تحلیل قیمت بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 372 نفر

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در ۳ مارس پس از سقوط ۵۷.۷ درصدی سهام بانک سیلورگیت، که به دلیل زیان قابل توجه و «سرمایه نامناسب» بود، با ریزش یک ساعته ۱۴۲۰ دلاری مواجه شد. این بانک دوستدار فین‌تک ایالات متحده یک تامین‌کننده زیرساخت‌های مالی کلیدی برای صرافی‌ها، سرمایه‌گذاران نهادی و شرکت‌های ماینینگ بود و برخی از سرمایه‌گذاران نگران هستند که سقوط احتمالی آن می‌تواند اثرات منفی گسترده‌ای بر بخش کریپتو داشته باشد.

همچنین بعد از سخنرانی گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال برای ساعاتی نوساناتی کاهش را مشاهده کرند، بطوریکه قیمت بیت کوین برای دقایقی در کانال ۲۱۰۰۰ دلار نوسان داشت. این بانک دوستدار کریپتو درگاه پرداخت دارایی دیجیتال خود، شبکه صرافی  سیلورگیت را به دلیل خطرات بیش از حد متوقف کرد. طبق گزارش‌ها، سیلورگیت ۳.۶ میلیارد دلار از سیستم بانک‌های وام مسکن فدرال ایالات متحده، کنسرسیومی متشکل از بانک‌ها و وام دهندگان منطقه‌ای، برای کاهش اثرات افزایش برداشت‌ها وام گرفته است.

از جمله صرافی‌های تحت تأثیر، بای بیت مستقر در دبی بود که از تعلیق نقل و انتقالات دلار آمریکا پس از ۱۰ مارس خبر داد. این اقدام به دنبال اقدام صرافی بین‌المللی بایننس است که برداشت‌ها و سپرده‌های فیات دلاری را در ۶ فوریه به حالت تعلیق در می‌آورد. درگاه‌های ورودی و خروجی فیات به دلیل نبود یک محیط نظارتی شفاف، به ویژه در ایالات متحده، همیشه مناطق دردسرساز بوده اند. عدم اطمینان بیشتر از گزارش وال استریت ژورنال در ۳ مارس در مورد iFinex، شرکت هلدینگ پشت تتر و بیتفینکیس بود. اسناد و ایمیل‌های فاش شده نشان می‌دهد که این گروه بر اساس فاکتورهای فروش جعلی متکی بوده و برای باز کردن حساب‌های بانکی پشت اشخاص ثالث پنهان شده‌اند.

علیرغم گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه تتر توسط وزارت دادگستری مورد بررسی قرار گرفته است، USDT همچنان با ارزش بازار ۷۱.۴ میلیارد دلار، استیبل کوین پیشرو مطلق بازار کریپتو است. این موضوع در سراسر صنعت گسترش یافته است زیرا شرکت Paxos، صادرکننده سومین استیبل کوین، توسط وزارت خدمات مالی نیویورک در ۱۳ فوریه دستور توقف صدور Binance USD  را صادر کرد.

بیایید به معیارهای مشتقات بیت کوین نگاه کنیم تا بهتر درک کنیم که معامله گران حرفه ای در شرایط فعلی بازار چگونه عمل می‌کنند.

معیارهای بازارهای مشتقه کاهش اشتهای خریداران را نشان می دهد

معامله گران باید برای اندازه گیری تقاضای ارزهای دیجیتال در آسیا به USD Coin premuim مراجعه کنند. این شاخص تفاوت بین معاملات همتا به همتای استیبل کوین مبتنی بر چین و دلار آمریکا را اندازه گیری می کند. تقاضای بیش از حد برای خرید ارز دیجیتال می‌تواند این اندیکاتور بالاتر از ارزش منصفانه را تا ۱۰۴ درصد تحت فشار قرار دهد. از سوی دیگر، پیشنهاد بازار استیبل کوین در بازارهای نزولی سرازیر می شود و باعث کاهش ۴ درصدی یا بیشتر می شود.

در هفته پس از ۲۷ فوریه، قیمت بیت کوین ۴.۵ درصد کاهش یافت که نشان می دهد سرمایه گذاران به طور موثر نگران سرایت بانک سیلورگیت هستند. حتی اگر صرافی‌های ارز دیجیتال و ارائه‌دهندگان استیبل‌کوین قرار گرفتن در معرض این شرکت مشکل‌ساز فین‌تک را رد کرده‌اند، قطع سیستم پردازش پرداخت آن باعث ایجاد عدم اطمینان در بازار شده است. تحلیلگران اکنون بر روی اعلام داده های تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ۱۴ مارس متمرکز شده اند. همانطور که کوین تلگراف اشاره کرد، شاخصCPI  تمایل به ایجاد نوسانات کوتاه مدت در دارایی های ریسکی دارد، اگرچه اغلب تاثیرش بر حرکت قیمت بیت کوین کوتاه مدت است.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx