بیت کوین و طلا، همبستگی بیشتر و دو پناهگاه در برابر بحران ها

بیت کوین یا طلا
  • زمان مطالعه: ۶دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 330 نفر

در حالی که قیمت بیت کوین (BTC) در حال افزایش است، احساسات نسبت به آن منفی تر شده است. این موضوع ممکن است نشان از شروع یک روند نزولی در آینده نه چندان دور باشد. طبق داده های موجود، در حال حاضر احساسات منفی نسبت به بیت کوین بیشتر از احساسات مثبت به آن است. چنین وضعیتی می‌تواند به تغییر مسیر قیمت بیت کوین منجر شود. افزایش احساسات منفی، با افزایش قیمت بیت کوین و فعالیت معاملاتی آن در روزهای اخیر در تضاد است. به عبارت دیگر، بین قیمت بیت کوین و احساسات در مورد آن، واگرایی به وجود آمده است. جالب اینجاست که همبستگی بین قیمت بیت کوین و طلا به طور قابل توجهی احساسات مثبت نسبت به این ارز دیجیتال را افزایش داده است.

دلیل افزایش همبستگی بین بیت کوین و طلا را می‌توان به محبوبیت بیت کوین به عنوان یک دارایی امن نسبت داد. در واقع، استفاده از بیت کوین به عنوان یک پناهگاه در برابر عدم اطمینان اقتصادی به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. در حال حاضر، قیمت لحظه ای بیت کوین برابر با $ ۵۷,۹۵۷.۵۳ است که نشان دهنده -۴.۶۷% تغییر در ۲۴ ساعت اخیر است.

ارتباط بین بیت کوین و طلا

خرید بیت کوین

اگرچه اخیراً کاهشی در میزان احساسات مثبت به بیت کوین مشاهده شده، اما حداقل در شرایط فعلی که این رمزارز به سطح ۳۴ هزار دلاری جهش کرده، به طور کلی می‌توان گفت که به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب محبوبیت پیدا کرده است. در همین حال، ارتباط بیت کوین با طلا به بالاترین سطح خود از زمان بحران بانکی در اوایل امسال رسیده است. این وضعیت را می‌توان نشان دهنده یک تغییر احتمالی در رفتار سرمایه گذاران دانست. آن‌ها در حال رفتن به سمت دارایی های امن مانند فلزات گرانبها و ارزهای دیجیتال در زمان آشفتگی اقتصادی هستند.

در میانه عدم اطمینان در شرایط فعلی اقتصادی، معامله گران و سرمایه گذاران به شدت به دنبال راه هایی برای محافظت از سرمایه ها و دارایی های خود هستند. مثل همیشه، طلا انتخاب اول برای سرمایه گذاری در زمان آشوب بوده است. این مرتبه اما به نظر می‌آید که نگاه ها به بیت کوین، مانند نگاه ها به طلا شده است.

با توجه به عدم اطمینان و بی ثباتی روزافزون، معامله گران و سرمایه گذاران در حال تنوع بخشیدن به استراتژی های خود و فراتر رفتن از اتکای سنتی به طلا هستند. در حقیقت، این طرز فکر که اتفاقا در حال افزایش است، نشانگر علاقه روزافزون به دسته ای از دارایی های جایگزین، از جمله ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین است و نشانه‌ای از فاصله گرفتن مردم، از برداشت های سنتی در خصوص حفاظت کردن از ثروت و سرمایه های شخصی است. اکنون باید گفت که معامله گران و سرمایه گذاران بیشتری بیت کوین را به عنوان اتفاق بزرگ بعدی می‌بینند.

استخراج و قیمت بیت کوین

استخراج بیت کوین

کمیاب شدن تدریجی بیت کوین، یک نقطه عطف محسوب می‌شود که به اعتقاد کارشناسان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر آینده و قیمت بیت کوین داشته باشد. در حالی که با افزایش سختی استخراج، استخراج بیت کوین های جدید کاهش پیدا می‌کند، عرضه کلی بیت کوین نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

افزایش سختی استخراج که بازتابی از افزایش توان محاسباتی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین های جدید است، نه تنها بر عرضه تأثیر می‌گذارد، بلکه بر ثبات قیمتی بیت کوین نیز تأثیر می‌گذارد. افزایش اخیر در سختی استخراج، فرایند ایجاد کوین های جدید را چالش‌برانگیزتر کرده است. در نتیجه، این عامل می‌تواند تأثیر عمیقی بر عرضه کلی بیت‌کوین در بازار داشته باشد و به طور بالقوه باعث کمیاب‌تر شدن و در نتیجه افزایش قیمت بیت کوین شود.

ماینرها و ثبات بازار ارز دیجیتال

طلا یا بیت کوین

رابطه بین سودآوری ماینرها و فشار فروش، جنبه مهمی از ثبات در قیمت بیت‌کوین را آشکار می‌کند. کاهش تمایل به فروش که با افزایش درآمد ماینرها به وجود می‌آید، فشار فروش در بازار را پایین می‌آورد که این امر برای ثبات بیت‌کوین اساسی است.

با توجه به اینکه بیت کوین به‌عنوان یک پناهگاه در برابر نبود ثبات اقتصادی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، بحث های در حال انجام، بر سر پتانسیل آن در خصوص پیشی گرفتن از طلا به‌عنوان دارایی امن جدید متمرکز شده است. در همین راستا، انجام مقایسه بین بیت کوین و طلا، بیشتر از گذشته صورت می‌گیرد. این موضوع، نشان‌دهنده تغییر افکار است، تغییری به سمت بیت‌کوین در چشم‌انداز مالی در آینده.

جمع بندی

با توجه به مطالب ارائه شده، می‌توان نتیجه گرفت که بیت کوین و طلا به دو پناهگاه در برابر بحران های اقتصادی تبدیل شده‌اند. این دو دارایی به دلیل ویژگی های مشترکی مانند کمیابی، در شرایط اقتصادی نامساعد مورد توجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرند.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین در حال افزایش است، اما احساسات نسبت به آن منفی تر شده است. این موضوع ممکن است نشان‌دهنده شروع یک روند نزولی در آینده باشد. علاوه بر این، کمیاب شدن تدریجی بیت کوین، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر آینده و قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد. افزایش سختی استخراج، فرایند ایجاد کوین های جدید را دشوارتر کرده است. این موضوع به طور بالقوه می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود.

در نهایت، با توجه به محبوبیت بیت کوین به عنوان یک پناهگاه در برابر بی ثباتی اقتصادی، بحث ها بر سر پتانسیل آن درباره پیشی گرفتن از طلا به عنوان دارایی امن، بالا گرفته است. این موضوع، نشان از تغییر افکار دارد، تغییری به نفع بیت کوین و آینده این فناوری انقلابی.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx