کاهش شدید قیمت ماینر های بیت کوین

قیمت ماینر بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 875 نفر

کاهش شدید قیمت ماینر ها

ماینر های ASIC بیت کوین (دستگاه‌هایی که تنها برای استخراج بیت‌کوین بهینه‌سازی شده‌اند) در حال حاضر با قیمت‌های پایین‌تری به فروش می‌رسند که از سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دیگر مشاهده نشده است، که به عنوان نشانه دیگری از عمیق‌تر شدن بازار نزولی ارز دیجیتال تلقی می‌شود.

طبق آخرین داده‌های هش ریت، کارآمدترین ماینر های ASIC، آنهایی که حداقل یک تراهش در هر ۳۸ ژول انرژی تولید می‌کنند، شاهد کاهش ۸۶.۸۲ درصدی قیمت‌های خود نسبت به ماه می بوده‌اند. در ۷ می ۲۰۲۱ اوج ۱۱۹.۲۵ دلار به ازای هر تراهش به ۱۵.۷۱ دلار در ۲۵ دسامبر کاهش یافت. ماینرهای این دسته عبارتند از Antminer S19 Bitmain و Whatsminer M30s MicroBTC.

همین موضوع در مورد ماشین‌های رده متوسط نیز صادق است، به طوری که قیمت‌ها پس از افت شدید ۸۹.۳۶ درصدی نسبت به اوج قیمت ۹۶.۲۴ دلار در ماه می، اکنون به طور میانگین به ۱۰.۲۳ دلار رسیده است.

با این حال، ماشین‌هایی که کمترین کارایی را دارند (ماشین‌هایی که به بیش از ۶۸ ژول در هر تراهش نیاز دارند) اکنون ۴.۷۲ دلار قیمت دارند که ۹۱ درصد کاهش نسبت به اوج قیمت ۵۲.۸۵ دلاریشان است. آخرین باری که نزدیک به این قیمت شد، حدود ۵ نوامبر ۲۰۲۰ بود.

قیمت ماینرهای بیت کوین

قیمت ماینرهای بیت کوین

کاهش قیمت‌ها عمدتاً به ماینرهای بزرگ استخراج بیت‌کوین نسبت داده می‌شود که تلاش کرده‌اند سودآوری خود را در سرتاسر بازار نزولی حفظ کنند، به‌طوری‌که بسیاری از آن‌ها یا درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ کرده‌اند، یا بدهی‌ها را پذیرفته‌اند یا دارایی‌ها و تجهیزات استخراج بیت کوین خود را فروخته‌اند تا سرپا بمانند.

از جمله شرکت هایی که این کار را انجام داده اند عبارتند از Core Scientific ،Marathon Digital ،Riot Blockchain Bitfarms و Argo Blockchain.

اما کاهش شدید قیمت با برخی خریداران مشتاق مواجه شده است. در میان آن‌ها می‌توان به بسیاری از تأسیسات ماینینگ مستقر در روسیه مانند BitRiver اشاره کرد که می‌توانند از هزینه‌های نسبتاً پایین برق استفاده کنند، با برخی سخت‌افزارهای به‌روز که قادر به استخراج ۱ بیت کوین با قیمت حدود ۰.۰۷ دلار در هر کیلووات ساعت در این کشور غنی از انرژی هستند.

در حالی که پیش‌بینی اینکه ماینرهای ASIC در آینده به چه سمت قیمتی خواهند رفت دشوار است، نیکو اسمید از Digital Mining Solutions  در توییتی در ۲۱ دسامبر اشاره کرد که قیمت‌های ماینر ASIC در آخرین چرخه نصف شدن بیت‌کوین در ماه می به پایین‌ترین حد خود رسیده است و ۱۱ می ۲۰۲۰ و اندکی پس از آن به شدت افزایش یافت. چیزی که می تواند در چرخه نصف شدن بعدی بیت کوین که انتظار می رود در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ انجام شود، اتفاق بیافتد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx