بهترین صرافی ها بدون نیاز به احراز هویت

بدون احراز هویت
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 6070 نفر

در طی سال‌های اخیر و با رشد بازار کریپتو، هر روزه به تعداد افرادی که به این بازار علاقه نشان می‌دهند افزوده می‌شود. در بین کاربردهای فراوان کریپتو، خرید و فروش ارز دیجیتال یا ترید بر روی این دارایی‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. به دنبال این افزایش علاقه و تقاضا، صرافی‌های مختلف خارجی و داخلی پدیدار شدند. اما با افزایش جرایم و قوانین مرتبط به رمزارزها و همچنین بحث تحریم ها و… صرافی‌ها مستلزم به انجام فرایند احراز هویت یا همان KYC شدند، مانند صرافی مشهور بایننس. اما احراز هویت دقیقا چیست؟ چرا انجام می‌شود؟ و بهترین صرافی های بدون نیاز به احراز هویت کدام اند؟

احراز هویت یا KYC چیست؟

ممکن است هنگام استفاده از یک سایت، نرم افزار موبایل بانک یا یک شبکه اجتماعی با احراز هویت برخورد کرده باشید. احراز هویت به فرایندی اشاره دارد که در طی آن کاربر باید هویت خود را تایید کند. برای مثال وقتی شما میخواهید وارد موبایل بانک خود شوید، بانک از شما می‌خواهد که کد پیامک شده به شماره موبایل ثبت شده به نام صاحب حساب را وارد کنید. بانک از این طریق هویت شما را تشخیص می‌دهد تا از دسترسی افراد بیگانه به حساب شما جلوگیری شود. این یک نمونه ساده از احراز هویت است.

اما در حوزه کریپتو، از فراید احراز هویت بیشتر با واژه مخفف شده KYC یاد می‌شود. KYC مخفف عبارت Know You Customer به معنای “مشتری خود را بشناسید” است. در این فراید، صرافی از مشتری می‌خواهد که مدارک شناسایی و تصویر چهره و اطلاعاتی هویتی مختلفی را ارائه کند. صرافی از این طریق اطلاعات شما را ذخیره می‌کند تا به نحوی از اقدامات پولشویی و مجرمانه جلوگیری کند. اقداماتی که به دلیل ناشناس بودن تراکنش‌ها در کریپتو، ظاهرا مشکل ساز بوده اند.

بهترین صرافی‌های ارزدیجیتال بدون نیاز به KYC

بسیاری از صرافی‌های ارزدیجیتال، به دلیل قوانین محلی، مانند عدم ارائه خدمات به کشورهای تحریم شده، مبارزه با پلشویی، مبارزه با کمک مالی به تروریسم و… از مشتری احراز هویت می‌خواهند. با این حال برخی نیز وجود دارند که استفاده از خدمات آن‌ها نیازی به انجام KYC ندارد. در این بخش به معرفی بهترین صرافی‌های ارزدیجیتال بدون نیاز به KYC می‌پردازیم:

صرافی کوکوین (KuCoin)

یکی از معتبرترین صرافی‌های ارزدیجیتال کوکوین است. این صرافی از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به حال مشکل خاصی را تجربه نکرده است. از این رو توجه بیش از ۲۰ میلیون کاربر را به خود جلب کرده است. در این صرافی می‌توان بدون انجام احراز هویت فعالیت داشت و از معاملات اسپات، بازار آتی و سایر خدمات آن بهره برد. توجه داشته باشید که بدون انجام KYC در هرروز فقط می‌توانید ۱ بیت کوین از حساب خود برداشت کنید.

صرافی بدون احراز هویت

یکی از معایب صرافی کوکوین، که گاهی مشکل ساز شده است مربوط به بخش معاملات فیوچر این صرافی است. به گزارش برخی از افراد، دیده شده است که سفارش های حد ضرر در معاملات فیوچر این صرافی گاها پر نشده‌اند که موجب لیکویید شدن و زیان کاربران شده است.

صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی کوینکس یکی از زیرمجموعه‌های ViaBTC و مستقر در هنگ کنگ است که کار خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است. این صرافی به دلیل کارمزدهای رقابتی، لیست ارز فراگیر و راحتی استفاده و پشتیبانی فارسی در بین کاربران ایرانی شناخته شده است. تنها چیزی که برای ثبت نام در این صرافی نیاز دارید وارد کردن ایمیل است. بدون انجام احراز هویت در این صرافی، در هر روز فقط قادر به برداشت ۱۰۰۰۰ دلار خواهید بود.

صرافی ارز دیجیتال بدون احراز هویت

صرافی کوینکس در شهریور سال ۱۴۰۲ مورد حمله هکرهای کره شمالی واقع شد که طی آن در حدود ۷۰ میلیون دلار از دارایی‌ها به سرقت رفت. پس از این حمله برای چند روزی واریز و برداشت صرافی به حالت تعلیق در آمد، اما کوینکس این مشکل را رفع کرد و واریز و برداشت خود را از سر گرفت. از این رو می‌توان گفت که این صرافی اعتبار مناسبی دارد توان مدیریت شرایط بحرانی را دارد.

صرافی چنجلی (changelly)

چنجلی (Changelly) یک صرافی قدرتمند و مورد اطمینان در بین صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که فرآیند خرید و تبدیل ارز در آن به صورت آنی انجام می‌شود و نیاز به احراز هویت ندارد. دیگر مزیت سایت چنجلی ارائه بهترین نرخ کارمزد تبادل در بازار است. این صرافی در واقع یک ربات است که با صرافی‌های بزرگ جهانی تعامل دارد. این ربات پس از ثبت درخواست در کمترین زمان، درخواست های خرید و فروش را در این صرافی‌ها ثبت می کند سپس بهترین قیمت موجود را انتخاب و به کاربر نشان می دهد.

بهترین صرافی

صرافی‌های غیرمتمرکز

صرافی‌های غیرمتمرکز نوعی قرارداد هوشمند هستند و به عنوان نسلی جدید و موفق از صرافی‌های ارزدیجیتال به شمار می‌روند. این صرافی‌ها در اختیار یک نهاد یا شرکت خاص نیستند و درواقع یک کد (برنامه) واسط بین خریدار و فروشنده می‌باشند. از این رو نیازی به احراز هویت ندارند و سقف تراکنشی برای آن‌ها نیز تعیین نمی‌شود. از معروف‌ترین این صرافی‌ها می‌توان به یونی سواپ، پنکیک سواپ و وان اینچ اشاره کرد.

مرتبط: صرافی غیرمتمرکز چیست؟

توجه داشته باشید که از صرافی‌های غیرمتمرکز فقط برای تبدیل ارزها می‌توان استفاده کرد. گرچه که برای کابران ایرانی، صرافی‌های متمرکز مانند کوکوین هم فقط برای ترید و تبدیل به کار می‌آیند. به این معنی که برای استفاده از آن‌ها باید ابتدا یک نوع از ارز دیجیتال را تهیه کرده و سرمایه خود را از این طریق وارد این صرافی‌ها کنید. برای مثال تتر یا سایر استیبل کوین‌ها برای صرافی‌های متمرکز مناسب هستند و اتریوم برای صرافی غیرمتمرکزی مثل یونی سواپ مناسب است. برای خرید اتریوم و سایر رمزارزها نیز می‌توانید از صرافی‌های داخلی استفاده کنید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

مزایای صرافی‌های ارز دیجیتال بدون KYC:

حفظ حریم خصوصی: یکی از اصلی‌ترین مزایای صرافی‌های بدون KYC، حفظ حریم خصوصی کاربران است. این صرافی‌ها نیازی به ارائه اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس، شماره تلفن و… ندارند.
سهولت استفاده: صرافی‌های بدون KYC معمولاً فرآیند ثبت نام و احراز هویت ساده‌تری دارند. این امر آن‌ها را برای کاربرانی که تازه شروع به کار با ارزهای دیجیتال کرده‌اند، جذاب‌تر می‌کند.
دسترسی به ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده: برخی از صرافی‌های بدون KYC به کاربران امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده را می‌دهند. این ارزها ممکن است در صرافی‌های با KYC موجود نباشند.

معایب صرافی‌های ارز دیجیتال بدون KYC:

افزایش ریسک کلاهبرداری و پولشویی: صرافی‌های بدون KYC بیشتر مستعد کلاهبرداری و پولشویی هستند. این امر به دلیل عدم احراز هویت کاربران است که امکان سوء استفاده از حساب‌های کاربری را فراهم می‌کند.
احتمال بسته شدن: برخی از صرافی‌های بدون KYC ممکن است به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی یا نقض مقررات تعطیل شوند. این امر می‌تواند به از دست دادن دارایی‌های مشتریان منجر شود. البته این موضوع به قوانین کشور میزبان صرافی مربوط می‌شود.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بدون احراز هویت

همانطور که گفته شد، به دلیل قوانین مالی و ضد پولشویی صرافی‌ها برای ارائه خدمت خود از مشتری احراز هویت می‌خواهند. صرافی‌های داخلی نیز از این قائده مستثنی نیستند. فرایند احراز هویت در صرافی‌های ایرانی معمولا با ارسال مدارک و عکس و تماس با تلفن ثابت کاربر انجام می‌شود که گاها ممکن است بسیار زمانگیر باشد یا حتی مشتری شرایط لازم را نداشته باشد.

صرافی ارزینجا، برای بهبود تجربه مشتریان و افزایش سرعت در استفاده از خدمات پلتفرم معاملاتی خود، زمان تایید فرایند احراز هویت را به ۱۵ دقیقه رسانده است. با این حال از آنجایی که برای خرید رمزارز، طبق قوانین کشوری، تکمیل فرایند احراز هویت لازم است، ارزینجا این فرایند را به طوری ساده تر، بدون نیاز به تلفن ثابت تکمیل و تایید می‌کند. همچنین درصورت بروز هرگونه مشکل در طول انجام فرایند احراز هویت، کارشناسان پشتیبانی ارزینجا برای راهنمایی کاربران و رفع ایرادات آن‌ها در دسترس می‌باشند.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx