نگاهی بر دنیای کریپتو در هفته‌ای که گذشت

اخبار ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: ۱۰دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 293 نفر

هفته‌ای پرخبر و پرحاشیه برای دنیای ارزهای دیجیتال سپری شد. در این هفته، شاهد اخبار مهمی از جمله ورود یک شرکت جدید به رقابت برای راه‌اندازی ETF بیت کوین در ایالات متحده، توقف پشتیبانی بایننس از استیبل کوین BUSD و افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران نهادی برای بیت کوین بودیم. در ادامه نگاهی جامع بر مهمترین اتفاقاتی که در این هفته رخ داد و همچنین پیش بینی ها و اظهارات مهم را بررسی خواهیم کرد.

هفته پر از خبر ارزهای دیجیتال

رقابت برای ETF بیت کوین داغ‌تر شد

رقابت برای صندوق‌های قابل معامله در بورس یا همان ETF بیت کوین، با پیوستن شرکت مدیریت دارایی Pando Asset از سوئیس به این رقابت، داغ‌تر شد. این شرکت در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذر)، فرم S-1 را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کرد.

این ETF بیت کوین که Pando Asset Spot Bitcoin Trust نام دارد، مشابه با سایر ETFهای پیشنهادی دیگر، قصد دارد قیمت بیت کوین را دنبال کند و امکان خرید بیت کوین را برای طیف گسترده‌تری از اشخاص امکان‌پذیر کند. این شرکت از صرافی ارز دیجیتال کوین بیس برای نگهداری بیت کوین های تحت مدیریت خود استفاده خواهد کرد.

با پیوستن Pando Asset، تعداد متقاضیان ETF بیت کوین در ایالات متحده به ۱۳ مورد رسید. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به بلک راک، ARK Invest و Grayscale اشاره کرد.

ETF بیت کوین

در همین حال، بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، نیز در تلاش برای بهبود شانس خود برای تایید ETF بیت کوین خود است. این شرکت در تاریخ ۳۰ نوامبر (۹ آذر)، تغییراتی را در درخواست خود به SEC ارائه کرد. این تغییرات شامل ارائه اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مدیریت صندوق توسط بلک راک و همچنین کاهش میزان بیت کوینی که صندوق می‌تواند در اختیار داشته باشد، می‌شود.

SEC هنوز هیچ تصمیمی در مورد ETFهای بیت کوین اتخاذ نکرده است. با این حال، انتظار می‌رود که در نهایت این تصمیم در سال ۲۰۲۴ گرفته شود.

توقف پشتیبانی بایننس از استیبل کوین BUSD

صرافی ارز دیجیتال بایننس اعلام کرد که در ماه دسامبر پشتیبانی از استیبل کوین بومی خود، بایننس یو اس دی (BUSD)، را متوقف خواهد کرد. این تصمیم در پی توقف ضرب توکن های جدید توسط شرکت پکسوس، صادرکننده BUSD، گرفته شده است؛ بایننس از کاربران خواسته است تا قبل از ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر)، BUSD موجود خود را برداشت یا به سایر دارایی‌ها تبدیل کنند. پس از ۳۱ دسامبر، موجودی‌های BUSD کاربران به‌طور خودکار به فرست دیجیتال یواس‌دی (First Digital USD) تبدیل خواهد شد.

آینده قیمت بیت کوین از نگاه سرمایه گذاران نهادی

حجم معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) در تاریخ ۱۰ نوامبر از حجم معاملات آتی بیت کوین در بایننس پیشی گرفت. این نشان‌دهنده افزایش تقاضای سرمایه گذاران نهادی برای بیت کوین است؛ شاخص‌های مشتقات BTC نشان می‌دهد که این سرمایه گذاران نهادی اعتماد قوی به پتانسیل بیت کوین برای شکستن مرز ۴۰,۰۰۰ دلار در کوتاه مدت دارند. حجم تعهدات باز معاملات آتی بیت کوین CME در حال حاضر به ۴.۳۵ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۲۱، زمانی که بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی ۶۹,۰۰۰ دلار رسید، است.

این افزایش چشمگیر ۱۲۵ درصدی حجم سود باز (اپن اینترست) معاملات آتی بیت کوین CME از ۱.۹۳ میلیارد دلار در اواسط اکتبر، احتمالاً به خوشبینی‌ها برای تأیید اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین مرتبط است.

قیمت بیت کوین

نخستین سال چت جی پی تی (ChatGPT): سالی پر فراز و نشیب

شرکت اپن ای آی (OpenAI) که یک شرکت تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی است، در سال ۲۰۲۲ چت بات چت جی پی تی را عرضه کرد. چت جی پی تی، در سه ماه اول خود به ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه رسید و به محبوب‌ترین ابزار هوش مصنوعی در جهان تبدیل شد؛ وجود چت جی پی تی با حواشی و جنجال‌های زیادی همراه بوده است. برخی از کارشناسان معتقد بودند که این ابزار می‌تواند به انقراض بشر منجر شود. همچنین، اتهاماتی مبنی بر نقض گسترده کپی رایت علیه اپن ای آی مطرح شد. در نهایت، مدیرعامل اپن ای آی، سم آلتمن، در پی اختلاف نظر با هیئت مدیره اخراج شد.

انتقال ۱۰.۸ میلیون دلار از FTX و آلامدا به بایننس، کوین بیس و وینترمیوت

شرکت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال FTX و آلامدا ریسرچ (Alameda Research) که اکنون کار نمی‌کنند، ۱۰.۸ میلیون دلار را با استفاده از هشت ارز دیجیتال به حساب‌هایی در بایننس، کوین بیس و وینترمیوت (Wintermute) منتقل کردند.

شرکت تحلیلی اسپات آن چین (Spot On Chain) این انتقال را شناسایی کرده و تخمین زده که این شرکت‌های منحل‌شده، از ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ (۲ آبان ۱۴۰۱)، معادل ۵۵۱ میلیون دلار را با استفاده از ۵۹ ارز دیجیتال متفاوت، انتقال داده‌اند. این انتقال‌ها به‌عنوان بخشی از روند بازگرداندن دارایی سرمایه گذاران FTX و آلامدا انجام شده است.

بیشترین سود و کمترین زیان در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر

در پایان هفته، قیمت بیت کوین (BTC) به ۳۸,۶۷۳ دلار، اتریوم (ETH) به ۲,۰۸۴ دلار و ریپل (XRP) به ۰.۶۱ دلار رسید. ارزش کل بازار ارز دیجیتال نیز به ۱.۴۵ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد.

قیمت ارز دیجیتال

بیشترین رشد قیمت بین ۱۰۰ رمزارز برتر

در میان ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر، سه ارز دیجیتال برتر با بیشترین افزایش قیمت در این هفته عبارت‌اند از:

  • دلار ترا کلاسیک (USTC): با ۲۹۴.۴۰ درصد
  • لونا کلاسیک (LUNC): با ۸۵.۷۸ درصد
  • آیوتا (IOTA): با افزایش ۳۱.۵۳ درصد

شدیدترین کاهش قیمت بین ۱۰۰ رمزارز برتر

همچنین، بیشترین میزان ریزش قیمت در میان ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر، متعلق به ارزهای دیجیتال زیر است:

  • بلور (BLUR): با ۲۱.۸۷ درصد
  • دی وای دی ایکس (ethDYDX): با ۱۳.۹۰ درصد
  • گس (GAS): با ۱۰.۰۶ درصد

مهمترین اظهارات این هفته

مایک نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال:

«من فکر می‌کنم [تواقفق بایننس با SEC] برای شرکت آن‌ها یک نتیجه مثبت است. من فکر می‌کنم این برای صنعت ما یک نتیجه مثبت است.»

آرتور هیز، کارآفرین و مدیرعامل سابق بیت مکس:

«بدیهی است که رفتار با CZ و بایننس مضحک است و فقط ماهیت خودسرانه مجازات در دست دولت را برجسته می‌کند.»

بایننس

اگنس کالامار، دبیرکل عفو بین‌الملل:

«بیایید فراموش نکنیم که نوآوری در برابر مقررات، یک دوگانگی کاذب است که سال‌ها توسط شرکت‌های فناوری برای فرار از پاسخگویی معنادار و مقررات الزام‌آور تبلیغ شده است.

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم:

هوش مصنوعی […] یک نوع جدید از ذهن است که به سرعت در حال کسب هوش است و شانس جدی برای پیشی گرفتن از توانایی‌های ذهنی انسان و تبدیل شدن به گونه برتر جدید در کره زمین را دارد.»

رابرت کیوساکی، نویسنده و کارآفرین:

«بازنده نباشید. از سیستم پولی جعلی خارج شوید. اکنون وارد طلا، نقره، بیت کوین شوید… قبل از اینکه خیلی دیر شود.»

پیش بینی این هفته برای آینده ارزهای دیجیتال

آخرین پیش‌بینی از استاندارد چارترد (Standard Chartered) نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ شش رقمی شود. با توجه به احتمال تایید ETF های اسپات بیت کوین در ایالات متحده، قیمت بیت کوین طی ۱۲ ماه آینده می‌تواند تقریباً به سه برابر قیمت فعلی خود (۳۷,۷۰۰ دلار) افزایش یابد.

جف کندریک، رئیس تحقیقات تحقیقات کریپتو در استاندارد چارترد، نوشته است: «ما اکنون بیش از گذشته انتظار داریم که رشد قیمت بیشتری قبل از هاوینگ محقق شود، به ویژه به واسطه راه‌اندازی زودتر از حد انتظار ETF بیت کوین. این نشان می‌دهد که احتمال رسیدن به سطح ۱۰۰,۰۰۰ دلار قبل از پایان سال ۲۰۲۴ وجود دارد.»

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx