چگونه استخراج بیت کوین باعث کاهش انتشار گاز های گلخانه ایی میشود

استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 498 نفر

اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین مدت هاست که موضوع بحث های زیادی در جامعه بوده است. با توجه به مقدار انرژی مصرف شده توسط رایانه های پرقدرت که برای حل معادلات پیچیده ریاضی برای تأیید تراکنش ها مورد نیاز است، فعالیت های ماینینگ در برخی مناطق به منظور حفاظت از عرضه انرژی یک کشور ممنوع شده است. با این حال، شکل جدیدی از استخراج بیت کوین پیشنهادی امیدوارانه در برابر ترکیبی از باد و خورشید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

کاهش انتشار با استخراج بیت کوین

یکی از فعال ترین راه ها برای آلودگی محیط زیست، حفاری نفت بوده است. در طول این فرآیند، گاز طبیعی تولید می‌شود و از آنجایی که استفاده از گاز طبیعی  مقرون به صرفه نبوده است، تولیدکنندگان اغلب مجبورند گاز طبیعی تولید شده در محل را بسوزانند.

از طریق فرآیندی به نام شعله ور شدن، گاز طبیعی در هوا سوزانده می شود. با این حال، اتفاقی که میوفتد این است که تن ها C02 را در جو آزاد می کند که منجر به انتشار بیشتر می شود. راه‌حل‌های مختلفی مانند انرژی باد و خورشیدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فرآیند شعله‌ور شدن ارائه شده است، اما هیچ‌کدام به اندازه استفاده از گاز طبیعی برای استخراج بیت‌کوین مؤثر نبوده‌اند.

مطالعه ای از Cross Energy نشان میدهد که در واقع استفاده از گاز طبیعی برای استخراج بیت کوین مقرون به صرفه تر است و انتشار گازهای گلخانه ای را تا بیش از ۵۰۰ درصد در مقایسه با باد و حتی بیشتر از انرژی خورشیدی کاهش می دهد.

 

استخراج بیت کوین در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، خورشید و باد را شکست می دهد | منبع: Arcane Research

استخراج بیت کوین در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، خورشید و باد را شکست می دهد | منبع: Arcane Research

نحوه کار این است که این فعالیت در محلی که گاز طبیعی در آن تولید می شود انجام می شود. این می تواند مستقیماً گاز را به عنوان انرژی برای فعالیت های معدنی استفاده کند و به طور کلی بازده بیشتر و انتشار کمتری را ارائه دهد.

مطالعات Roscoe نشان داد که به ازای هر ۱۰۰۰ دلار سرمایه گذاری در سیستم استخراج بیت کوین با استفاده از گاز طبیعی، انتشار ۶.۳۲ تن معادل CO2 کاهش می یابد. اکنون، برای در نظر گرفتن این موضوع، باد و خورشید هر دو میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان ۱.۳ و ۰.۹۸ معادل CO2 برای همان سرمایه گذاری ۱۰۰۰ دلاری کاهش می دهند. این نشان می دهد که استخراج بیت کوین با استفاده از گاز طبیعی نه تنها از نظر هزینه جایگزین بهتری است، بلکه برای محیط زیست نیز بسیار بهتر است.

اگر گاز طبیعی تولید شده از حفاری نفت را بتوان به درستی هدایت کرد، فرآیند فلرینگ را می توان حذف کرد. از آنجایی که گازها در داخل یک ژنراتور الکتریکی با محیط کنترل شده سوزانده می شوند، تاثیر آن بر محیط به شدت کاهش می یابد. به این واقعیت اضافه کنید که استخراج بیت کوین مکان یابی است و می توان آن را در هر مکانی راه اندازی کرد، دستوری برای موفقیت به ارمغان می آورد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx