تعطیلی بزرگترین استخر استخراج مونرو

استخراج مونرو
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 567 نفر

احتمال کاهش تمرکززدایی شبکه مونرو با تعطیلی بزرگترین استخر استخراج مونرو

بسته شدن قریب الوقوع بزرگترین استخر استخراج مونرو بحث عدم تمرکز را بین کاربران این شبکه داغ کرده است.

مونرو محبوب‌ترین پرایوسی کوین در بازار ارزهای دیجیتال است و سرمایه‌گذاران به دلیل ناشناس بودن تراکنش های آن به این ارزدیجیتال علاقه زیادی دارند. جامعه مونرو بسیار گسترده است و ماینرهای زیادی این رمزارز را استخراج می کنند. استخر استخراج Minexmr  در گذشته بیشترین قدرت استخراج شبکه مونرو را در اخیتار داشته است. با این حال،Minexmr  که بزرگترین استخر استخراج مونرو است، اعلام کرده است که فعالیت‌های خود را تعطیل می‌کند و بحث‌های و جدل های مختلفی را در بین کاربران ارزهای دیجیتال به راه انداخته است.

بزرگترین استخر استخراج مونرو تعطیل می شود

در آخر هفته،Minexmr  اعلام کرد که فعالیت های خود را برای همیشه تعطیل می کند. این استخر طبق داده‌های وب‌سایت دارای هش ریت ۱.۰۵ گیگاهرتز بر ثانیه است که آن را به بزرگترین استخر استخراج مونرو تبدیل می‌کند که ۴۲ درصد از کل هش ریت شبکه را کنترل می‌کند.

در این اعلامیه این تیم هیچ توضیحی برای دلیل تعطیل شدن آن ارائه نشده است، اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که این موضوع به تحریم پرایوسی کوین ها توسط دولت ها مرتبط است. Mienxmr در عوض جایگزین هایی مانند p2pool غیرمتمرکز را برای ماینرهایی که مایل به ادامه کار بودند پیشنهاد کردند.

عملا، ماینرهای مونرو در استخر Minexmr کمتر از دو هفته فرصت دارند تا فعالیت های خود را به استخر دیگری منتقل کنند. در این پست توضیح داده شده است که تمام ماینرهایی که تا ۱۲ آگوست به‌روزرسانی نشده‌اند، کار خود را متوقف خواهند کرد. در مورد پاداش های ماینرها نیز اعلام شد که پس از تعطیلی در ۱۲ آگوست پرداخت می شود.

واکنش کابران ارزدیجیتال

رشد استخر استخراج Minexmr کاربران مونرو را که به تمرکززدایی علاقه زیادی دارند نگران کرده بود. هنگامی که نرخ هش کنترل شده توسط استخر از ۴۰% گذشت; نگرانی ها بیشتر شد; زیرا کاربران نگران بود که چنین تمرکز قدرتی در این استخر چقدر می تواند خطرناک باشد.

درخواست هایی مبنی بر توزیع بیشتر هش ریت ماینینگ به استخرهای دیگر مانند p2pool شده است; و به نظر می رسد این دسته از کاربران به خواسته خود رسیده اند. با هش ریت ماینینگ توزیع‌شده‌; دستیابی به تمرکززدایی آسان‌تر است زیرا یک استخر واحد نمی‌تواند بر کل شبکه تأثیر بگذارد.

با این حال، همه از تعطیلی استخر استخراج Minexmr خوشحال نشده اند. برخی از این تعطیلی ابراز ناراحتی کرده اند زیرا Minexmr قدیمی ترین استخر استخراج مونرو است. انتخاب اصلی بعدی برای ماینرها اکنون p2pool است که تنها ۳ درصد از هش ریت ماینینگ را تشکیل می دهد.

این خبر هیچ تاثیر منفی بر قیمت مونرو (XMR) نداشته است. در زمان نگارش این مقاله، مونرو در ۷ روز گذشته ۸.۰۹ درصد افزایش داشته و در حال حاضر با قیمت ۱۵۸ دلار معامله می شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx