کاهش سختی شبکه بیت کوین

کاهش سختی شبکه بیت کوین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 614 نفر

کاهش سختی شبکه به استخراج‌کنندگان بیت کوین اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را با استفاده از منابع کمتر تأیید کنند; و به ماینرهای کوچک‌تر فرصت مبارزه برای کسب پاداش‌های استخراج را می‌دهد.

سختی استخراج یک بلوک بیت کوین (BTC) با ۵ درصد کاهش بیشتر به ۲۷.۶۹۳ تریلیون رسید; زیرا مشکل شبکه همچنان روند نزولی سه ماهه خود را از زمان رسیدن به رکورد ۳۱.۲۵۱ تریلیون در می ۲۰۲۲ حفظ کرده است.

سختی شبکه وسیله ای است که توسط خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو; برای اطمینان از مشروعیت تمام تراکنش ها با استفاده از قدرت محاسباتی خام ابداع شده است. کاهش سختی به استخراج‌کنندگان بیت‌کوین اجازه می‌دهد; تا تراکنش‌ها را با استفاده از منابع کمتر تأیید کنند; و به ماینرهای کوچک‌تر فرصت مبارزه برای کسب پاداش‌های استخراج را می‌دهد.

کاهش سختی شبکه بیت کوین

داده‌های blockchain.com نشان می‌دهد که

بیت‌کوین به‌عنوان انعطاف‌پذیرترین و تغییرناپذیرترین شبکه بلاک چین به کار خود ادامه می‌دهد. در حالی که تنظیم سختی به طور مستقیم با قدرت هش ماینرها متناسب است; نرخ هش کل (TH/s) 3.2٪ در طول جدول زمانی مشابه، همانطور که در زیر نشان داده شده است، بهبود یافت.

کاهش سختی شبکه بیت کوین

در اوج خود، نرخ هش بیت کوین به بالاترین حد تاریخ ۲۳۱.۴۲۸ اگزاهاش در ثانیه (EH/s) رسید; زمانی که قیمت بیت کوین در ماه ژوئن به ۲۵۰۰۰ دلار کاهش یافت ; که نگرانی های لحظه ای را در مورد مصرف گسترده انرژی ایجاد کرد.

از زمانی که چین در ژوئن ۲۰۲۱ تمام معاملات و ماینینگ کریپتو را ممنوع کرد; ایالات متحده در تبدیل شدن به بالاترین مشارکت کننده در نرخ هش بیت کوین جهانی دچار سستی شد. با این حال، ماینرهای چینی در سپتامبر ۲۰۲۱ فعالیت خود را از سر گرفتند. طبق داده های Statista، ایالات متحده ۳۷.۸۴ درصد از نرخ هش جهانی را تشکیل می دهد و پس از آن چین با ۲۱.۱۱ درصد و قزاقستان با ۱۳.۲۲ درصد قرار دارند.

پیش از این، کوین تلگراف گزارش داده بود که کاهش قیمت‌ پردازنده‌های گرافیکی فرصتی را برای ماینرهای کوچک باز کرده است تا قطعه‌ای از تجهیزات استخراج قدرتمندتر و کارآمدتر را تهیه کنند. همانطور که گفته شد، ماینرها کاهش قیمت GPU را وسیله ای برای جبران هزینه های عملیاتی خود در میان بازار نزولی مداوم می دانند.

گزارشی که توسط شورای استخراج بیت کوین منتشر شد نشان داد که نزدیک به ۶۰ درصد برق مصرفی برای استخراج بیت کوین از منابع پایدار تامین می شود که با کاهش نگرانی های مربوط به مصرف بی رویه برق همراه بود.

مایکل سیلور:

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، راندمان استخراج #بیت کوین ۴۶ درصد در سال افزایش یافت و ترکیب قدرت پایدار به ۵۹.۵ درصد رسید، بالاتر از ۵۰ درصد برای پنجمین سه ماهه متوالی. این شبکه در سال گذشته ۱۳۷ درصد ایمن تر بود و تنها ۶۳ درصد انرژی بیشتری مصرف می کرد. پیدا کردن صنعتی تمیزتر و کارآمدتر سخت است

این مطالعه همچنین نشان داد که استخراج BTC تنها ۰.۰۹ درصد از ۳۴.۸ میلیارد تن انتشار کربن تخمین زده شده در سطح جهان را تشکیل می دهد و تنها ۰.۱۵ درصد از عرضه جهانی انرژی را مصرف می کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx