFT احتمالاً در نتیجه انحلال Bend DAO سقوط می کنند. او همچنین می گوید که “بازار NFT (در حال حاضر) خشکیده است”. این امر در کاهش قیمت کف BAYC مشهود است که طبق شکل زیر ۱۸.۱۸ درصد در ماه گذشته کاهش یافته است.

بازار NFT

با این حال، LunarCrush از روند صعودی شاخص های اجتماعی برای فعالیت جهانی NFT در هفته گذشته گزارش می دهد. طبق داده ها، فعالیت NFT در دو ماه گذشته روند نزولی داشته و اخیراً شروع به بهبود کرده است. این داده‌ها ادعا می‌کنند که توکن های غیرمثلی در سه ماه گذشته در مجموع ۱۷.۱۴ میلیون منشن در شبکه های اجتماعی داشته‌اند. NFTها همچنین بیش از ۵۴.۳۵ میلیارد مشارکت اجتماعی در آن دوره داشتند.

بازار NFT

مسائل اساسی تر بازار NFT

یک مطالعه اخیر Galaxy ادعا می کند که اکثریت قریب به اتفاق NFT ها مالکیت معنوی محتوای خود را منتقل نمی کنند. مسائل مربوط به حقوق مالکیت معنوی اخیراً آشکار شده است و ناشران اصلی مانند یوگا لبز همچنان این موضوع را عنوان می کنند. این گزارش همچنین نشان می دهد که تنها یک مجموعه NFT در میان ۲۵ مجموعه برتر از نظر ارزش بازار، تلاش می کند “حقوق مالکیت معنوی” را به خریدار اعطا کند. در این گزارش آمده است:

موضوع اصلی مربوط به قراردادهای مجوز NFT ها است. دارنده حق چاپ توکن کنترل نامتقارنی بر مجوز دارد. دارندگان حق چاپ حق دارند مجوز NFT را به صلاحدید خود تغییر دهند. و در صورتی که معتقد باشند قرارداد NFT نقض شده یا به هر دلیل دیگری، می توانند آن را لغو کنند.

در حالی که این مشکل هنوز مستقیماً روی کاربران تأثیر نمی گذارد، اما بعداً می تواند فاجعه بار باشد. از این رو، صادرکنندگان NFT باید قراردادهای مجوز خود را با کاربران به روز کنند تا از تنش های قانونی در آینده جلوگیری کنند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx