آموزش استخراج بیت کوین | قسمت سوم

آموزش استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 545 نفر

نحوه استخراج بیت کوین: راهنمای استخراج بیت کوین | قسمت سوم

مقایسه سودآوری سخت افزار ماینینگ

چندین ماشین حساب آنلاین در وب سایت هایی مانند AsicMinerValue ،CryptoCompare و Nicehash وجود دارد، که در آن ها می توان به سرعت سودآوری یک دستگاه ماینینگ برای استخراج بیت کوین را بررسی کرد. همچنین تخمین سود به صورت دستی با فرمول زیر امکان پذیر است:

این فرمولی است که بسیاری از این ماشین‌حساب‌ها از آن استفاده می‌کنند و به سادگی سهم شما را از نرخ هش کلی تقسیم بر کل انتشار شبکه به دلار نشان می‌دهد. مقادیر ورودی مورد نیاز یا پارامترهای ثابت هستند (زمان بلاک برای بیت کوین ۱۰ دقیقه است، بنابراین شش بلوک در یک ساعت و ۱۴۴ بلاک در روز استخراج می شود)، یا می توان آنها را در وب سایت های داده مانند Blockchain.com  یا Coinmetrics پیدا کرد.

برای یافتن سود، باید هزینه برق را نیز کم کرد. به لطف معادل بین کیلووات و کیلووات ساعت، می توانید به سادگی با ضرب مصرف برق دستگاه در ۲۴ ساعت در روز و قیمت برق در هر کیلووات ساعت مقدار برق مصرفی روزانه را محاسبه کنید. در زیر جدولی وجود دارد که ASIC های اصلی در حال حاضر در بازار و دوره بازپرداخت آنها را نشان می دهد. یعنی چقدر طول می کشد تا سرمایه گذاری با درآمدهای فعلی سربه‌سر شود. شایان ذکر است که سود استخراج بیت کوین در طول زمان به شدت تغییر می کند و تعمیم یک روز در آینده می تواند منجر به نتایج نادرست شود. با این وجود، این یک معیار مفید برای درک اثربخشی نسبی هر دستگاه است.

همانطور که در جدول مشاهده می شود، هیچ یک از ASIC ها با قیمت ۰.۲۰ دلار در هر کیلووات ساعت سود نمی کنند. عملکرد نسبی اکثراً برای هر یک از نسل جدید ASIC یکسان است، در حالی که اگر برق ارزان باشد، مدل‌های قدیمی‌تر می‌توانند پیشنهاد جذابی باشند.

مقایسه سودآوری دستگاه های ماینینگ

مقایسه سودآوری دستگاه های ماینینگ

سودآوری و هزینه برق دستگاه ماینینگ

سودآوری و هزینه برق دستگاه ماینینگ

 

به عنوان مثال، Canaan AvalonMiner 1066 بازده انرژی پایینی دارد اما قیمت بسیار پایینی نیز دارد، که علیرغم اینکه یک مدل نسبتاً قدیمی است، آن را نسبتاً در قیمت پایین برق رقابتی می کند. دستگاه ماینینگ بیتمین S17 Pro، یک ASIC نسل قبلی، به دلیل هزینه پایین‌تر همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است، اما با افزایش نرخ قیمت برق مرجع، به سرعت غیرجذاب می‌شود. به نظر می رسد دستگاه های MicroBT متعادل ترین عملکرد را برای ماینینگ دارند. یکی از آخرین مسائلی که باید در نظر گرفت این است که این جدول در یک بازار صعودی گردآوری شده است. سود ممکن است بالاتر از حد متوسط ​​باشد، اگرچه نصف شدن سال ۲۰۲۰ هنوز تازه است و ممکن است با انتشار کمتر بیت کوین، شرایط را متعادل کند.

خرید و راه اندازی سخت افزار

چندین فروشگاه ASIC را به مشتریان خرده‌فروش می‌فروشند، در حالی که برخی از تولیدکنندگان دستگاه استخراج بیت کوین اجازه خرید مستقیم را نیز می‌دهند. اگرچه تهیه آنها نسبت به کارت های گرافیک رایج دشوارتر است، اما هنوز هم برای هر کسی امکان خرید ASIC با قیمت قابل قبولی وجود دارد. شایان ذکر است که خرید تجهیزات ماینینگ از مغازه ها یا تولیدکنندگان کشورهای خارجی ممکن است عوارض سنگین واردات را به همراه داشته باشد.

بسته به سازنده یا فروشگاه،ASIC ها ممکن است بدون منبع تغذیه ارائه شوند، که سپس باید جداگانه خریداری شوند. برخی از سازندگان ASIC واحدهای خود را می فروشند، اما می توان از PSU های ساخته شده برای سرورها یا رایانه های بازی نیز استفاده کرد، اگرچه احتمالاً به تغییرات خاصی نیاز دارند.

ASICها باید از طریق کابل اترنت به اینترنت وصل شوند و فقط می‌توان آن‌ها را از طریق یک مرورگر وب با اتصال به آدرس IP محلی، مشابه روتر خانگی، پیکربندی کرد.

قبل از ادامه، لازم است یک حساب کاربری با یک استخر استخراج انتخابی راه‌اندازی کنید، که سپس اطلاعات دقیقی در مورد نحوه اتصال به سرورهای آن ارائه می‌کند. از پنل وب دستگاه  ASIC خود، باید اندپوینت و اطلاعات حساب استخر را وارد کنید. سپس ماینر شروع به کار و تولید بیت کوین می کند.

اکیدا توصیه می شود ماینینگ را بوسیله وصل شدن به یک استخر انجام دهید، زیرا می توانید با ادغام سخت افزار خود با دیگران، بازده ثابتی داشته باشید. در حالی که ممکن است دستگاه شما همیشه هش درست برای ایجاد یک بلوک را پیدا نکند، سهم استخراج شما همچنان سود خواهد داشت.

ملاحظات و خطرات استخراج بیت کوین

علاوه بر ریسک مالی ناشی از عدم سود، ریسک‌های فنی نیز در مدیریت دستگاه‌های پرقدرت مانند ASIC وجود دارد. تهویه مناسب برای جلوگیری از سوختن اجزای تجهیزات ماینرها به دلیل گرمای بیش از حد مورد نیاز است. کل برق مصرفی ماینر به عنوان گرما در محیط آن پراکنده می شود و یک ASIC احتمالاً قدرتمندترین دستگاه در خانه یا محل کار شما خواهد بود.

همچنین به این معنی است که هنگام استخراج بیت کوین باید محدودیت های شبکه برق خود را به دقت در نظر بگیرید. شبکه برق خانه شما تا حداکثر سطح توان رتبه بندی شده است و هر پریز نیز حداکثر کشش جریان خاص خود را دارد. استفاده از برق فراتر از این محدودیت ها به راحتی می تواند منجر به قطعی مکرر یا آتش سوزی سیم کشی شما شود. برای تعیین اینکه آیا راه اندازی استخراج بیت کوین شما ایمن است یا خیر، با یک متخصص مشورت کنید.

نگهداری منظم در برابر گرد و غبار و سایر عوامل محیطی برای سالم نگه داشتن دستگاه های استخراج بیت کوین نیز مورد نیاز است. در حالی که خرابی ها نسبتاً نادر هستند، ASIC ها می توانند زودتر از زمان مورد انتظار بدون تعمیر و نگهداری مناسب از کار خارج شوند. بزرگترین تهدید برای سودآوری دستگاه های ماینینگ این است که ممکن است منسوخ شوند. ماینرهای کارآمدتر در نهایت دستگاه های قدیمی تر را از رده خارج خواهند کرد.

نسل‌های تاریخی ماینرها مانند بیتمین S9 که در حدود سال ۲۰۱۶ عرضه شدند، تقریباً چهار سال دوام آوردند تا اینکه به جایی رسیدند که دیگر سود دهی مناسبی نداشتند. با این حال، سرعت پیشرفت در فناوری محاسبات تا حد زیادی غیر قابل پیش بینی است. استخراج بیت کوین از هیچ سرمایه گذاری دیگری مستثنی نیست. خطرات و سودهای مربوط به سرمایه گذاری همیشه وجود دارند. امیدواریم این راهنما نقطه شروع مناسبی برای ارزیابی بیشتر هر دو مورد باشد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx