آموزش استخراج بیت کوین | قسمت اول

آموزش استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 781 نفر

نحوه استخراج بیت کوین: راهنمای استخراج بیت کوین | قسمت اول

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین فرآیند ایجاد بلوک های معتبر است که سوابق تراکنش ها را به دفتر کل عمومی بیت کوین اضافه می کند که به آن بلاکچین می گویند. این یکی از اجزای حیاتی شبکه بیت کوین است زیرا به اصطلاح «مشکل دوبار خرج کردن» را حل می کند.

مشکل دوبار خرج کردن به موضوع نیاز به اجماع در مورد سابقه معاملات اشاره دارد. مالکیت بیت کوین را می توان از طریق رمزنگاری کلید عمومی به صورت ریاضی اثبات کرد. با این حال، رمزنگاری به تنهایی نمی تواند تضمین کند که یک سکه خاص قبلاً برای شخص دیگری ارسال نشده است. برای تشکیل یک تاریخچه مشترک از تراکنش ها، فرد باید یک سفارش توافقی داشته باشد که به عنوان مثال، بر اساس زمان ایجاد هر تراکنش باشد. اما هر ورودی خارجی می تواند توسط هر کسی که آن را ارائه می دهد دستکاری شود و شرکت کنندگان را ملزم می کند که به شخص ثالث اعتماد کنند.

در این مقاله، ماینینگ کریپتو، نحوه استخراج بیت کوین، نحوه کار استخراج بیت کوین، هزینه استخراج بیت کوین، غیرقانونی بودن استخراج بیت کوین و مشکلات مختلف استخراج بیت کوین که ماینرها با آن مواجه هستند، بحث خواهیم کرد.

استخراج بیتکوین چگونه کار می کند؟

ماینینگ (به طور کلی استخراج بلاکچین) از انگیزه های اقتصادی برای ارائه روشی امن و یک سیستم بدون نیاز به اعتماد برای سفارش داده ها استفاده می کند. اشخاص ثالثی که تراکنش ها را سفارش می دهند غیرمتمرکز هستند و برای رفتار صحیح پاداش مالی دریافت می کنند. برعکس، هر گونه رفتار نادرست منجر به از دست رفتن منابع اقتصادی می شود، حداقل تا زمانی که اکثریت تصمیم گیرنده صادق باشند.

در مورد استخراج بیت کوین، این نتیجه با ایجاد زنجیره ای از بلوک ها به دست می آید که می توان از نظر ریاضی ثابت کرد که به ترتیب صحیح و با تعهد خاصی از منابع روی هم چیده شده اند. این فرآیند به ویژگی‌های ریاضی هش رمزنگاری بستگی دارد. هش راهی برای رمزگذاری داده‌ها به روشی استاندارد است.

هش ها یک ابزار رمزگذاری یک طرفه هستند، به این معنی که رمزگشایی آنها در داده های ورودی آنها تقریبا غیرممکن است، مگر اینکه هر ترکیب ممکن آزمایش شود تا زمانی که نتیجه با هش داده شده مطابقت داشته باشد. بنابراین، بیتکوین چگونه استخراج می شود؟

این کاری است که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین انجام می‌دهند: آن‌ها در هر هر ثانیه تریلیون‌ها تراکنش را روی تابع هش امتحان می کنند تا زمانی که موردی را پیدا کنند که شرایطی به نام «نانس» را برآورده کند. نانس اعدادی هستند تصادفی که اگر در ورودی تابع هش قرار بگیرند یک معادله خاص که مربوط به یک تراکنش هست را حل می کنند. یک موضوعی که در بلاکچین بیت کوین مورد توجه قرار بگیرد سختی شبکه است. سختی شبکه پارامتری هست که معمولا خود را با نرخ هش (قدرت ماینرها) تنظیم می‌کند و میزان سخت بودن استخراج بیت کوین ها را در شبکه مشخص می کند. سختی شبکه بیت کوین بعد از استخراج هر ۲۰۱۶ بلاک یا تقریبا هر دو هفته با توجه به قدرت استخراج ماینرها تنظیم می‌شود.

هش تولید شده توسط ماینرها به عنوان یک شناسه برای هر بلوک خاص استفاده می شود و از داده های موجود در هدر بلوک تشکیل شده است. مهم‌ترین اجزای هش عبارتند از ریشه مرکل و هش منحصر به فرد بلوک قبلی. ریشه مرکل، هش واحد و نهایی کل درخت مرکل است که خلاصه‌ای از تمام داده‌های بلاک را در خود دارد. ریشه مرکل به‌عنوان چکیده‌ای از هر بلاک در هِدِر (Header) یا سربرگ آن ذخیره می‌شود و یکپارچگی داده‌ها را حفظ می‌کند. این بدان معنی است که تغییر حتی کوچکترین جزء یک بلوک به طور قابل توجهی هش مورد انتظار آن را تغییر می دهد و همچنین هش هر بلوک بعدی را نیز تغییر می دهد. گره ها فوراً این نسخه نادرست بلاکچین را رد می کنند و از شبکه در برابر دستکاری محافظت می کنند.

از طریق شرایط سختی، شبکه تضمین می‌کند که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین کار واقعی را انجام می‌دهند یعنی برای استخراج زمان و برق مصرف می کنند. به همین دلیل است که پروتکل اجماع بیت کوین “اثبات کار” نامیده می شود تا آن را از سایر انواع مکانیسم های ایجاد بلاک متمایز کند.

اما، چقدر طول می کشد تا یک بلوک بیت کوین تولید شود. ایجاد یک بلوک بیت کوین معمولاً حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد، اگرچه این فقط برای پردازنده های قوی صادق است. سخت افزار استخراج بیت کوین که استفاده می کنید تعیین می کند که چقدر سریع می توانید ماین کنید.

چرا بیت کوین استخراج کنیم؟

از بسیاری جهات، استخراج بیتکوین با استخراج طلا قابل مقایسه است. استخراج کریپتو (در مورد بیتکوین) یک عملیات کامپیوتری است که بیتکوین جدید ایجاد می کند و معاملات و مالکیت ارز دیجیتال را ردیابی می کند. استخراج بیتکوین و طلا هر دو انرژی بر هستند و می توانند پاداش های مالی قابل توجهی به استخراج کننده ها بدهد.

بنابراین، می‌توانید بیتکوین را استخراج کنید تا سود کسب کنید. برخی از ماینرهای بیتکوین استخرهای استخراج بیتکوین را با ترکیب تلاش های خود با سایر ماینرها ایجاد می کنند. گروه‌هایی از ماینرهایی که با هم کار می‌کنند شانس بیشتری برای کسب پاداش و تقسیم سود دارند. علاوه بر این، اعضای یک استخر ماینینگ برای اینکه بخشی از استخر باشند، هزینه ای می پردازند.

اگر تمرکز شما روی پول نیست، اگر از بازی با کامپیوتر و یادگیری در مورد این فناوری جدید لذت می برید، ممکن است بخواهید بیت کوین استخراج کنید. به عنوان مثال، هنگام انجام پیکربندی استخراج بیت کوین، می توانید نحوه عملکرد رایانه و شبکه های مبتنی بر بلاکچین را بیاموزید.

آیا استخراج بیتکوین ارزشش را دارد؟

برای یافتن پاسخ سوال فوق، لطفاً یک تحلیل از هزینه و درآمد ماینینگ (با استفاده از ماشین حساب های ماینینگ موجود در برخی سایت ها) انجام دهید تا ببینید آیا استخراج بیت کوین ارزش تلاش شما را دارد یا خیر. تجزیه و تحلیل هزینه و درآمد یک روش سیستماتیک است که سازمانها برای تعیین اینکه کدام اقدامات باید انجام شود و از چه اقداماتی باید اجتناب شود استفاده می کنند.

ابتدا مشخص کنید که آیا مایلید سرمایه اولیه مورد نیاز را در سخت افزار سرمایه گذاری کنید و قبل از تخصیص منابع خود، ارزش آینده بیت کوین و سطح دشواری آن را تعیین کنید. همچنین بسیار مهم است که میزان دشواری مربوط به ارز دیجیتالی را که می‌خواهید استخراج کنید بررسی کنید تا ببینید آیا عملیات استخراج حتی سودآور خواهد بود یا خیر.

وقتی هم قیمت بیت کوین و هم سختی استخراج کاهش می یابد، معمولاً به این معنی است که ماینرهای کمتری بیت کوین استخراج می کنند و به دست آوردن بیت کوین آسان تر است. با این وجود، انتظار می رود که ماینرهای بیشتری برای بیتکوین کمتری رقابت کنند، زیرا قیمت بیتکوین و دشواری استخراج بیتکوین بالا می رود.

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

اگر می‌پرسید آیا استخراج بیت‌کوین قانونی است یا خیر، با توجه به پذیرش توسط حوزه‌های قضایی مختلف، پاسخ مثبت است. به عنوان مثال، انیگما (مستقر در ایسلند) یکی از گسترده ترین عملیات استخراج بیت کوین در جهان را افتتاح کرد. از سوی دیگر، ماینرهای کریپتو توسط شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) در ایالات متحده به عنوان انتقال دهنده پول در نظر گرفته می شوند، به این معنی که ممکن است مشمول قوانین حاکم بر این سازمان باشند.

علاوه بر این، در السالوادور، طبق اعلام نایب بوکل، رئیس جمهور السالوادور در نوامبر ۲۰۲۱، یک “شهر بیت کوین” جدید به شکل یک سکه ساخته خواهد شد. استخراج بیت کوین با انرژی زمین گرمایی در سراسر شهر ایجاد خواهد شد. السالوادور با کمک ارائه‌دهنده زیرساخت رمزارز بلاک استریم ، یک میلیارد دلار جمع‌آوری می‌کند تا احداث این شهر را آغاز کند.

با این حال، در الجزایر، نپال، روسیه، بولیوی، مصر، مراکش، اکوادور و پاکستان استخراج بیتکوین ممنوع است. همیشه باید قوانین محلی زندگی خود را بررسی کنید تا دریابید که آیا استخراج بیت کوین در حوزه قضایی شما قانونی است یا خیر.

ادامه این مقاله را در بخش دوم آموزش استخراج بیتکوین بخوانید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx